چاپ مطلب چاپ مطلب

مکاتبه تولیدکنندگان با سازمان حمایت برای آزادسازی قیمت روغن نباتی+تصویر نامه

همای گیلان: تولیدکنندگان روغن نباتی طی نامه‌ای به سازمان حمایت، حذف قیمت از بسته‌بندی روغن نباتی و در نتیجه آزادسازی قیمت روغن را خواستار شدند.

خبرگزاری فارس: مکاتبه تولیدکنندگان با سازمان حمایت برای آزادسازی قیمت روغن نباتی+تصویر نامه

 در شرایطی که آزادسازی قیمت بلیط هواپیما در نبود نظارت باعث افزایش نجومی قیمت‌ها و ایجاد نابسامانی در این بخش شد، این بار رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن نباتی در نامه‌ای به رئیس سازمان حمایت حذف درج قیمت بر روی روغن نباتی و آزادسازی قیمت‌ این کالای اساسی را خواستار شد.

در نامه ابوالحسن خلیلی به نوابی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاریخ  ۲ آذرماه ۹۴ آمده است:

جناب آقای مهندس نوابی

معاون محترم وزیر و مدیر عامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان

با سلام؛

احتراماً ضمن تشکر از جلسه حضوری مورخ ۹۴.۹.۱ در دفتر جنابعالی، همانگونه که مستحضرید به دنبال تغییر شرایط اقتصادی در دو سال اخیر و ثبات به وجود آمده در تأمین مواد اولیه و امکان پیش‌بینی بازار، رقابت در سطح واحدهای تولیدی به عنوان کلیدی‌ترین فاکتور مورد توجه قرار گرفته است.

بدین لحاظ تغییر در ضوابط و اقدامات اجرایی در محدوده قیمت‌گذاری و نظارت می‌تواند کمک مؤثری در حرکت به سمت پایداری رقابت و افزایش کیفیت در واحدهای تولیدی باشد.

از آنجایی که بر اساس ماده ۶ قانون تعزیرات حکومتی عدم درج قیمت «عبارتست از عدم درج قیمت کالاها یا خدمات مشمول به نحوی که برای مراجعین قابل رؤیت باشد به صورت نصب برچسب یا اتیکت یا به صورت نصب تابلوی نرخ در محل واحد»، لهذا پیشنهاد می‌شود به صورت آزمایشی امکان اجرایی شدن این بند با همکاری این انجمن در احجام مشخص پیاده‌سازی می‌شود.

در حال حاضر فاصله قیمت واحدهای تولیدی تا قیمت مصرف‌کننده به سبب لزوم درج قیمت بر روی بسته‌بندی‌ها توسط واحدهای تولیدی، صرفاً منافع گروه‌های واسطه را تضمین می‌نماید و عملاً برای تولیدکننده و مصرف‌کننده متضمن منفعت خاصی نمی‌باشد.

ضمن اعلام آمادگی مجدد برای اجرای آزمایشی طرح، صدور دستور مساعد حضرتعالی به معاونت محترم نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی برای تشکیل جلسه و حفظ قیمت‌های مصرف‌کننده فعلی به عنوان قیمت‌های حداکثری، فصل جدیدی از تعاملات صنعت روغن با آن سازمان را رقم خواهد زد.

ابوالحسن خلیلی، دبیر انجمن روغن نباتی

 آزادسازی قیمت روغن نباتی در شرایطی مطرح است که این محصول جزو کالاهای اساسی به شمار رفته و به دلیل تعداد انگشت شمار تولیدکنندگان بزرگ روغن خطر ایجاد انحصار در آن بسیار قوی است، اصولاً کنترل قیمت کالاهای اساسی توسط دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در عین حال، فراز و نشیب‌هایی که قبلاً در قیمت‌گذاری روغن نباتی وجود داشته و نابسامانی‌هایی که در برخی مقاطع در این زمینه به وجود آمده، حساسیت نرخ‌گذاری در این بخش را چند برابر می‌کند./ فارس

 

About سردبیر

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …