چاپ مطلب چاپ مطلب

تشریح آنچه در تابستان ۱۴۰۳ گذشت: رکورد نیاز مصرف برق  استان گیلان در سالجاری ۱۶مرداد با ثبت  ۲۱۱۳.۳ مگاوات / رشد ۴ درصدی انرژی تحویلی به مشترکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته

تشریح آنچه در تابستان ۱۴۰۳ گذشت:
رکورد نیاز مصرف برق  استان گیلان در سالجاری ۱۶مرداد با ثبت  ۲۱۱۳.۳ مگاوات / رشد ۴ درصدی انرژی تحویلی به مشترکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مسعود صادقی خمامی مدیرعامل توزیع مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان طی گزارشی وضعیت مصرف برق استان در فصل پیک تابستان را تشریح کرد.
صادقی ضمن تشکر و قدردانی از صبر و شکیبایی مشترکان گیلانی و همراهی دلسوزانه آنان در گذر از فصل پیک تابستان، اظهار داشت: برنامه ریزی برای مدیریت بار مصرف برق در گیلان از اردیبهشت سالجاری آغاز شد و علاوه بر عقد تفاهم نامه با مشترکان در تعرفه های مختلف، پایش دقیق مصرف نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: طبق آمارهای موجود و براساس پایش صورت پذیرفته تا ۲۰ شهریور سالجاری بیش از ۴۱۰۰  میلیون کیلووات ساعت انرژی تحویلی به مشترکان گیلانی داشتیم که نشان دهنده رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: ساعت ۱۲و ۵۵ دقیقه در تاریخ ۱۶ مرداد سالجاری با دمای محسوس ۴۰ درجه سلسیوس، نیاز مصرف برق استان به ۲۱۱۳.۳ مگاوات رسید که بیشترین عدد ثبت شده در سالجاری می باشد.

صادقی تاکید کرد: باتوجه به برنامه های آگاه سازی مدیریت مصرف از جمله “پویش با انرژی”، انعقاد تفاهم نامه با مشترکان در تعرفه های مختلف، پایش دقیق مصرف برق ادارات و دستگاه های اجرایی و سایر طرح ها و برنامه های اجرایی، رکورد نیاز مصرف استان نسبت به فصل پیک سال گذشته ۴.۲ درصد کاهش داشته است اما متوسط “حداکثر نیاز مصرف های روزانه” سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸.۲ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: استان گیلان بر خلاف تعداد زیادی از استان ها، از میزان مشترکان صنعتی کمتری برخوردار است و تنها قریب به ۱۶ درصد کل مشترکان در این تعرفه قرار دارند، اما با این وجود طی همکاری بسیار مناسب با انجمن مدیران صنایع گیلان، سازمان صمت و مشترکان صنعتی استان، موفق شدیم به بهترین شکل ممکن برنامه های مدیریت بار استان را اجرا کنیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه ۷۸ درصد مشترکان این شرکت در تعرفه خانگی هستند، تصریح کرد: از ۱۶ خرداد تا ۱۷ شهریور سالجاری تعداد روزهای اعمال مدیریت اضطراری بار در استان ۴۷ روز بوده است.

وی تاکید کرد: از شروع ایام اوج بار در تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ لغایت ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ بصورت مقطعی خاموشی های کوتاه مدتی حادث شد که ناشی از اتفاقات فنی شبکه های صنعت برق استان گیلان بوده است.

صادقی در پایان گفت : این شرکت درحال حاضر قریب به یک میلیون و ۶۵۷ هزار مشترک در کل استان دارد که این حجم بالای تعداد مشترک ، توزیع برق گیلان را در زمره یکی از بزرگترین شرکت های خدمات رسان کشور قرار داده است

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در دیدار با اعضای شورا و شهردار رشت: به مردم رشت بابت انتخاب افرادی پر تلاش و خدوم در جایگاه اعضای شورای رشت تبریک می گویم

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در دیدار با اعضای شورا و شهردار رشت: به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *