چاپ مطلب چاپ مطلب

اختصاصی / سوال از مدیریت شعب بانک مسکن گیلان ؛ چرا ۴۰ میلیارد تومان وام معرفی شدگان نماینده سابق صومعه سرا در رشت پرداخت شد؟ 

اختصاصی / سوال از مدیریت شعب بانک مسکن گیلان ؛ چرا ۴۰ میلیارد تومان وام معرفی شدگان نماینده سابق صومعه سرا در رشت پرداخت شد؟

نماینده دوره پیشین مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۲ شمسی طی نامه ای خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی ” درخواست تخصیص تسهیلات قرض الحسنه ، مرابحه و خرید کالا در مجموع ۴۵۰ نفر به افراد نیازمند این حوزه انتخابیه را ارائه کرد.

 

به گزارش همای خبر، به نقل از خبرنگار کاشف اسرار ، ” سید کاظم دلخوش اباتری ” طی نامه ای خطاب به “سید احسان خاندوزی ” درخواست تخصیص قرض الحسنه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان تا سقف فردی برای ۱۵۰ نفر ، قرض الحسنه به مبلغ ۱۰۰ میلیون به تعداد ۱۰۰ نفر ، قرض الحسنه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به تعداد ۵۰ نفر ، مرابحه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ۵۰ نفر و خرید کالا به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای ۱۰۰ نفر و در مجموع  ۴۰ میلیارد تومان را تقدیم کرد .

 

نامه مذکور به گردش کار افتاد و از سوی معاون امور حقوقی و  مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی  برای تخصیص وام قرض الحسنه و تسهیلات بانکی طبق جدول ارائه شده جهت ”  بررسی و اعلام نتیجه ” به ” علی عسگری ” به عنوان سرپرست بانک مسکن کشور  ” ارسال کرد .

 

مدیریت امور شعب بانک مسکن استان گیلان هم در ۲۵ دی ماه سال گذشته طی نامه ای خطاب به شعبه شهید انصاری رشت با اعلام تامین اعتبار تسهیلات مورد نظر در چارچوب ضوابط و مقررات را اعلام و تاکید می کند : ” تامین اعتبار صورت گرفته صرفآ در راستای پرداخت تسهیلات به متقاضیان به شرح فایل پیوست بوده و در غیر این صورت مورد تائید نمی باشد . ضمنآ مصرف اعتبار تخصیصی به صورت مدیریت شده و حداکثر تا پایان دی ماه سال جاری مد نظر و مورد تاکید می باشد ”

 

در ذیل این نامه طی رونوشت به شعبه ” صومعه سرا ”  آمده است : ” شعبه محترم صومعه سرا ، مفاد نامه شماره ۱۳۴۹۳ / ۱۴ / ۲۲۱ مورخ ۱۹ / ۱۰ / ۱۴۰۲ کان لم یکن اعلام می گردد ”

 

حال سوالاتی از  بانک مسکن کشور و مدیریت امور شعب بانک مسکن گیلان

 

یک : چرا علی رغم این که نماینده وقت صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی برای مردم این حوزه انتخابیه درخواست پرداخت تسهیلات کرده ، ا مدیریت امور شعب بانک استان  طی نامه ای به شعبه صومعه سرا ” ابطال نامه شماره ۱۳۴۹۳ / ۱۴ / ۲۲۱ مورخ ۱۹ / ۱۰ / ۱۴۰۲ کان لم یکن اعلام کرد ؟

 

دو : با توجه به این که نماینده وقت صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی  ، پس از ارائه این نامه به وزیر سابق اقتصاد و دارایی که همکار سابقش در خانه ملت بوده ، مدیریت امور شعب بانک مسکن گیلان ” در واپسین روزهای منتهی به انتخابات که کاندیدای حوزه انتخابیه رشت ” شد ، تسهیلات مذکور به شعبه انصاری رشت ارجاع شد ؟

 

سوم : آیا شخص دیگری کاندیدای مجلس می گردید و سابقه نمایندگی نداشت ، بانک مسکن تسهیلات به میزان ۴۰ میلیارد تومان برای افراد خاص و مورد نظر تخصیص می داد ؟ آیا از قبل سپرده گذاری کرده بودند ؟

 

چهارم – آیا کمک مدیر شعب بانک استان به نماینده مردم صومعه سرا برای شعبه رشت که کاندیدای این حوزه بود وجهه  قانونی دارد ؟  آیا مسئولین نظارتی در جریان این موضوع هستند ؟

 

شایان ذکر است مرداد ماه ۱۳۹۷ بود خبر انتصاب ” زهرا صداقت علی” به سمت مدیریت امور شعب بانک مسکن گیلان رسانه ای شد و پیش از این معاون مالی و فناوری شعب استان بود

About مدیر خبر1

Check Also

 ۱۸ تن مرغ گوشتی توسط مددجویان زندان لاهیجان به بازار عرضه شد

 ۱۸ تن مرغ گوشتی توسط مددجویان زندان لاهیجان به بازار عرضه شد همای خبر- نقل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *