چاپ مطلب چاپ مطلب

گیلان آماده انجام تحقیقات کاربردی در حوزه کشاورزی است

استاندار گیلان در دیدار رییس جهاد دانشگاهی کشور گفت: آماده همکاری های لازم برای انجام تحقیقات کاربردی و دانش بنیان در حوزه کشاورزی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدعلی نجفیˈ روز چهارشنبه در این دیدار افزود: استان گیلان آماده همکاری های تحقیقاتی کاربردی و دانش بنیان در کشاورزی بویژه محصولات چای، برنج، بادام زمینی، ابریشم و مبارزه با آفت مگس زیتون است.

وی ادامه داد: همکاری های تحقیقاتی با جهاد دانشگاهی می تواند در بخش های مورد نیاز گیلان در عرصه های دیگر همچون ساخت و راه اندازی زباله سوزها انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: استانداری از پژوهش های تحقیقاتی و کاربردی که در راستای برطرف کردن مشکلات و توسعه استان است، به طور جدی حمایت می کند./ایرنا

وی با اشاره به مشکلات بیکاری استان گفت: تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته در استان، باید با اولویت حل این مشکلات باشد.

نجفی تاکید کرد: بخشی از مشکلات استان به دلیل قطع رابطه دانشگاه ها و مراکز علمی با حوزه های صنعت ، کشاورزی و حتی خدمات و تجارت است که جهاد دانشگاهی می تواند این نقص را برطرف کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تا رسیدن به سال ۱۴۰۴ زمان زیادی باقی نمانده، گفت: با حرکت های خوبی که در دولت تدبیر و امید آغاز شده و با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، امید داریم تا فاصله خود را با ایران ترسیم شده در افق سند چشم انداز نزدیک تر کنیم.

حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این دیدار با تشریح فعالیت ها و ماموریت های این نهاد گفت: توسعه اقتصادی کشور با حمایت از فناوری های دانش بنیان و بومی محقق می شود.

وی افزود: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد تا مراکز تحقیقاتی خود را در استان برای انجام همکاری های مشترک در بخش های مورد علاقه دو طرف فعال کند.ک/۲

۷۲۹۲/

About

Check Also

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی رشت

جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به خبر عدم توجه به احداث درمانگاه شهرک صنعتی …