چاپ مطلب چاپ مطلب

کسب رتبه دوم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در آزمون سراسری قرآن و عترت از نظر تعداد شرکت کنندگان در گیلان

همای گیلان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حامد میرحسینی اشکوری ضمن تسلیت به مردم ایران و خانواده های داغ دیده حادثه نفتکش سانچی ، اظهار داشت : آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل برگزار می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل : با اشاره به اینکه ثبت‌نام این آزمون از طریق سایت قرآن و عترت انجام می‌شود افزود: مهلت ثبت‌نام این آزمون تا ۳۰ دی‌ماه تمدید شد و افراد برای شرکت در این آزمون باید هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه احتمال تمدید مجدد برای ثبت‌نام در این آزمون وجود ندارد بیان کرد: آزمون سراسری قرآن و عترت در ۴ رشته حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام و انس با قرآن به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

میرحسینی با اشاره به اینکه رشته حفظ قرآن در ۱۶ سرفصل ثبت‌نام می‌شود اذعان کرد: این آزمون در رشته انس با قرآن به‌صورت شفاهی و در سایر رشته‌ها به‌صورت کتبی برگزار می‌شود.

اشکوری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در این آزمون ثبت‌نام کردند خاطرنشان کرد: شهرستان لاهیجان و سیاهکل از نظر تعداد شرکت کنندگان تا امروز رتبه دوم را در استان گیلان دارد

حجت السلام و المسلمین میرحسینی با اشاره به اینکه بیشتر شرکت کنندگان از کانون های فرهنگی بقاع هستند ، گفت : در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر در ۴۰ بقعه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل توسط ۵۴ مربی قرآنی در حال آموزش در بخش های مختلف قرآنی هستند .

ریاست اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل از مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد دو شهرستان ، سپاه پاسداران ، آموزش و پرورش لاهیجان و سیاهکل ، دانشگاه آزاد واحد لاهیجان در برگزاری این آزمون خبر داد و گفت: به برگزیدگان این آزمون گواهینامه معتبر و جوایزی اهدا خواهد شد .

وی در پایان گفت : هر نفر می‌تواند تا حداکثر در ۴ رشته در این آزمون ثبت‌نام کند./لاهیگ

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان لاهیجان ادامه دارد

رئیس هلال احمر لاهیجان گفت : جستجو برای پیدا کردن پیرمرد مفقود شده در سوستان …