چاپ مطلب چاپ مطلب

ببینید چه بر سر سگ هایی آمد که در رشت زنده گیری شدند! + تصاویر دلخراش!

همای گیلان: وارد سوله که میشوی بوی مرگ و تعفن با صدای واق واق سگ هایی که رو به راه تر بودند و نگاه بی رمق سگ هایی که پوستی بودند بر اسکلت یک موجود به اصطلاح زنده، عجین شده است. چیزی جز مرگ و فلاکت در این سوله وحشتناک حکم فرمایی نمی کند. سگ هایی که برای رهایی از بند گرسنگی حتی لاشه همنوعان خود را خورده بودند! اینجا سوله مرگ است!

قضیه از چه قرار است؟
 چندی پیش بود که آوازه سگ کشی در رشت حتی مرزها را درنوردید و پایش به رسانه های بیگانه باز شد. مدت ها دوستداران محیط زیست و فعالان حقوق حیوانات به اعتراضات فراوان پرداختند و سرانجام موفق شدند سگ ها را از تیررس شلیک های شبانه شکارچیانی نجات دهند که صدای گلوله تفنگ شان، آخرین ناله های یک سگ زخمی و قهقهه مستانه شکارچی سمفونی وحشتناکی را هر شب می نواخت!

 

سرانجام با فراخوان سازمان پسماند شهرداری رشت مقرر می شود که برخلاف روال سابق از کشتار سگ های ولگرد جلوگیری شده و این حیوانات به محلی برای نگهداری، درمان و عقیم سازی منتقل شوند. با این فراخوان پس از بررسی چند پیشنهاد مالی، فردی موفق شد پیمانکاری پروژه را در اختیار بگیرد و پس از زنده گیری آنها اقدام به انتقال شان به یک سوله جهت نگهداری کرد اما با توجه به عدم توانایی در نگهداری سگ های ولگرد اقدام به واگذاری نگهداری آنها به یک NGO خصوصی کرد.پیمانکار اما پس از پایان قرارداد سه ماهه، سگ ها و سوله را به امان خود رها کرده و مانع از ورود همان NGO به داخل سوله می شود، این در حالی است که گفته می شود این NGO مبلغی حدود ۵ میلیون تومان نیز از پیمانکار طلب دارد.

 

سومین روز فروردین حسین محمدی، یکی از حامیان حیوانات با اطلاع از وضعیت بد یکی از سگ ها به محل سوله مراجعه می کند و برای انتقال این سگ به منزل خود و نگهداری و درمان آن اقدام میکند که متوجه حضور حدود ۴۰ سگ با همین شرایط در محل سوله میشود. پس از آن بود که این حامی حیوانات اقدام به اطلاع رسانی در فضای مجازی کرده و جمعی از حامیان حیوانات و دامپزشکان را برای کمک به این سگ های در معرض مرگ جمع آوری میکند.

 

سگها را هر چند با یک گلوله خلاص نکردند، اما آنها را به محلی برای مرگ تدریجی هدایت کردند، در سوله ای که نامش را تنها می شود سوله ی مرگ گذاشت.

یکی از حامیان حیوانات حاضر در محل این سوله بدون هیچ مقدمه ای می گوید: کاش با یک گلوله خلاصشان می کردند اما اینگونه زجرکش نمی شدند!

به گفته ی حاضرین در محل و مشاهده ی مستندات تصویری و نظرات دامپزشک حاضر، حدود ۲ ماه از عدم رسیدگی به این سگ ها میگذرد و این در حالی است که مشخص نیست چرا سازمان پسماند اقدامی اساسی برای لغو قرارداد و دادن مسئولیت ان به افراد و NGOهای دیگر حامی حیوانات انجام نداده است؟

قابل تامل آنکه گفته می شود حدود ۵۰ میلیون تومان برای ایجاد این سوله ی مرگ هزینه شده و این هزینه ی باور نکردنی به پیمانکاری که عدم انجام تعهداتش برای سازمان پسماند ثابت شده بود پرداخت شده است! گفتنی است مبلغ ۱۵۰ هزار تومان نیز برای نگهداری هر قلاده سگ در نظر گرفته شده بود.

برخی سگ ها مفقود شده اند!

اکنون با توجه به هزینه ی ۹ تا ۱۰ میلیون تومانی برای ماشین آلات و زنده گیری باید باور کنیم حدود ۲۶۶ سگ در این پروژه زنده گیری و در سوله ی مورد نظر وارد شده باشند! اما آنچه که امروز میبینیم حدود ۴۰ سگ بیمار و ناتوان، حدود ۳۰ سگ و توله ی سالم و محافظت شده و اسناد واگذاری ۶۰ سگ است که در مجموع حدود ۱۳۰ سگ را شامل می شود که در این میان هزینه ی حدود ۱۳۶ سگ مفقود است!

ابهامات در هویت فردی که می خواست سگ ها را به کرج منتقل کند!

در این میان اما اتفاقی عجیب رخ داد. جایی که خانمی با یک کامیون پلاک قزوین برای انتقال این سگ ها به هشتگرد کرج در محل سوله حاضر شده بود که با حضور ماموران نیروی انتظامی و افرادی از سازمان مدیریت پسماند از این انتقال جلوگیری شد.

پس از آن بود که به درخواست مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت جلسه ای با حضور حامیان حیوانات در این سازمان برگزار شد تا وضعیت این سوله ی مرگ مشخص شود.

اما آنچه که امروز قابل هضم نیست این است که چگونه برخی از پیمانکاران برای پروژه ی انجام داده ی خود در شهرداری باید دست به دامان تهاتر شوند و یا چند سال بدنبال هزینه ی پرداخت شده ی خود کنند اما یک پیمانکار بدون انجام صحیح تعهدات خود مبلغ ۵۰ میلیون تومان را از سازمان پسماند شهرداری رشت دریافت کرده است؟!

//خزر آنلاین

About سردبیر

Check Also

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور رئیس گروه پیشگیری و …

One comment

  1. حسین آقای محمدی ، با سلام حسین هستم برنامه ای از آقای سربی دیدم این شماره ام هست یک مسیج بده و یا شماره تماس بزار میخوام بهت زنگ بزنم ، قربانت حسین صادقی . ۰۹۱۹۸۳۱۳۹۴۹ منتظرم .