چاپ مطلب چاپ مطلب

پذیرفتن مدیریت در گیلان جرأت می‌خواهد/افرادی که در عرصه فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند نباید غم نان داشته باشند

همای گیلان:فیروز فاضلی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه خود در محل مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با تسلیت شهادت امام کاظم (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجت‌الاسلام انصاری مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: آنچه در ذهن دارم بدون وارسی دوباره در طبق اخلاص ارائه می‌کنم.t3_012202index

وی صداقت و معلمی را دو محور فعالیت خود عرصه فرهنگ گیلان عنوان کرد و افزود: کلمه فرهنگ از دو بخش «فره» به معنای پیش و «نگ» به معنای راندن است.

فاضلی از آمایش سرزمینی در حوزه فرهنگ گیلان خبر داد و بیان کرد: فعالیت‌های گذشته در عرصه فرهنگی استان بررسی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مدیر فرهنگی باید بداند در کدام دیار مدیر شده است، تصریح کرد: سرآمدهای فرهنگی گیلان همواره در عرصه ملی می‌درخشند.

وی به کارآواهای گیلان در عرصه ملی اشاره کرد و گفت: اگر کارآواهای گیلان را حذف کنیم موسیقی کشور ابتر می‌شود.

پذیرفتن مدیریت در گیلان جرأت می‌خواهد

فاضلی با تاکید براینکه پذیرفتن مدیریت در گیلان جرأت می‌خواهد، خاطرنشان کرد: به پشتوانه اهل فرهنگ، هنر و رسانه استان مسئولیت مذکور را پذیرفتم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به نامگذاری «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۳ اشاره کرد و یادآور شد: تکیه به اقتصاد و فرهنگ تلفیقی است و با درست شدن انسان جهان درست می‌شود.

وی با اشاره به عزم ملی، اظهار کرد: هر فردی در درون نظام می‌خواهد با ما کار کند باید بپذیریم.

فاضلی وجود سلیقه‌های مختلف در عرصه فرهنگ را امری طبیعی خواند و بیان کرد: وجود سلیقه‌های مختلف موجب پویایی فرهنگ می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر آسیب‌شناسی سلیقه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: باید مراقب باشیم که یک جریان بخواهد خود را اصل بداند.

وی با بیان اینکه مدیر در مجموعه خود باید سلیقه‌های مختلف را بپذیرد، تصریح کرد: اهالی فرهنگ مدیر را رصد می‌کنند و غرض‌ورزی در این عرصه معنا ندارد.

فاضلی به عینیت مدیریت جهادی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: صداقت، سلامت و کار را خلاصه مدیریت جهادی می‌دانم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواستار برطرف شدن مسائل معیشتی کارکنان این اداره شد و اظهار کرد: افرادی که در عرصه فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند نباید غم نان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی در دولت مدیریت را پذیرفت باید فراجناحی عمل کند، تصریح کرد: مخالف ورود حاشیه‌سازی در امر فرهنگ هستم.

فاضلی در پایان خواستار معنا کردن کلمه توانستن با همدیگر شد./فارس

About

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …