چاپ مطلب چاپ مطلب

ذبیح الله نیکفر: در غزل و نصب ها با شدت برخورد نمی کنم، رویه ها باید تغییر کند / با رؤسای اداراتی که به مردم بی احترامی کنند برخورد خواهدشد

اختصاصی همای گیلان: نشست دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان لاهیجان در فرمانداری لاهیجان برگزار شد.
در این نشست نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ، فرماندار، بخشدار مرکزی ، معاونین فرماندار و شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی لاهیجان نیز حضور داشتند.

در ابتدای این نشست حاجی پور بخشدار مرکزی لاهیجان و بخش علی پور رئیس شورای بخش مرکزی لاهیجان سخنانی در خصوص معرفی بخش مرکزی و عملکرد شوراها ارائه نمودند.
در ادامه تعدادی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی به بیان مشکلات روستاهای خود پرداختند.
عدم پاسخگویی لازم و برخورد نامناسب روسای ادارات شهرستان ، گله مندی از عملکرد ادارات بنیاد مسکن، منابع  طبیعی و جهاد کشاورزی و میلی برخورد کردن آنها، تضعیف کشاورزی شهرستان، آب شرب روستایی، راه روستایی و عدم اجرای طرح هادی در روستاها ازجمله مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان مردم در روستاها بود.

photo_2016-08-01_18-09-45
ذبیح نیکفر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی لاهیجان گفت: هدف ما این است که همواره در جمع مردم باشیم و برنامه ریزی برای حضور در میان مردم به طور مرتب انجام خواهد شد تا بتوانیم در کنار مردم باشیم.
نیکفر با اشاره به اینکه سازمان های بین المللی کشورهایی که بیش از ۷۰ درصد از جمعیت کشورشان را جمعیت شهری تشکیل دهند دارای کشاورزی بیمار دانسته اند اضافه کرد: جمعیت شهری در کشور ما ۷۲ درصد است و این نشان دهنده قرار گرفتن کشاورزی ما در شرایط بحرانی است و همه باید تلاش کنیم جاذبه های روستایی را افزایش دهیم تا مردم به زندگی در روستاها تمایل پیدا کنند.
وی اظهار داشت: اینکه مشکلات در روستاها را به کسانی که در شهر زندگی میکنند واگذار نماییم اشتباه است و حل تنگناهای موجود در روستاها به وسیله شهرنشینان میسر نخواهد شد.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه همه ما آبادانی روستاهاست و تلاش خود را به کار گیریم که این امر ممکن شود و در طول مدتی که در حال خدمت هستیم به گونه ایی عمل کنیم که پس از ما نیز چیزی به یادگار باقی بماند .
نیکفر در خصوص رفتار نامناسب برخی روسای ادارات با مردم ، اعضای شورا و دهیاران روستاها نیز اظهار داشت: بنده و فرماندار شهرستان عزم خود را به کار گرفته ایم و اولویت ما توجه و خدمت به مردم است و بارها نیز به مسئولین در خصوص برخورد مناسب با ارباب رجوع هشدار داده ایم و اطمینان داشته باشید در صورت مواجه با این اعمال از سوی مسئولین به شدت برخورد خواهد شد.
وی همچنین در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران بیان داشت: جلسات خوبی در این خصوص برگزار شد و با پیگیری هایی که انجام گرفته است این مطالبات به زودی به کشاورزان و چایکاران پرداخت خواهد شد.
نماینده مردم با بیان اینکه عده ایی انتظار دارند تا به سرعت تغییرات در سطح مدیران شهرستان صورت گیرد گفت: در عزل و نصب ها با شدت برخورد نخواهد شد اما مسرانه پیگیری خواهم کرد تا بسیاری از رویه های غلطی که وجود دارد تغییر کند.
ذبیح نیکفر به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هر کاندیدایی که با رای مردم به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شود قابل احترام است و وظیفه همه ما این است که از او حمایت نماییم و با همراه باشیم.
در ادامه احمدی فرماندار لاهیجان هدف از برگزاری این نشست را ارائه نظرات و اهداف خود و نماینده شهرستان به دهیاران و شوراها عنوان کرد و از دهیاران به جهت ارائه کمبود ها و عدم وجود اعتبار لازم گله کرد و گفت: از دهیاران و شوراهای اسلامی انتظار می رفت به جای ارائه کمبودها ، عملکرد خود در مدتی که مسئولیت بر عهده دارند را ارائه نمایند.
فرماندار لاهیجان با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستاها نماد حاکمیت مردم بر مردم هستند افزود: این حاکمیت از اصول مترقی قانون اساسی ما می باشد و الزام بر این است تمام معیار های انقلاب و انقلابی بودن در این افراد وجود داشته باشد.
وی همچنین خاطر نشان کرد:در اصل ششم قانون اساسی کشور به نقش مردم در اداره حکومت و پیشبرد نظام تاکید شده است و امام نیز با ولی نعمت شمردن مردم در برابر مسئولین به این موضوع اهمیت بخشیدند.
احمدی اضافه کرد: اینکه دهیاران و اعضای شوراها منتظر بمانند تا بودجه ایی از استانداری برای روستا درنظر کرفته شود و بعد از آن کار کنند به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست.
نماینده عالی دولت در لاهیجان اظهار داشت: طبق جلسه ایی که هفته گذشته به همراه دکتر نیکفر با معاون وزیر کشور داشتیم تلاش شد تا برخی از موانع موجود در روستاها برطرف شود و طبق توافقاتی که انجام گرفت وزارت کشور قول داد تا در صورت ارائه پروژه های مختلف از سوی دهیاری و شوراها و پس بررسی های لازم وام های با بهره کم در اختیار دهیاران و شوراها برای آبادانی روستاها و کسب درآمد روستا قرار دهد.
فرماندار لاهیجان همچنین خاطر نشان کرد: مسئولی که به شوراها و دهیاران که نماینده مردم در روستاها هستند نتواند پاسخگو باشد مطمئنا نمی تواند با ما همراه باشد.
احمدی تاکید کرد:هیچگونه حاشیه ایی را قبول نخواهیم کرد و همه تلاش خودرا به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم با کمک یکدیگر مشکلات و نیازهای مردم را نیز برطرف نمائیم.

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

شهردار و اعضای شورای شهر کوچصفهان؛ پیشرفت کند پروژه کابل های خودنگهدار / بحران و ابر چالش پسماند و فاضلاب در کوچصفهان

  شهردار و اعضای شورای شهر کوچصفهان؛ پیشرفت کند پروژه کابل های خودنگهدار / بحران …

One comment

  1. سلام
    خداخیر این نماینده لاهیجان وفرماندارجدیدش بده که درموردمشکلات روستاییان با شوراها جلسه ای مشترک گذاشتندودرخصوص موضوع اساسی همچون بامیلی برخورد کردن مسئولان ادارات، علی الخصوص دستگاههای مرتبط با بخش مسکن روستایی، صحبت کردند.
    امیدواریم که نماینده وفرماندارمحترم یک فکر اساسی واسه مدیرش بکنند.