چاپ مطلب چاپ مطلب

اراضی ۱۷۰ میلیاردی لاهیجان رفع تصرف شد


همای خبر/فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف بیش از ۶ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال در یکی از روستاهای شهرستان لاهیجان خبر داد.
سردار “عزیزاله ملکی” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.
وی با بیان اینکه در پی دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان لاهیجان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت گفت: ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله پایه‌های چوبی و سیم‌خاردار محصور کرده ‌است.
این مقام ارشد انتظامی از معرفی متهم ۶۷ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۱۷۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
سردار ملکی در پایان با اشاره به اینکه با درخواست قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …