چاپ مطلب چاپ مطلب

بازدید فرماندار رشت از روند آماده سازی شالیزارهای بخش لشت نشاء

فرماندار رشت با حضور در بخش لشت نشاء ضمن بازدید سرزده از عملیات آماده سازی شالیزارهای این بخش و گفتگوی مستقیم با کشاورزان، دستورات لازم در زمینه رفع برخی از مشکلات را در هماهنگی با دستگاه های مربوطه صادر کرد.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر امام پناهی امروز پنج شنبه در بازدید از روند آماده سازی شالیزارهای بخش لشت نشاء که با همراهی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی، معاون امور عمرانی فرمانداری و بخشدار لشت نشاء صورت پذیرفت، با اشاره به مشکل کم آبی در سال جاری زراعی، تاکید کرد: باید تدابیر ضروری برای برون رفت از معضل کم آبی اندیشیده و نواقص و کمبودهای موجود مانند تعمیر و تجهیز ایستگاه های پمپاژ، آماده سازی چاه ها و لایروبی انهار هر چه سریعتر برطرف شوند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در بازدید از ایستگاه پمپاژ روستای اسطلک که با وجود اتمام مرحله مطالعه طرح و پس از وقفه ای ۴ ساله، در سال جاری مراحل اجرایی آن آغاز و پیمانکار مربوطه مشغول تکمیل پروژه گردیده است، اظهار داشت: مقرر شد تا با همکاری آب منطقه ای مشکلات موجود مرتفع و در روند انجام پروژه تسریع شود.
در ضمن مقرر گردید تا در مورد منابع مورد نیاز برق رسانی به این ایستگاه، اعتبارات لازم از مجرای کمیته برنامه ریزی شهرستان و اعتبارات آب منطقه ای تامین گردد. همچنین یک دستگاه لودر از طرف شهرداری لشت نشاء برای تسریع در بهسازی مسیر دسترسی به ایستگاه پمپاژ اختصاص یابد.

دکتر امام پناهی با اشاره به ضرورت آماده سازی مقدمات لازم برای به حداقل رساندن تبعات ناشی از کم آبی، اظهار داشت: با همت جهاد کشاورزی شهرستان، بزودی عملیات تعمیر و راه اندازی دو حلقه چاه عمیق موجود در محدوده روستای اسطلک آغاز و این دو حلقه چاه در آینده نزدیک در مدار قرار خواهند گرفت.

وی افزود: با بهره برداری از هریک از دو حلقه چاه مزبور، امکان آبیاری ۶۰ هکتار از اراضی شالیزاری لشت نشاء میسر خواهد بود.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم اتمام روند لایروبی انهار تا زمان آزادسازی آب سد سفیدرود، گفت: در حال حاضر دو دستگاه بیل مکانیکی مشغول لایروبی انهار شالیزاری لشت نشاء می باشند و بزودی یک دستگاه دیگر بیل مکانیکی با هدف تسریع در مراحل انجام کار، به این مجموعه افزوده خواهد شد.

دکتر امام پناهی در بازدید از اراضی شالیزاری روستای اژدها بلوچ با بیان این نکته که متاسفانه اراضی این روستا منبع آبی مشخص برای تامین آب مورد نیاز نداشته و از اضافه آب اراضی بخش کوچصفهان و بخشی از اراضی لشت نشاء مشروب می شوند، اظهار داشت: مسیرهای ورودی به استخر آب بندان این روستا بیش از ۷ سال لایروبی نشده و آبگیری آن با مشکل مواجه بوده است که با پیگیری مجموعه فرمانداری و بخشداری لشت نشاء و مساعدت فرماندهی لشکر قدس گیلان، یک دستگاه بیل زنجیری به لایروبی مسیرهای ورودی آب به این استخر اختصاص یافته و مشغول انجام کار و پاکسازی مسیرهای ورودی آب می باشد.

وی ادامه داد: آب بندان ۳۵ هکتاری موجود در محدوده این روستا، سال ها به علت بی توجهی قابلیت استفاده نداشته که می توان با کف تراشی و لایروبی، در سال زراعی آینده از این منبع ذخیره آب برای رفع مشکل بی آبی ۴ روستای واقع در بخش لشت نشاء بهره برد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …