چاپ مطلب چاپ مطلب

بخشدار رودبنه از روند رشد و توسعه بخش رودبنه با حمایت دولت تدبیر امید و ازحضور سرمایه گذاران در بخشهای مختلف واحداث شهرک صنعتی در این بخش خبر داد

اختصاصی همای گیلان : بخش رودبنه شهرستان لاهیجان ازجمله بخش های حاصلخیز استان گیلان به شمار می رود مهمترین ویژه گی های این بخش زمین های کشاورزی فراوان می باشد خبرنگار همای گیلان گفتگویی با مهندس رضا مهدوی بخشدار این بخش انجام داده است که در ادامه این مصاحبه را میخوانیم:
جناب مهندس مهدوی چه مدت در سمت بخشدار رودبنه در حال فعالیت هستید و عملکرد خود را در این بخش چگونه می بینید؟
بنده حدود ۱۱ ماه به عنوان بخشدار رودبنه در حال انجام وظیفه هستم، در مدتی که من در این بخش شروع به کار کرده ام، روند توسعه در این بخش در دولت تدبیر و امید بهترین دوران رودبنه از لحاظ پیشرفت و عملکرد بوده است، دولت با مصوبه های تبصره ۲ بند ق، تمام روستاهای باقیمانده بخش رودبنه با ۲۱ میلیارد تومان و ۲۳۰ کیلومتر لوله گذاری از نعمت گاز برخوردار شدند. همچنین خوشبختانه با صدور پروانه های ساخت و افزایش آنها نسبت به سنوات گذشته و زیر ساخت هایی که دولت در این بخش ایجاد نمود شاهد مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستاها به شهر بودیم. همچنین وضعیت آب آشامیدنی بخش رودبنه نیز رو به بهبود است و تلاش می کنیم که ۱۷ روستای باقیمانده ایی که فاقد لوله کشی آب شرب سالم هستند را از این نعمت برخوردار نماییم.

photo_2016-05-30_21-21-23
در سفر سال گذشته هیات دولت به استان نیز تجهیز سالانه ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان نیز مصوب شد که در این راستا ۲۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ۲۲۰۰ هکتار در بخش رودبنه نوسازی وتجهیز شد و در اختیار مردم قرار گرفت که از این به عملکرد خوبی دست یافتیم
.منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان نیز در بخش رودبنه و روستای سحرخیز محله قرار دارد و طرح آن آماده و ودر مرحله جذب سرمایه گذار است که امیدواریم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ورود سرمایه به این منطقه بتوانیم توسعه واشتغال پایدار را در این منطقه ایجاد نماییم.
در مدتی که بنده در این بخش هستم تمامی شاخص های توسعه در دولت تدبیر از هر حیث ، رشد چندین برابری نسبت به دولت های گذشته داشته و لازم میدانم از این فرصت استفاده نمایم و از آقای دکتر نجفی استاندارمحترم ،مهندس کسرایی فرماندار محترم و نماینده محترم و همه دست اندر کاران که زمینه رشد و توسعه را در این بخش فراهم اوردن تشکر کنم .
در زمان حضور شما به عنوان بخشدار چه اقداماتی برای جذب سرمایه گذار خصوصی انجام شد ؟
با توجه به رویکردی که در کشور حاکم است و سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران خارجی در حال انجام است این فضا نیز در استان گیلان رویکرد خوبی داشته و تاکنون چندین اکیپ خارجی وبخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ۱۱ کیلومتر دریا لاهیجان اقدام نمودند و کارهای خوبی در حال انجام است.
وجود گردشگران در این بخش چه تاثیری می تواند در پیشرفت شهرستان داشته باشد؟
دولت موظف است که بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری ترغیب کند و با توجه به پتانسیل های گردشگری که در این شهرستان وجود دارد باید بتوانیم در این زمینه با فراهم نمودن زیر ساختهای لازم شرایط جذب سرمایه های خارجی وبخش خصوصی را فراهم نماییم.
تقریبا تمام زیر ساخت های شهرستان در این حوزه آماده شده است، در حال حاظر چه فاکتورهایی محور اصلی قعالیت شما قرار دارد و چه اقداماتی را دنبال خواهید کرد؟
شرایط در حال مهیا شدن است و تلاش دولت این است تا امکانات اولیه ازقبیل آب، گاز ، برق و دیگر امکانات را فراهم نماید، یک شهرک صنعتی جدید در منطقه مهدی آباد را هم در دست احداث داریم و با شکل گیری این شهرک امید می رود بتوانیم اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد نماییم که می تواند در کنار شهرک های دیگر شهرستان توسعه این منطقه را افزون نماید.

photo_2016-05-30_21-21-26
در بخش رودبنه چند روستا دارای طرح هادی هستند و تا کنون این طرح در چند روستا اجرا شده است؟
طرح مطالعاتی در تمامی روستاها انجام شده و در بیش از ۱۴ روستا اجرایی گردیده است و همینطور در چند روستا در دست اقدام می باشد، با توجه به اینکه طرح هادی در برخی روستاها به ۱۰ سال گذشته مربوط میشود لذا تقاضای ما این است تا بازنگری هایی در این حوزه صورت گیرد با نگاه کارشناسی در حفظ اراضی و محیط زیست ما نیز حفظ شود.
وضعیت راه های بخش رودبنه چگونه است؟
در برنامه های چهارم و پنجم توسعه دولت به شدت به دنبال توسعه متوازن در روستاها بود و بیشترین سهم را برای آسفالت روستایی در نظر گرفت که ما امیدواریم در برنامه ششم این رویکرد تداوم داشته باشد و ما نیز بتوانیم با حمایت های دولت ۵۰ درصد باقیمانده روستاهای این بخش را آسفالت نماییم.
در سال گذشته در حوزه راه بیش از ۵۰ کیلومتر آسفالت در شهرستان انجام گرفت که سهم بخش رودبنه بیش از ۱۵ کیلومتر بوده است.
بعضی از شوراها و و دهیاران از عدم اعتبارات لازم گله مند هستند، به عنوان بخشدار چه توصیه ایی در جهت درآمد زایی در روستاها دارید؟

در سنوات ماضی حمایت های خوبی در بحث امور روستایی و شوراها توسط دولت انجام شد، با توجه به تحریم های حاکم بر کشور، شاهد کاهش سهم ارزش افزوده و ۲ درصد نفت و گاز و مسائل این چنینی بودیم، با وجود همه مشکلات تلاش دولت در این است که این حمایت ها تداوم داشته باشد، اما دهیاران نباید تنها به دنبال اعتبارات دولتی باشند، اجرای برنامه و راهکارهای عملی با جذب سرمایه های بخش خصوصی زمینه درامد ازقبیل طرح تفکیک زباله، کمپوست و احداث سالن های ورزشی ، احداث پارک های چند منظوره و احداث خانه و کاشانه برای خود درآمد کسب نمایند.
در بخش ورزشی ، چه اقداماتی انجام شده است؟
خدا را شاکریم که مردم رودبنه از گذشته در حوزه های مختلف ورزش فعال بوده اند، در حال حاظر ۴ سالن ورزشی در حوزه روستایی داریم که بر اساس شاخص های سرانه استان گیلان وضعیت ضعیفی را در این بخش دارد که با حمایت های دولت و تلاش همه مسئولین امیدواریم بتوانیم با اقداماتی که در دست انجام داریم این وضعیت را بهبود بخشیم و مجموعه های ورزشی بیشتری در اختیار مردم قرار دهیم.

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …