چاپ مطلب چاپ مطلب

در کمیسیون ترافیک شورای شهر مطرح شد: بررسی ایجاد بازار جدیدی برای صنوف در کلان‌شهر رشت / بزرگترین مطالبه شهروندان حل معضل ترافیک است /لزوم محدود سازی تعداد درب پارکینگ برای ساختمانهای مسکونی /بخش عمده ترافیک شهری در محدوده گلسار مربوط به مطب‌هاست!!

اختصاصی همای گیلان_ عصر دیروز هفتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری در ساختمان شورای شهر رشت برگزار شد.

رئیس جلسه در این نشست گفت: با توجه به اینکه بزرگترین مطالبه شهروندان، حل معضل ترافیک است؛ بر آن شدیم تا با یک خرد جمعی طی چند راهکار عملی و موثر در جهت ایجاد فضا برای پارک‌های موقت مراجعان به مشاغل پرتقاضا و البته در صورت امکان انتقال برخی از این صنوف به بازاری جدید این معضل را به شکل ریشه‌ای حل کنیم.

عباس‌نژاد اضافه کرد: بسیار عجیب است که پارکینگ‌های ساختمان‌های مسکونی این شهر به ازای هر اتومبیل، پارکینگ و درب ورودی مجزا در برِ اصلی معابر تعبیه می‌کنند و در کوچه‌ها و معابر جایی برای پارک موقت شهروندان باقی نمیماند!
وی تاکید کرد: در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران این اصل رعایت می‌شود و کلیه اتومبیل‌های یک ساختمان درب ورود و خروج مشترک دارند.

عباس‌نژاد توضیح داد: برای مثال اگر یه ساختمان ۲۰ متر، بر دارد، حداکثر مجاز به ایجاد ۹ متر درب، مثلا سه درب سه متری خواهد بود.

همچنین در این جلسه مطرح شد: طبق گزارشات بیشترین حجم ترافیک و نابسامانیِ پارک‌های اتومبیل دوبله و سوبله در معابر، مربوط به مطب‌هاست !!
رئیس جلسه گفت: چند مجتمع پزشکی واقع در گلسار بدون تامین پارکینگ برای مراجعان مشغول به فعالیت هستند که بخصوص در خیابان کم‌عرضی مانند نواب سبب ایجاد گره‌های ترافیکی در شهر شده‌اند؛ لذا باید پزشکان و سایر فعالان این حوزه پزشکی را مجاب نمود نسبت به تهیه ظرفیت پارکینگی و یا انتقال مطب به مکانی دیگر اقدام نمایند.
وی گفت: متاسفانه شاهد هستیم که شهرداری خیابانی می‌سازد و با اخذ مبلغی مجوز تجاری صادر میکند، اما در ادامه با معضل ترافیک مواجه شده و با خرج مبالغ بسیار هنگفت ناگزیر به ساخت خیابان‌های جدید است، در حالیکه بعنوان مثال شهرداری تهران کمیته‌ای مخصوص برای مهار ترافیک ایجاد کرده که مجوزهای تجاری و این قبیل به شکلی تخصصی و مطالعه شده در آنجا صادر می‌شود.
در این جلسه گفته شد ظرفیت قانون‌گذاری در این خصوص وجود دارد و می‌توان با ایجاد قوانین جدید این مشکل را مدیریت نمود.

ایجاد بازار صنوف در رشت:

در بخش دیگری از هفتمین جلسه کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت، که با حضور سرمایه‌گذار انجام شد، چگونگی ایجاد شهرکی مخصوص مشاغل پرکاربرد در مکانی مشخص در شهر رشت بررسی گردید.

طبق گزارشات زمینی ۱۹۵ هکتاری برای این منظور در نظر گرفته شده و در این رابطه با شورای گفتگو و روسای چند اتحادیه صنفی مذاکراتی صورت گرفته که در صورت ادامه روند کار و موافقت شورا و عوامل ذیربط کلنگ این ابر پروژه به زمین خواهد خورد.

طبق توافقات اولیه قرار است در همین محوطه یک بارانداز تجاری_ ترابری نیز احداث گردد که در این صورت شاهد احداث یک هاب تجاری برای کل کشور خواهیم بود.
گفته می‌شود در صورت ایجاد این ابرپروژه ۵۰ هزار اشتغال به شکل مستقیم و ۲۰۰ هزار به شکل غیرمستقیم برای رشت ایجاد خواهد میشود.

هزینه سرمایه‌گذاری برای این پروژه بزرگ نیز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین در این جلسه، به مناسبت هفته ناجا لوح‌های تقدیری به سرهنگ کارگرنیا_عضو کمیسیون عمران و رئیس شورا_ و سرهنگ عباس‌نژاد _ مشاور کمیسیون اهدا گردید و از تلاشهای آنان در طول دوران خدمت قدردانی شد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …