چاپ مطلب چاپ مطلب

برای اولین پرستاری که لباس سفید رزم پوشید و جانش را فدای سلامت مردم کرد (نرگس جانعلی زاده شهید سلامت )/ رضا بژکول پژوهشگر و روزنامه نگار


اختصاصی همای گیلان، به بهانه کار پسندیده و قدردانی از نام گذاری اورژانس بیمارستان پیروز لاهیجان به نام شهید سلامت نرگس جانعلی زاده

?سخت است که شرایط کاری انقدر سخت باشد و تصمیم بگیری بین ماندن و رفتن یا سختی کشیدن یکی را انتخاب کنی و انگاه با تمام وجود بمانی و زندگی دیگران را امید دیگری ببخشی و خود را فدای سلامتی ملت کنی .

پرستار سلامت شهید نرگس جانعلی زاده چنین کرد

?شاید تا دیروز ناشناخته ترین پرستار یک بیمارستان نه در لاهیجان ، که در ایران بود. اما امروز نامش به واسطه تلاشش ، صبرش ، شهامتش و ایثارش جهانی شد

?تا دیروز کسی از سختی های شغل پرستاری شاید آشنا نبودند ، اما تلاش بی وقفه پرستاران و پزشکان زحمتکش ، آنان را محبوب ترین قشر جامعه و سلامت مردم معرفی کرده است .

? تا دیروز کسی از مشکلات پرستاران شریف کشور چیزی نمی دانستند و اگر هم می دانستند انچنان پی گیر نبودند ! اما امروز نام آنان در کنار پزشکان مانند طلا می درخشد. امید آنکه این درخشش آنان، نگاه مسئولان را به مشکلاتشان درخشان تر کند .

?با شهادت اولین پرستار لاهیجانی و پس از آن بیشمار پرستاران ایرانی ، جهان به ایران نگاه ویژه ای کرد و ملت برای پرستاران سر تعظیم فرود آوردند تا واژه پرستاری برای همیشه معنی دیگری پیدا کند .ایثار ، وفاداری ، شادی بخش دلها ، خودگذشتگی ، جانفشانی ، مبارزه با خطر ، کمک به خانواده های دردمند ، روشنی بخش به چراغ خانه ها و سلامت ملت بزرگ ما در اوج تحریم ها

و چه زیبا گفت بزرگی، پرستاری یعنی پذیرش خطر و ایثار برای سلامت یک ملت

?با رفتن ستاره درخشان پرستاری در لاهیجان ، جهان تکان جدیدی خورد و دولتمردان فهمیدند که در زمانه بحران ها از جمله سلامت ، پزشکان و پرستاران حامیان واقعی دردها ، استرس ها ، زندگی و سلامت ملت ها هستند .

? اری ، این روزها همه نگاه ها در اقصی نقاط جهان و ایران به تلاش پرستاران و پزشکانی است که با تلاش شبانه روزی به انسان ها زندگی دوباره ای بخشیدند و لبخند شادی را به خانواده آنان تقدیم کردند اگرچه بخشی از آنان به دلایل مختلف جانشان را از دست دادند .

?امید انکه تمام مسئولان و شهرداران کشور به پاس قدردانی از این قشر پر تلاش ، در تمامی شهرها ، نام خیابان ها ، میدان ها و…….. را مزین به نام حافظان سلامت مردم کنند ، تا آیندگان بدانند که پرستاران سختکوش چگونه در مقابل موج ویروس فراگیر ایستادند و از سلامتی هموطنانشان دفاع کردند .

?باشد که در هر نقطه کشور قدردان زحمات پرستاران ، پزشکان و کادر درمانی بیمارستان ها باشیم .

به امید آن روز

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر خواهد بود

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر …