چاپ مطلب چاپ مطلب

تحلیلی بر میزان شانس موفقیت ۳ نماینده فعلی رشت و رونمایی از ۶ گزینه جدید برای انتخابات آتی مجلس

همای گیلان:هر چه به انتخابات آتی مجلس نزدیک می شویم، خبر از رونمایی گزینه های جدید به گوش می رسد. گزینه هایی که البته نامشان برای مردم شهرستان رشت و فعالان سیاسی آشناست. در این گزارش قصد داریم در کنار پرداختن به عملکرد ۳ نماینده فعلی مجلس، نام هایی از گزینه های جدید به میان بیاوریم.

هر چه به انتخابات آتی مجلس نزدیک می شویم، خبر از رونمایی گزینه های جدید به گوش می رسد. گزینه هایی که البته نامشان برای مردم شهرستان رشت و فعالان سیاسی آشناست. در این گزارش قصد داریم در کنار پرداختن به عملکرد ۳ نماینده فعلی مجلس، نام هایی از گزینه های جدید به میان بیاوریم.

حسن تامینی 
 آقای دکتر لشت نشایی سابقه حضور ۲ دوره متوالی را در کارنامه خود دارد. وی پس از تکمیل تحصیلات و اخذ دکتری بهداشت و فعالیت های سیاسی در تهران به زادگاهش برگشت و با حضور در انتخابات مجلس پدیده انتخابات لقب گرفت. وی در انتخابات مجلس نهم نیز با ۸۰۱۸۴ رای بعنوان نفر اول و در مرحله اول وارد بهارستان شد.
با اینکه انصراف تامینی در ماه رمضان مانند یک بمب خبری تبدیل به یک سوژه برای رسانه ها شده بود، اما تحلیلگران سیاسی همچنان نام وی را بعنوان یکی از محتمل ترین کاندیداها برای ثبت نام در مجلس دهم نام می برند. تعدد کاندیداهای لشت نشایی از یک سو و عدم توفیق برادر و همچنین خواهر زاده وی در انتخابات شورای شهر از سوی دیگر، نشان می دهد که در صورت وارد شدن به این عرصه کار بسیار دشواری را پیش رو خواهد داشت.
جبار کوچکی نژاد
مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان گیلان که همانند تامینی سابقه نمایندگی ۲ دوره مجلس را در کارنامه خود دارد، در انتخابات سال ۸۶ بعنوان نفر اول و در انتخابات دور گذشته با آرایی نزدیک به نفر چهارم وارد بهارستان شد.
کوچکی نژاد در بخش های شهرستان رشت از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. کوچکی نژاد از توانمندترین کاندیداها در عرصه برنامه ریزی و کار تشکیلاتی بوده و مخالفت های گسترده وی در خصوص اقدامات شتابزده رئیس دولت نهم و دهم و اعتراض به جریانات انحرافی در دولت دهم کوچکی نژاد را بعنوان یک چهره مستقل اصولگرایی مطرح کرده است.
از حامیان اصلی وی در پایتخت می توان به علی لاریجانی و محمد رضا با هنر اشاره کرد. وی در ماه های اخیر نطق های مردمی زیادی در مجلس درباره گرانی نان و تذکر به وزرا بخصوص وزیر کشور در خصوص عدم ثبات مدیریت شهری در رشت داشته است که می تواند باعث افزایش محبوبیت و آرای مردمی وی شود.
غلامعلی جعفرزاده
نماینده کوچصفهانی که می توان از وی بعنوان پدیده انتخابات گذشته نام برد. رئیس اسبق سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان پس از روی کار آمدن دولت اعتدال، حمایت های چشمگیری را از برنامه های دولت انجام داد که نمونه آن نطق مخالف استیضاح وزیر علوم بود که البته با حواشی بسیاری نیز همراه شد.
این جانباز ۷۰ درصد جنگ ایران و عراق را می توان یکی از فعالان عرصه رسانه و تبلیغات نام برد که سایتی با مدیر مسئولی وی نیز در نوبت دریافت مجوز قرار دارد. هر چند خواهرزاده وی که مدیر مسئول سایت دیارمیرزا نیز می باشد، چندی پیش به عنوان مدیرکل سازمان کتابخانه ها منصوب شد! انتصابی که احتمالا می تواند تاثیر مستقیمی در میزان آرای دایی او در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی داشته باشد. البته تمام این اما و اگرها منوط به این است جعفرزاده بتواند صلاحیت خود را از شورای نگهبان اخذ  کند.
حجت الاسلام سیدرضا مطهری
حجت الاسلام سیدرضا مطهری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه و امام جمعه موقت کیاشهر و خشکبیجار، متولد روستای پشکه پائین محله بخش کوچصفهان بوده و از یک خانواده مذهبی است.
حضور وی در سخنرانی های کشوری و عضویت در کانون خطبای کل کشور او را به یک چهره فرا استانی تبدیل کرده است. وی از شاگردان آیت ا… فومنی بوده و در بین نیروهای ارزشی و ولایی از مقبولیت خاصی برخوردار است. فعالیت های فرهنگی ورزشی مطهری به علاوه سخنرانی های او در سراسر شهرستان رشت او را تبدیل به یک از گزینه های مطرح برای حضور در بهارستان تبدیل کرده است.

حجت الاسلام محمد حسن خواه

حجت الاسلام محمد حسن خواه کارشناس فرهنگی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان و از قاریان ممتاز و اساتید قرآن کریم است. حسن خواه در انتخابات دومین دوره شورای اسلامی شهر رشت بر خلاف پیش بینی هایی که مبنی بر عدم موفقیت اش در انتخابات می شد، توانست با کسب آرای چشمگیری به عنوان پدیده انتخاباتی در آن مقطع  مطرح گردد. وی از چهره های شاخص اصولگرایی بوده و دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی است. حضور ۲ دوره ای او در شورای شهر رشت و  سابقه ۲۰ ساله وی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی او را تبدیل به یک رقیب جدی برای سایر کاندیداها کرده است.

کیهان هاشم نیا

کیهان هاشم نیا، سیاستمدار آستارایی که علاوه بر سابقه مدیرکلی بنیاد مستضعفان و جانبازان و بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، معاونت برنامه‌ریزی استانداری گیلان را در کارنامه دارد. وی با اینکه بعنوان یک چهره اصلاح طلب معرفی می گردد پس از سعادتی در زمان احمدی نژاد به استانداری گیلان منصوب شد که دوره مدیریت وی ۹ ماه بیشتر به طول نیانجامید.

چهره مردمی هاشم نیا و همچنین سوابق فعالیت های وی در استان او می تواند از او یک رقیب جدی برای سایر رقبا بسازد..

محمدعلی جلوه

محمدعلی جلوه، معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه ۲، استاد دانشگاه، کارشناس مذهبی صدا و سیما، یکی از دیگر افرادی است که این روزها نامش به عنوان کاندیداهای احتمالی به گوش می رسد. وی که اصالتا رودباری است، در دوره نهم انتخابات مجلس توانست با حمایت اصولگایان و حزب موتلفه اسلامی و برخی از فرهنگیان خود را در میان ۱۰ نفر بالای جدول انتخابات ببیند، هر چند که نتوانست در ورود به بهارستان موفق باشد.

هاجر تحریر نیک صفت

نماینده اصولگرای دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، ۴ سال سابقه نائب رئیسی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد.

وی که در زمان دولت احمدی نژاد، به عنوان یکی از گزینه های جدی تصدی بر وزارت آموزش و پرورش مطرح بود، سابقه عضویت در شورای تحقیقات استان گیلان، عضویت در کمیته تخصصی شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان گیلان و معاونت راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور را در کارنامه کاری خود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا عباسی

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا عباسی متولد ۱۳۳۸ و  مدرس حوزه و دانشگاه می باشد. مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلان، نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران، نمایندگی ولی فقیه در دانشکده شهید مطهری و مسئول حوزه علوم اسلامی دانشجویی شهید بهشتی واحد کرج در کارنامه وی به چشم می خورد./خزرآنلاین

About سردبیر ارشد

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط مقدم تولید برق مطمئن و پایدار هستند

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط …

One comment

  1. باسلام ما بسیجیان حمایت کامل به حاج اقا عباسی را اعلام می داریم وبچهای خلخال مقیم رشت همگی برای حاج اقا عباسی همکاری لازم را در انتخابات انجام می دهند با تشکر