چاپ مطلب چاپ مطلب

تحلیلی بر فیلم منتشرشده وزیر جهاد کشاورزی/ به قلم مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان: اولا حامی دولت بودن به معنای این نیست که اگر اشتباهی از سوی دولتمردان رخ داد ماست مالی کنیم.
ثانیا بنده در زمره کسانی هستم که فعالیت انتخاباتی برای دولت تدبیر داشته ام
ثالثا اینجانب هیچ وقت ملانویس نبوده ام و سعی کرده ام واقعیت را ببینم نه سیاست را، نه پست و مقام را، نه عواقب نوشتار را، بلکه درخدمت رسانه بوده ام و رسانه را بهانه ای برای رسیدن به امیال شخصی خود نداسته ام (باحفظ احترام به دیگر رسانه ها)
رابعا دکتر حجتی قصد بی احترامی نداشت و مطلع نبود که بکار بردن این کلام در گیلان بار منفی دارد زیرا همانطوریکه قبلا عرض کردم برخی نقاط سبوس بار مثبت دارد.
خامسا دوستان عزیز حرف ما اینست که سبوس مصارف دارویی ندارد جان کلام سبوس در استان معنی بدی دارد و حرف ما اینست که وزیر محترم فقط از مردم عذرخواهی کند به خاطر موضوع پیش امده که الحمدالله ختم به خیر شد.
خارج از این موضوع این فیلم مبین موضوعات مختلفی است که در مباحثه جناب حسنی با وزیر محترم آشکارمی شود متغیر بودن ضریب نفوذ قدرت نماینده، بیان موضوع مناسب، ضعف بیان، تکرار واژه ( ۲۴بار)، لابی گری نمایندگان، ضعف و قدرت نماینده، بیان موضوع صوری که غایت هدف مدنظر است(که هرکدام تعارف خاصی دارند) و از همه مهمتر انچه از این فیلم برمی اید که در سخنان نمایندگان هویدا شد طلب توسعه منطقه ای هر یک از این وکلا بود یکی به دنبال توسعه لنگرود بود یکی به دنبال توسعه لولمان.
دقیقا جای تعجب و شاه بیت غزل همین بود که یکی نیست عنوان کند که اقا مشکل برنج که لنگرود یا لولمان نمی شناسد این معضل باید اساسی حل شود فرضا اگر لولمان می امد چه اتفافی می افتاد اینجاست که می شود تحلیل کرد نمایندگان گیلان دید منطقه ای دارند.
اینجاست که توسعه اصفهان را رصد کردم و به یاد مطلب نماینده ای افتادم که می گفت یک روز همه نمایندگان اصفهان در دفتر وزارتخانه ای جهت حل مشکلات امده بودند که تا دم در با هم در مورد مشکلات استان خود رایزنی می کردند اما نمایندگان گیلان حتی در انتخاب یک مدیر کل متزلزل هستند بطوریکه نقل قولی بود که دو تن از نمایندگان به دفتر وزیری رفتند جهت سفارش انتخاب مدیر کلی که وزیر به خنده گفت الان سه تن از نمایندگان در دفترم بودند که سفارش کس دیگری را می نمودند. این در صورتی است که روز قبل به اجماع رسیده بودند.

علی علی پور نیاول مدیر مسئول سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …