چاپ مطلب چاپ مطلب

با تامین اعتبار سد دیورش سال آینده آماده بهره برداری

با تامین اعتبار سد دیورش سال آینده آماده بهره برداری

بازرس کل گیلان گفت: سد دیورش در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت کار دارد وبرای تکمیل این سد هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

به گزارش همای خبر، به نقل از روابط عمومی بازرسی کل استان گیلان؛ دکتر آقایی در بازدید از سد دیورش در رودبارگفت: ساخت سد دیورش برای تامین آب آشامیدنی ۵ شهر، ۲۸ روستا و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و نیز آبیاری بیش از ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی است که عملیات اجرایی این سد در سال ۹۴ آغاز شد و قرار بود در مدت ۲ سال آبگیری شود که ساخت این پروژه سال‌ها طول کشیده است.

وی با اشاره به موانع ساخت سد دیورش افزود: تملک اراضی، صدور مجوز قطع درختان و ایجاد مخزن برای استقرار مصالح در مدت مشخص شده انجام شد.

بازرس کل گیلان اضافه کرد: پیمانکار پروژه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از آب منطقه‌ای طلب دارد و استان ظرفیت پرداخت را ندارد.

دکتر آقایی گفت: با پیگیری نماینده رودبار برای سد دیورش تامین اعتبار انجام می‌شود و پیمانکار طرح متعهد شد به زودی کار را آغازکند و از محل مولد سازی و ملی بخشی از بدهی و اعتبار تکمیلی سد تامین خواهد شد.

در این بازدید که مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ذیربط و مدیران ارشد شهرستانی نیز حضور داشتند، بازرس کل گیلان گفت: سال آینده سد دیورش آبگیری و مردم از آن بهره‌مند خواهند شد.لازم به ذکر است با ورود سازمان بازرسی تکمیل پروژه از فردا مجددا آغاز خواهد شد

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: در هفته پدافند غیرعامل دوره مانور عملیاتی آب منطقه ای گیلان برگزار می گردد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت:   در هفته پدافند غیرعامل دوره مانور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *