چاپ مطلب چاپ مطلب

مهندس رجایی،شهردار لنگرود: پروژه های عمرانی شهرداری لنگرود نسبت به هفته دولت سال گذشته ۵۹درصد افزایش داشته است

در ششمین روژ از هفته دولت پروژه های عمرانی شهرداری لنگرود با حضور فرماندار اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین شهرستان بصورت رسمی افتتاح شد وبه بهره برداری رسید.

اختصاصی همای گیلان، سید مهدی رجایی ،شهردار لنگرود در مراسم افتتاحیه که بصورت نمادین در پارک حاشیه ای جاده چمخاله برگزارشد درخصوص این پارک اظهار داشت: درگذشته این مکان از وضعیت مناسبی برخوردار نبود و شهروندان و مسافران نمی توانستند بخوبی از آن استفاده نمایند که با حمایت خوب اعضای محترم شورا و همت شهرداری لنگرود این مکان به پارک حاشیه ای زیبا تبدیل شد که با تکمیل کامل به یکی از پارکهای منحصر بفرد در سطح استان تبدیل خواهد شد.

شهردار لنگرود سپس به بیان مشخصات این پروژه پرداخت و گفت: این پروژه بطول یک ونیم کیلومتر است که بیش از۱ کیلومتر و۱۰۰متر آن به اجرا درآمده و شامل؛ زیرسازی،پالت کاری ،جدولگذاری ،فضای سبز ومبلمان شهری است و ۴۰۰متر ازآن باقی مانده است که بزودی اجرایی میشود.
رجایی یکی از مشکلات این پروژه را نداشتن برق مورد نیاز دانست و افزود: این پروژه برق ندارد و شهروندان عزیز نمیتوانند شبها ازاین پارک استفاده کنند.
وی یادآورشد: دوسال است که پیگیر برق رسانی به این مجموعه تفریحی،گردشگری هستیم اما تاکنون موفق نشده ایم

که اینجا ازنماینده و فرماندار محترم شهرستان میخواهیم درخصوص رفع مشکل تامین برق این پروژه به ما قول همکاری بدهند.
وی خاطرنشان کرد: اگر روشنایی این مکان تامین شود این پارک از همه پارک های شهرلنگرود شلوغ ترو گردشگر پذیرتر خواهد شد.

وی سپس به حجم بالای آسفالت انجام شده درسطح شهر در سالجاری اشاره کرد و افزود: شهرداری لنگرود با حمایت شورای محترم در سالجاری توانسته ۱۵ هکتار آسفالت درسطح معابر شهرلنگرود انجام دهد که بی سابقه است .
وی میزان اعتبار این پروژه را ۱۰میلیارد تومان اعلام کرد.

رجایی سپس پروژه های عمرانی شهرداری لنگرود را در حوزه های مختلف ازجمله لوله گذاری برشمرد و گفت: عملیات لوله گذاری در سالجاری در چندین نقاط شهر به اجرا درآمد که مهمترین را آنها می توان به لوله گذاری درخیابان سعدی،خیابان آیت اله صدر۸،خیابان شهیدان بلوکی،جاده سالکویه عنوان کرد که اعتبار کل این پروژه ها ۴۱۰میلیون تومان بوده است.

شهردار لنگرود همچنین از پیاده روسازی درسطح وسیعی از سطح شهر لنگرود خبر داد و گفت:
پروژه پیاده رو سازی سطح وسیعی از سطح شهر را پوشش داده که ازجمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛پیاده روسازی در مسیر جاده لیلاکوه،خیابان حافظ،بلوار کشاورز،ورودی خیابان موبندان و خیابان سعدی که کل مبلغ هزینه شده این پروژه ۵۲۰میلیون تومان است.

وی احداث دیوار حایل درمسیر روبروی ضلع غربی آرامستان را با اعتبار ۸۰۰میلیون تومان ، احداث باغچه ها،رنگ آمیزی جداول با اعتباری بالغ بر ۱۹۲میلیون تومان هزینه ازجمله دیگر پروژه های عمرانی شهر لنگرود دانست که درهفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار گرفت.

رجایی از رشد ۵۹درصدی پروژه های عمرانی هفته دولت شهرداری لنگرود در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت:پروژه های عمرانی شهرداری لنگرود در هفته دولت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹درصد افزایش داشته است که نشان از عزم جدی و تلاش بی وقفه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود و حمایت همه جانبه مسؤولین شهرستان است اعم از نماینده بزرگوار که همواره در تامین اعتبار پروژه ها یارو یاور ما بوده اند .

فرماندار لنگرود نیز رمز موفقیت شهرداری لنگرود را همدلی ، همکاری همه جانبه و تعامل دوسویه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود عنوان کرد و افزود: هرجا همکاری باشد ،پیشرفت و آبادانی نیز وجود دارد .وی چشم انداز آینده شهر لنگرود را بسیار مترقی دانست و گفت: شهرستان لنگرود یکی از شهرستانهای در استان گیلان است که از استعدادهای بالقوه ای برخوردار بوده و در سایه همدلی و همراهی مسوولان میتواند به یک فرصت طلایی بخصوص در زمینه گردشگری تبدیل شود.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی نیز افزود: همکاری وصمیمیت مجموعه شورا و شهرداری وتعامل بسیار خوبشان با مدیران اجرایی شهرستان سبب شدتا عملکرد خوبی داشته باشند و تحولات چشمگیری را در شهر لنگرود رقم بزنند .

لاهوتی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت دو شهرادری لنگرود و چمخاله این نوار سبز حاشیه ای تا چمخاله ادامه یافته و به یک مجموعه تفریحی -گردشگری ۲۰هکتاری تبدیل شود.

جمع کل پروژه های عمرانی شهرداری لنگرود در هفته دولت امسال ۲۴میلیارد و۵۶۹میلیون تومان بوده است.


گزارش و عکس:زهرا رگان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …