همای گیلان:این روزها بازار جذب مشاور رسانه در برخی از نهادهای مردمی مانند شوراها، فرمانداری و دستگاههای اجرایی گیلان داغ شده است، بدون اینکه مفهوم واقعی مشاور رسانه برای آنها قابل درک باشد.
عدم شناخت رسانه برای برخی مدیران و مسئولان به عنوان یک مسئله بغرنج تبدیل شده است به طوری که در نحوه برقراری ارتباط با رسانه درماندهاند در حالی که روابطعمومیهای خود که نقش اساسی در این زمینه دارند را نادیده میگیرند.
تصور غلط مسئولان و مدیران از مشاور رسانه موجب شده تا آنها مدیران روابطعمومیهای خود را نادیده بگیرند و به طرف جذب افرادی با لقبهایی نظیر مشاور رسانه باشند در حالی که نمیدانند مشاور رسانه چه شرح وظایفی دارد.
برخی شوراهای اسلامی شهرهای گیلان مانند خمام نیز برای جذب مشاور اطلاعیه صادر میکنند./فارس
جذب مشاور در شورای شهر خمام /مهلت ثبت نام مشاور تا پایان خرداد
رئیس شورای اسلامی شهر خمام اظهار کرد: برای استفاده از نظر متخصصان، جوانان با تحصیلات آکادمیک و افراد با تجربه، شورای اسلامی شهر خمام در نظر دارد مجمع مشاوران را در پنج کمیته اقتصادی، فرهنگی اجتماعی، ورزشی، هنری و عمران و توسعه شهری تشکیل دهد.
سید مجتبی حسینینسب، با اشاره به شیوه ثبتنام متقاضیان گفت: واجدین شرایط میتوانند به صورت حضوری در دفتر شورا یا مراجعه به سایت komam-sora . ir از نحوه جذب مشاور اطلاعات بیشتری کسب کنند.
وی با اشاره به اینکه مهلت ثبتنام مشاور شورای شهر خمام تا پایان خرداد ماه جاری است، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای استفاده از خرد جمعی برای رشد و شکوفایی هر چه بیشتر شهر خمام تشکیل میشود.
*دستگاه اجرایی میتواند روابطعمومی قوی داشته باشد
مدیر کل روابط عمومی استانداری گیلان در گفتوگو با خبرنگار فارس در رشت درباره اهمیت جذب مشاور رسانه و نقش روابطعمومی اظهار کرد: یک دستگاه اجرایی در صورت تشریح شرح وظایف میتواند روابط عمومی قوی و مشاور رسانه جداگانه داشته باشد.
یوسف گلشن، افزود: تعامل و همفکری باید بین روابطعمومی و مشاور رسانه توسط مسئول دستگاه اجرایی صورت گیرد و مشاور رسانه نباید مانع از اطلاعرسانی در امر فعالیت روابطعمومی شود.
وی با بیان اینکه جذب مشاور بستگی به اهداف مدیر دستگاه دارد، تصریح کرد: مشاور رسانهای نباید در کار روابطعمومی خللی ایجاد کند و شرح وظایف هر کدام از این دو باید تعریف داشته باشد.
*جذب مشاور رسانه ضرورت دستگاه اجرایی نیست
مدیر یک دستگاه اجرایی گیلان که خواست نامش محفوظ بماند نیز در گفتوگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بحث رسانه در حوزه فعالیت روابطعمومی است.
وی افزود: ارتباط با رسانه اساسیترین کار روابطعمومی یک دستگاه است و اگر در این راستا وظایف خود را به خوبی انجام دهد جذب مشاور رسانه موازیکاری است و ضرورت ندارد.
این مسئول با بیان اینکه جذب مشاور رسانه یک اقدام اضافه برای سازمان و نهاد است، تصریح کرد: بهتر است به جای جذب مشاور رسانه مدیر روابطعمومی آموزش ببیند و در زمینه رسانه قوی عمل کند.
*روابطعمومی مشاور رسانهای مدیر کل است
مدیر روابطعمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در گفتوگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: روابطعمومی مشاور رسانهای مدیر کل هر دستگاه و سازمان است.
قاسم مصفا، افزود: شیوه ارتباط و تعامل هر رئیس با رسانهها توسط روابطعمومیها انجام میشود بنابراین جذب مشاور رسانه در دستگاه ضرورتی ندارد.
وی با بیان اینکه جذب مشاور رسانه نشانه عملکرد ضعیف روابطعمومی و یا مدیر دستگاه اجرایی است، خاطرنشان کرد: جذب مشاور رسانه نشان میدهد که مدیر دستگاه نسبت به روابطعمومی خود بیاهمیت بوده و او را در حاشیه قرار داده است.
جلسه اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود باحـضور مسئول دایره فنی و عمرانی شهرداری و شهروندان به منظور بررسی و رفع مـشکــلات در سالن جــلسـات شــورا بـرگـزار گــردیــد
اگه مدیران ادارات یه کم به مسولین روابط عمومی خود اهمیت بدن هیچ مشکلی پیدا نمیکنن یا اینکه دخالت های بیجای مسولینواحد که هیچ چیز از روابط عمومی سر در نمی یارن و حس حسادت مسولین واحدها به روابط عمومی هستش که حس حسادت در اونها هستش چون بچه های روابط عمومی به مدیر اداره نزدیک هستش پس به امید روزی که …..
اگه مدیران ادارات یه کم به مسولین روابط عمومی خود اهمیت بدن هیچ مشکلی پیدا نمیکنن یا اینکه دخالت های بیجای مسولینواحد که هیچ چیز از روابط عمومی سر در نمی یارن و حس حسادت مسولین واحدها به روابط عمومی هستش که حس حسادت در اونها هستش چون بچه های روابط عمومی به مدیر اداره نزدیک هستش پس به امید روزی که …..