چاپ مطلب چاپ مطلب

ابوالفضل پرستار مدیر عامل شرکت راه و ساختمانی گیل پوشش سفید رود خواستار ورود استانداری به حل مشکل با آب منطقه ای گیلان شد

ابوالفضل پرستار مدیر عامل شرکت راه و ساختمانی گیل پوشش سفید رود خواستار ورود استانداری به حل مشکل با آب منطقه ای گیلان شد

شایسته سالاری ، اصول قانون مندی در اجرا و تبعیض قائل نشدن ، سه اصل در موفقیت مدیر عامل شرکت راه وساختمانی گیل پوشش سفیدرود گیلان

ابولفضل پرستار، مدیر عامل بومی و صاحبنام پروژه های عمرانی در گیلان با بیان اینکه در سال ۸۶ سازمان آب منطقه ای موافقت خود را به محیط زیست در خصوص احداث کارگاه تولید دانه بندی شن وماسه مورد اشاره اعلام کرد و اقدام را به کارگروه استان بلا مانع اعلام نمود اما در سال ۹۹ سازمان آب منطقه ای گیلان براساس نقشه ارائه شده مشاور منتخب خود (دز آب) خط حد بستر ۲۵ ساله را از رودبار تا کیاشهر به نام خود سند مالکیت اخذ نمود !!

در همین راستا تمام کارگاه های موجود در بستر مورد نظر سازمان آب منطقه ای قرار گرفت که این شامل خانه های مسکونی، زمین های کشاورزی میشود که بعد از این جریان، آب منطقه‌ای با طرح شکایت در دادگستری موفق به حکم قلع و قمع برای تمامی کارگاه ها، خانه های مسکونی و… گرفتند که این موضوع باعث اعتراض شدید به‌حق ذی نفعان شد و از نظر اینجانب و سایرین خط حد بستر باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی گفت: لذا از استاندار محترم درخواست دستور اقدام بازنگری طرح را داریم زیرا اسناد آب منطقه ای مربوط به قبل از احداث سد و کانال ها بوده و به ۲۵ سال اخیر و حتی سالهای پیش از آن مربوط نمیشود؛ لذا در این امر خواستار بازنگری دقیق کارشناسان هستیـم.

اختصاصی همای خبـر- کمتر کسی است که اندکی با روند پروژه های عمرانی گیلان آشنا باشد و نام ابوالفضل پرستار را به عنوان سازنده راه ها متعدد، پل های روگذر بازکیاکوراب و پل میدان گیل لاهیجان و جاده سروان ،سنگر و سیاهکل نشنیده باشد.

پرستار علاوه بر تعهد کاری در انجام پروژه های عمرانی ، از مجیزه گویی و تملق بیزار است و اگر با وی گفتگویی در خصوص کار داشته باشید آنچه برایش حایز اهمیت است انجام کار عمرانی بی نقص، پرداختن به وظیفه ذاتی خود و رضایت مردم می باشد.
گفتنی است شرکت گیل پوشش هم اکنون بطور مستقیم برای ۱۵۰ نفر و به شکل غیر مستقیم بیش از ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.
خبرنگار همای خبر گفتگویی با ” ابوالفضل پرستار” مدیر عامل شرکت گیل پوشش سفید رود انجام داده است . متن این گفتگو به این شرح است:
از جمله اجراهای مهم پرستار میتوان به پروژه سراوان ،سنگر وسیاهکل که حدود ۲۲/۵ کیلومتر میباشد یا دو پل احداثی در لاهیجان نیز اشاره داشت.

ابوالفضل پرستار شروع کار عمرانی خود را از سال ۱۳۶۳ عنوان نمود و توضیح داد بنده عملا در این سال وارد کار تشکیلاتی شدم و با همکاری دوستان، شرکت تعاونی کمپرسی داران را در آستانه اشرفیه تأسیس نمودیم که اینجانب هم مدیرعامل و هم عضو موسس بودم.
این مدیر عمرانی گفت: بعد از به ثبت رساندن شرکت به جای خدمات عمومی به کمپرسی داران به کارهای عمرانی ،شن ریزی و غیره پرداختم و موفق به عقد قرار داد با راه و ترابری، جهاد سازندگی، شهرداری ها جهت اجرای شن ریزی راه ها و پروژه های کوچک و متوسط شدیم.
در این شرکت اصول قانون مندی را انجام و تبعیضی بین اعضا هیئت مدیره قائل نشدم و همگان براساس شایسته سالاری از امتیازات آن به صورت مساوی برخوردار شده اند.

وی به معرفی شرکت گیل پوشش پرداخت و ضمن اظهار اینکه باعث خرسندی است که پروژه های شرکت ما موفق و زبانزد عام و خاص در منطقه است و توانستیم به وظیفه ذاتی و اصلی خود بخوبی عمل کنیـم مهمترین پروژه های عمرانی شرکت گیل پوشش سفیدرود را اجرای پروژه‌ی راه اصلی سراوان_سنگر و سیاهکل و احداث دو پل روگذر در لاهیجان و چند عملیات تعریض راها اشاره کرد و با اعلام این مطلب که در سال ۸۶ با خرید زمین و اخذ مجوز و احداث کارگاه باز قلعه دژ و اخذ مجوز در حوزه کاری دانه بندی و شن وماسه برای انجام پروژه های عمرانی در قسمت ملی و استانی شدم عنوان کرد.
ابولفضل پرستار با ذکر اینکه در مهرماه سال ۱۳۷۸ شرکت گیل پوشش سفیدرود را تأسیس نمودم گفت: پس از تکمیل و گسترش کارگاه و تامین مصالح پروژه ها، اخذ مجوز و راه اندازی کارخانه تولید آسفالت از دیگر فعالیتهای اینجانب بوده است.
پرستار در ادامه گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان و دستگاههای اجرایی بتوانیـم در جهت عمران و آبادانی مناطق استان گیلان موثر عمل کنیـم.

مدیر عامل شرکت گیل پوشش توضیح داد : طی دوران فعالیت
چندین ساله شرکت تعاونی کمپرسی داران موفق ترین شرکت تعاونی در سطح گیلان بود و در سال ۱۳۷۲ اینجانب به عنوان یک پیمان کار حقیقی شروع به کار کرده و جهت تامین مصالح شن ریزی یعنی کلا در قسمت راه فعالیت خود را ادامه دادم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش من این است که پروژه های محوله را با کیفیت خوب، تعریف و اجرا کنم گفت: در دهه ۶۰ بعد از اینکه شرکت تعاونی را رها نمودم شرکت مذکور از صحنه روزگار محو شد و عقیده دارم دلیل موفقیت آن شرکت تعاونی این بود که بنده به این نتیجه رسیده بودم که اگر بخواهیم شرکت تعاونی را به شکل گروهی اداره کنیم افرادی که تخصص لازم را ندارند نمیتوانند موفق عمل کنند و لذا تمام امورات شرکت از صفر تا صد کارهای اجرایی تعاونی را شخصأ بر عهده گرفتم.

این مدیر فعال افزود: موضوع اصلی و مهم در قلع و قمع کارگاه دانه بندی گرانی وکمبود مصالح را به همراه خواهد داشت.
سوال اینجاست برای انجام پروژه های اجرایی و عمرانی استان با نبود کارگاه چه باید کرد؟
کمبود ها و مصالح چگونه تامین خواهد شد؟! نیاز های مسکن و پروژه های عمرانی چگونه برطرف خواهد شد؟

پرستار تصریح کرد: آنچه مهم است این است که اول بتوانیم خدمات خوب و موثری را تعریف کنیم تا از این طریق بتوانیم خدمات بیشتری برای مردم قائل شویم.
وی درخصوص کارگاه مرکزی به نام کارگاه تولید شن و ماسه ،بتن و آسفالت که واقع در روستای بازقلعه_دژ از توابع بخش سنگر است گفت:این کارگاه پس از انعقاد قرار داد ،اجرای پروژه را اصلی سروان،سنگر وسیاهکل در سال ۱۳۸۶ با اخذ مجوز دایر شد و فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۸۶ ،برای تکمیل و گسترش کارگاه وتامین نیازهای پروژه های عمرانی ، کارخانه آسفالت را با اخذ مجوز راه اندازی نمودم و در سال ۱۳۹۲ با احداث کارخانه آسفالت مدرن و اخذ موافقت اصولی از دستگاه های ذی‌ربط با اخذ پروانه دائم روند فعالیت خود را گسترش دادم .

وی در پایان گفت: مراحل برون رفت از این موضوع باز نگری دقیق و کارشناسان مرتبط را می طلبد./
پایان مطلب

خبرنگار: فاطمه ÷ور اسمعیل

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …

One comment

  1. سلام
    به عنوان یک کارشناس موضوع اجحاف در حق مردم در مسیر سفیدرود را تایید می کنم و آب منطقه ای گیلان با زیرکی و بدون اطلاع رسانی به موقع و دقیق و روشنگری ، اقدام به این امر نموده و از پاسخگویی فنی طفره می رود. لازم هست که در این رابطه از پاسخ های حقوقی خسته کننده و هزینه زا برای مردم دست بردارند و پاسخگویی فنی داشته باشند! حریم چند ده و چند صد ساله را بانام حریم ۲۵ ساله نامگذاری و سو استفاده نموده اند. قضات محترم به کارشناسان اعتماد بیشتری کنند! داد باید در دادگستری ستانده شود! نه جای دیگر!