چاپ مطلب چاپ مطلب

نهمین پایگاه انتقال خون گیلان در رودبار افتتاح شد

همای گیلان:مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت پایگاه انتقال خون رودبار از سوی فرمانداری این شهرستان اهدا شده است.

ˈعلی داوودیˈ  افزود: هزینه ساخت این ساختمان نیز توسط ˈحاج احمد جمالیˈ یکی از خیران شهرستان رودبار پرداخت شده و انتقال خون گیلان برای تجهیز این پایگاه اقدام کرده است.

وی اظهار داشت: برای راه اندازی نهمین پایگاه انتقال خون استان گیلان در شهرستان رودبار حدود پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

داوودی راه اندازی پایگاه انتقال خون در رودبار را نیاز این شهرستان عنوان و بیان کرد: راه اندازی این پایگاه با توجه به مسیر ورودی گیلان، ورود مسافران و فاصله آن با مرکز استان در رشت در امر سلامت نقش مهمی دارد.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان خاطر نشان کرد : دهمین پایگاه انتقال خون گیلان نیز ماه آینده در شهرستان آستانه اشرفیه راه اندازی می شود.

علاوه بر پایگاه انتقال خون در رودبار، پایگاه های انتقال خون در رشت ، لاهیجان ، لنگرود ، رودسر، بندرانزلی ، فومن ، تالش و آستارا نیز فعال است.

شهرستان رودبار در جنوب استان گیلان واقع شده و دارای دو هزار و۳۳۰ کیلومتر مربع مساحت از شمال به رشت از شرق به سیاهکل از جنوب به قزوین و از غرب به زنجان و شفت محدود شده است.

این شهرستان از نظر تقسیمات کشوری دارای چهار بخش خورگام، رحمت آباد و بلوکات، عمارلو و مرکزی، هفت شهر از قبیل رودبار، منجیل، لوشان، رستم آباد، جیرنده و بره سر و توتکابن و ۱۶۷ آبادی است.

جمعیت شهرستان رودبار بر اساس سرشماری آمار نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵، بیش از ۱۰۱ هزار نفر بوده است/ایرنا

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …