چاپ مطلب چاپ مطلب

نمازجمعه لنگرود در سطح استان بی نظیر است/عدم حضور مسیولین در مناسبت های فرهنگی اعتراض مردم است/محرم ندانستن اصحاب قلم بی حرمتی به مردم است


همای گیلان، امام جمعه شهرستان لنگرود بیان داشت: یکی از معضلات جامعه ما بحران در فرهنگ است.

بخاطر تعدد قومیتها و ورود عناصر ضد انقلاب ما وارد بحران در فرهنگ شده ایم.بحران در فرهنگ خطرناک تر از بحران فرهنگی است.اولین اقدام ما در این بحث ورود جوانان در ستاد اقامه نماز بود تا بتوان با نیروی جوان در این مسیر گام برداریم.
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با بیان این نکته که با ورود جوانان به عرصه نماز جمعه؛جمعیت نماز جمعه شهرستان چندین برابر شده است گفت: نماز جمعه شهرستان در استان بی نظیر و در کشور جز جوانترین نمازجمعه است.
وی به توسعه مکان برگزاری نمازجمعه اشاره نمود و گفت: با افزایش جمعیت نمازخوانان نماز جمعه،نقشه توسعه مسجد جامع طراحی شده که برای این طرح پارکینگ زیرزمینی،طبقات فوقانی برای بانوان، کتابخانه و محوطه ورزشی در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی ان بعد از ماه مبارک رمضان اغاز خواهد شد.
امام جمعه شهرستان لنگرود اظهار داشت:نگاه بالا به پایین مسیولین به مردم از جمله مسایلی بوده که هنواره نسبت بدان نقد داشته ام.البته مسیولین زیادی هستند که همواره در میان مردم اند.ارایه عملکرد مسیولانی که همواره در میان مردم بوده و از این طریق محبوبیت و مقبولیت بدست اورده اند راهکاری است که میتوان از این معضل خارج گشت.
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با اشاره به اینکه گناهان پنهانی و انحرافات اخلاقی در لنگرود در حال توسعه است گفت: باید به این معضل اندیشید. معضلی که همچون اتش زیر خرمن تبدیل به خودکشی،قتل،فرار،زمین خواری، نورچشمی قرارگرفتن آقازاده ها و بزرگان شده است.یقینا تا زمانی که اعتقاد مبارزه با فساد فراگیر نشود لنگرود به قهقرا خواهد رفت.
وی ضمن بیان این نکته که ” عدم حضور مسیولین در برنامه های فرهنگی و اجتماعی اعتراض مردم است ” افزود : اگر لنگرود بخواهد پیشرفت کند نیازمند همدلی بیشتر مردم و مسیولین را می طلبد. امام جمعه با هیچ مسیولی مشکلی ندارد. اما انتظار دارد که مسیولین به داده و ها و داشته های خود اکتفا نکنند و به دنبال ارزش افزوده برای شهر باشند.البته در برخی از زمینه ها ارزش افزوده جذب شده اما این ضعف در جذب ارزش افزوده در تمام زمینه ها باعث شده تا مردم کارهای خوب را نبینند.
وی در خصوص اوضاع امنیتی جامعه گفت:نگاه ما این نیست که شهر امنیتی شود.اما برخورد با مجرم از عوامل بازدارنده ارتکاب جرم است.متاسفانه، بی خبر بودن مردم از سرنوشت مجازات مجرمان
ضعف بزرگ دادگستری به شمار می ایید و از این روست هر شخصی دست به جرم می زند.
امام جمعه شهرستان لنگرود خطاب به مسیولین گفت: سفارش من به شماست تا در مواجه با رخدادها و معضلات شهری ،گارد بی مهری و بی اعتنایی نسبت به اصحاب رسانه نداشته باشیم.عدم نظارت رسانه در انعکاس خبرها و ریشه یابی ان ، باعث اختلاف در سبک زندگی میشود. مردم رسانه را از خود می دانند.محرم ندانستن اصحاب رسانه بی حرمتی به مردم است.
در این گفتگو اسماعیل پور مسیول ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان لنگرود به بخشی از عملکرد ۵ ماهه این ستاد اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای مسیولیت حقیر،با رویکرد جوان محوری سعی کردیم تا با ورود برادران و خواهران جوان در زمینه های مختلف در کنار افراد باتجربه و سابقه دار این عرصه ،ستاد جوانتری را تشکیل دهیم.
اسماعیل پور به بخش غنا سازی نماز جمعه اشاره کرد و گفت : در این راستا با اجرای برنامه های فرهنگی همچون محافل انس با قران، استفاده از سخنرانان مختلف با گرایش های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی مختلف،استفاده از قاریان شهرستانی و استانی در خطبه های نماز جمعه گام موثری برداریم.
وی عدم انعکاس فعالیت های نمارجمعه را از مشکلات این ستاد معرفی کرد و گفت : وارد عرصه فضای مجازی شدیم و در کمترین زمان خلاصه ای از نماز جمعه اعم از صوت و تصویر را در سایت و فضای محازی منتشر می کنیم.
مسیول ستاد نمازجمعه شهرستان لنگرود به برگزاری میز خدمت اشاره کرد و گقت: در این ۵ ماه ، پانزده الی بیست اداره یک ساعت قبل از اقامه نمازجمع در مسجد جامع حضور داشته و پاسخگوی مردم بوده اند.
اسماعیل پور حضور مشاوران حقوقی در اخرین جمعه هر ماه در نماز جمعه، اردوی کوهنوردی با جوانان در راستای تقویت واحد تربیت بدنی، تکریم و تعزیم خانواده های معزم شهدا و دیدار با خانواده شهدا؛توسعه فضای مهد جمعه با حضور مربیان توانمند قرانی جهت نگهداری از خردسالان و کودکان در هنگام اقامه نماز، امانت دادن کتاب به کودکان و نوجوانان را بخشی از عملکرد ۵ ماهه ستاد اقامه نماز جنعه شهرستان لنگرود عنوان نمود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …