چاپ مطلب چاپ مطلب

پنجاه چهره شاخص از تاکسی داران رشت به گروه همیار آتش نشان پیوستند

اختصاصی همای گیلان :امروز دوشنبه و در فاز دوم تشکیل گروه همیار آتش نشان در رشت پنجاه تاکسی دار رشت به این مجموعه پیوستند.

صبح امروز دوشنبه- هفتم خرداد ماه- همایشی با عنوان ” پیوند تاکسی داران رشت به گروه همیار آتش نشان” در ساختمان آتش نشانی مرکزی رشت برگزار شد.
در این همایش که با حضور تنی چند از مدیران شهرداری در بخش حمل و نقل بار و مسافر و سازمان آتش نشانی رشت تشکیل شد، از پنجاه تاکسی دار شاخص در کلیه خطوط سطح رشت دعوت بعمل آمد.

حبیب موحدی – مدیر آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی در این همایش گفت: این دومین مراسم انتخاب همیار آتش نشان در رشت است . وی گفت در مراسم اول اعضایی از نیروی انتظامی رشت و در این مرحله اعضایی از جمعیت تاکسی داران رشت برای این مهم فراخوان می شوند. موحدی در توضیح دلیل انتخاب قشر تاکسی داران رشت برای این منظور اظهار کرد: پراکندگی تاکسی ها در سطح رشت و دسترسی آنان بدون فوت وقت به خودروها و اماکنی که دچار حریق میشوند سبب شد تا سازمان آتش نشانی برای اطفا سریع آتش ، تاکسی داران رشت را به همیاری دعوت کند.
وی اضافه کرد: بطور میانگین در هر روز ۱۳ -۱۲ خودرو در معابر شهری دچار حریق میشوند و همراه داشتن کپسول اطفا حریق در تاکسی های رشت هم برای خود تاکسی داران و هم خودروهای اطراف ایمنی بخش خواهد بود. وی گفت بدیهی است نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از اطلاع به محل اعزام خواهند شد و حضور تاکسی های همیار آتش نشان در اطفا سریعتر حریق از آسیبهای وارده به شهروندان خواهد کاست.

شکوهی راد- قائم مقام سازمان حمل و نقل بار و مسافر نیز در این همایش اظهار کرد: رسیدگی به حریق در لحظات اولیه بسیار حائز اهمیت بوده و با امکانات اندک قابل انجام است و آسیب های وارده را نیز به حداقل خواهد رساند. وی گفت : امروز در این سازمان پنجاه تاکسی دار شاخص رشت دعوت و ضمن دریافت کپسولهای خود آموزش و تمرین های عملی خود را انجام خواهند داد. وی افزود : سازمان حمل و نقل بار و مسافر در ازای این حرکت داوطلبانه تاکسی داران رشت، تمهیداتی برای قدردانی از آنان بعمل خواهد آورد.
محمد حسن عاقل منش -عضو شورای اسلامی شهر رشت میهمان ویژه این همایش بود. در پایان این همایش آموزش های عملی لازم در اطفای حریق و یک دستگاه خاموش کننده دستی به تاکسی داران داده شد./با کانال همای خبر همراه باشید
گزارش از نسرین عشقی

 

About سردبیر ارشد

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …