چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح دو کارگاه دربهای اتوماتیک و ارتینگ در مرکز فنی و حرفه‌ای لاهیجان

افتتاح دو کارگاه دربهای اتوماتیک و ارتینگ در مرکز فنی و حرفه‌ای لاهیجان
باحضوردکترحسینی مدیرکل مرکز فنی حرفه ای گیلان،محمودی فرماندارلاهیجان،مهندس خلیلی رئیس مرکزفنی وحرفه ای لاهیجان دو کارگاه دربهای اتوماتیک و ارتینگ افتتاح وبه بهره برداری رسید.
مهندس خلیلی درمراسم این افتتاحیه گفت: یکی از مشکلات جامعه بحث اشتغال می‌باشد و شاخص اصلی این قضیه می تواند معارفه فنی حرفه‌ای باشد. وی افزود:در بحث فنی و حرفه‌ای بااشباع برخی از رشته ها در جامعه رو به رو هستیم به طوری که دیگر جامعه به آن نیازی ندارد و بازار کاری برای آن پیدا نمی شود .
مهندس خلیلی خاطرنشان کرد:با توجه به نیاز سنجی این موضوع در شورای گسترش آموزش مرکز فنی حرفه ای شهرستان لاهیجان همراه ب بررسی‌های لازم صورت گرفت و پس از تایید توسط مدیر کل محترم تصمیم براین شدتا دو کارگاه درب های اتوماتیک و ارتینگ که نیاز بازار کار در شرق گیلان هستند در این مرکز راه اندازی شوند.
رئیس مرکزفنی وحرفه ای لاهیجان اضافه کرد: با عنایت به حمایت های اداره کل و منابع ملی دو میلیارد پانصد میلیون ریال برای افتتاح این کارگاه هزینه گردید.
وی تصریح کرد:ارتینگ بخش نیاز ایمنی ساختمانها می باشد و دربهای اتوماتیک جلو گیری از هدر رفت انرژی و رعایت پروتکلهای بهداشتی بخش مورد نیاز تجاری و اداری و غیره است..

خلیلی یادوارشد:درخصوص مزایایی این کارگاه هامی توان به دوره های کوتاه مدت و هزینه شروع کار پایین آن اشاره کرد ؛زیرا هزینه های اصلی کار بر عهده صاحبکار و متقاضی می باشد.بطوریکه
تقریباً با هزینه حدود ۳۰ میلیون تومان می توان این کار را راه اندازی کرد.

در ادامه مهندس قاسم حسین پور مربی برق مرکز فنی حرفه ای لاهیجان در خصوص این دو کارگاه توضیح داد :سیستم حفاظتی ارتینگ، صاعقه گیر چاه ارت برای حفاظت از ساختمان های مسکونی و افراد و تجهیزات ،لازم می‌باشدو دربهای اتوماتیک که شامل کرکره برقی ،درب های تلسکوپی و جک پارکینگ می باشدکه نیاز مبرم مراکز اداری تجاری و مسکونی هستند.
وی اضافه کرد:
طول دوره دربهای اتوماتیک حدود ۵۰ ساعت است که سه هفته طول می کشد و در اتمام دوره مهارت آموزان امکان نصب و راه اندازی دربهای فوق را دارند .
مهندس حسین پور در ادامه اظهار داشت :چنین کارگاهی با این انسجام و یکپارچگی برای اولین بار در سطح استان راه اندازی می شود.
در ادامه مهندس حسین پور در خصوص طول دوره ارتینگ گفت: طول دوره اجرای حفاظت ارتینگ۵۸ ساعت می باشد و سه هفته برای افراد بطول می انجامد .
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای اشتغال در این دو زمینه نیاز به اعتبارات خاصی نیست و فقط ابزار آلات خاص و تجهیزات خود را می‌طلبد مانند دستگاه جوش، دریل شارژی و غیره مورد نیاز است که با هزینه حداکثر ۳۰ میلیون تومان می توان اشتغال ایجاد کرد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …