چاپ مطلب چاپ مطلب

نمایندگان محترم گیلان کجایید ؟ /رضا بژکول روزنامه نگار

اختصاصی همای گیلان، طی روزهای گذشته خبرهای بدی به گوش می رسد! اینکه دولت و گمرگ زیر مجموعه آن! واردات برنج را تسهیل کرده!! آن هم در زمانی که کشاورزان ما روی مزرعه در حال برداشت محصول خود هستند که ماه ها زحمت کشیدند!! و خون دل خوردند!!

معلوم نیست این وسط نمایندگان گیلانی ما کجای کارند ؟

اگر خبرها را می شنوند و کاری نمی کنند باید گفت دستمریزاد !!! و اگر فریادی زدند! چرا این قدر در سکوت و ساده از آن رد می شوند و اقدام عملی در مجلس نمی کنند !!

نمایندگان محترم گیلان کجای کارید ؟

۱۳ نماینده گیلان و ۲۰ نماینده استان های شمالی به عنوان یک فراکسیون می توانستید وزیر یا هرکسی که دستور وارادات در این شرایط را داده بازخواست کنید ! تا یادشان بماند که وارادت بی موقع برنج چه بلایی بر سر کشاورزان ما می اورد !!

اگر اعتراض کردید، یا حرکتی کردید ! پس چرا همچنان زمزمه ورود آن به گوش می رسد؟

ایا با واردات برنج در این شرایط موافقید ؟ اگر مخالف هستید! چرا وارادات در زمان برداشت را در مجلس و دولت پی گیری جمعی نمی کنید ؟

مگر همین مردم و کشاورزان نبودند که شما را به کرسی مجلس رساندند و یا نشاندند ؟

مگر در روزهای انتخاباتی وعده نداده بودید که یکی از اولویت های ما رسیدگی به درد و رنج کشاورزان است ؟

مگر نگفتید دست کشاورزان را خواهید فشرد تا اسیبی به زندگی انان وارد نشود ؟

پس کو ؟

چرا با وارادت یک میلیون تنی برنج توسط دولت آن هم در این شرایط حساس و بر اشت سکوت کردید؟ و یا به مسئولان کشاورزی و حتی وزیر اعتراض نکردید ؟

نمایندگان محترم گیلانی ، کسی مخالف واردات برنج نیست . قدر مسلم تولید برنج داخلی کفاف کشور را نمی دهد. در آن شکی نیست ، اما نه اینکه درست زمان برداشت برنج دست به واردات بزنیم و در رسانه ها نیز بازتاب دهیم که مردم نگران نباشید !!

مگر غیر از این است که با واردات بی رویه برنج ! وآن هم در زمان برداشت ! انکه بیشترین اسیب را می بیند کشاورز زحمتکش و خانواده انها است ؟

مردم شما را انتخاب نکردند که با سکوت خود ، جیب دلالان ، و واسطه ها که در این حوزه ، و حوزه های دیگر دست بالایی دارند پر شود و کشاورز با آن همه سختی ، رنج کار ، استرس برداشت و فروش ضرر کند !!

اگر نمی توانید کاری کنید و یا صدا شما شنیده نمی شود تا جلوی واردات را در زمان برداشت بگیرید و یا توان شما در مقابله با دستور دهندگان قوی نیست ! شفاف به مردم گزارش کنید که علیرغم اعتراض ها و فریادهای ما! انچه نباید بشود ، شده است !!

وظیفه نماینده حمایت از موکلین در همه حوزه هاست. نه ملاقات ها ، عکس های سلبریتی ، وعده ، امر و نهی ، شرکت در مراسم ها و همایش ها و یا بازدیدهای تبلیغاتی و انتخاباتی در حوزه های غیر تخصصی !!

نمایندگان محترم گیلانی ، لطفا از همراهان خود بخواهید یک براورد میدانی کنید که چقدر زمین های کشاورزی ما چوب حراج خورده و چقدر به جنگل ، و طبیعت بکر ما آسیب وارد شده !! فقط مانده که طی سالهای نه چندان دور بشنویم که گیلان نیز مانند بعضی استان های دیگر کشور به لم یزرعی بدل شده .

نماینده بزرگوار ، با این سکوت ها هم کشاورزان را در تولید برنج بی رغبت می کنید ! و هم اسیب به ته مانده تولیدات غذایی و طبیعت بکر گیلان ما می زنید که جبرانش سخت است !! باور کنید سخت است !

لطفا سکوت نکنید دست کشاورزان را بگیرید تا به زندگی انان خدشه وارد نشود

امید انکه شنیده شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …