چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی روستای خرارود سیاهکل : گازرسانی آرزوی دیرینه مردم این روستا است

اختصاصی همای گیلان:روستای خرارود به عنوان مرکز دهستان خرارود بدون شک یکی از روستاهای زیبای نه تنها شهرستان سیاهکل بلکه استان گیلان به حساب می آید. جاده پرپیچ خم که از دو طرف به درختان زیبا و تنیده درهم محصور شده است از زیباییهای این روستا به حساب می آید.
این روستا دارای ۳۲۵ خانوار ثابت و ۶۰ خانوار غیرثابت در قالب ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر جمعیت در بخش مرکزی سیاهکل قرار دارد.DSCN1081
ابوذر غم انگیز،سیامک حسن پور و علی اصغرفیضی به عنوان اعضای شورا و محمد آزرمند در سمت دهیار به امر خدمتگزاری مشغول هستند.خبرنگار ما با ابوذر غم انگیز رئیس شورای روستای خرارود گفتگویی ترتیب داده است با هم این گفتگو را می خوانیم:
س: آقای غم انگیز لطفا در زمینه موقعیت جغرافیایی این روستا توضیح بفرمایید؟
ج: این روستا به عنوان مرکز دهستان خرارود در ۲۰کیلومتری بخش مرکزی سیاهکل واقع شده است و دارای ۵ فضای آموزشی شامل ابتدایی وراهنمایی دختران و ابتدایی وراهنمایی پسرانو دبیرستان دخترانه می باشد. همچنین این روستا دارای ۳مسجد و ۳ بقعه متبرکه و یک خانه بهداشت و پست بانک می باشد.
س: لطفا در خصوص اقتصاد منطقه توضیح بفرمایید؟
ج: اقتصاد مردم منطقه برپایه کشاورزی و عموما برنج کاری و دامپروری استوار است.
س: به عنوان رئیس شورای روستای خرارود بفرمایید وضعیت اقتصاد ی مردم منطقه نسبت به سالهای گذشته بهتر شده است یا خیر؟
ج: ممکن است درآمد ومیزان نقدینگی مردم اضافه تر شده باشد اما تورم و گرانی هم از سوی دیگر طی سالهای گذشته افزایش یافته است ضمن آنکه امروز مردم فکرمادی و اقتصادی دارند و همین مردم به دنبال برنج پرمحصول هستند، لذا با افزایش محصول مواجه هستند، اما سبک تقاضاهای مردم هم متفاوت است و اینجاست که می بینیم درآمد و میزان تولید مردم بیشتر شده اما مشکلات اقتصادی مردم هم زیادتر است زیرا میزان خواسته ها و نیازهای مردم افزایش یافته است.
هرچند اینجانب به عنوان منتخب مردم باید عنوان کنم ما می توانیم درآمد مردم را افزایش دهیم به شرط اینکه به روستاها به عنوان مرکز تولید نگاه کنیم، اگر این کار صورت پذیرد از مهاجرت هم جلوگیری می شود و بسیاری از دغدغه های دولت در زمینه بیکاری حل خواهد شد؛ مضاف بر اینکه باعث جلوگیری از بسیاری ناهنجاری های اجتماعی می شود. البته افزایش تولید هم بستگی به مردم دارد و هم به مسئولین. مسئولین باید مردم را آگاهی دهند و تشویق و ترغیب کننند تا به کشت دوم رو آورند که متاسفانه در این زمینه جهاد کشاورزی خیلی موفق عمل نکرده است. نباید در گیلان زمین های کشاورزی ما هشت ماه بایر باشد. گیلان سرزمین فرصت ها ست باید از فرصت ها درست استفاده نماییم تا تولید افزایش یابد و مردم هم باید همت بیشتری داشته باشند.
دیگر مسئله ای که باعث می شود یک جوان کار در یک شرکت و یک شهر پر از دود و دم را برکار کشاورزی ترجیح دهد نگرانی از آینده خود است. یک جوان با همه سختی های کار که در یک شرکت متحمل می شود می داند پس از بازنشستگی آب باریکه ای دارد ولی در کشاورزی چنین آینده ای وجود ندارد. مسئولین باید بدانند که استان گیلان یک استان کشاورزی است باید به کشاورزی بها داد و اصلا کشاورز نباید نگران آینده خود باشد. حتی طی سالهایی که از عمر انقلاب گذشت این مشکل حل نشد وبه همین دلیل است که می بینیم کشاورزی ما دست آدمهای پا به سن گذاشته است نه جوانان ؛ وهر روز هم زمین های کشاورزی ما تبدیل به ویلا می شوند.آن وقت دستور می دهند که نباید زمین کشاورزی تغییر کاربری داده شود.شما نسبت به بیمه و بازنشستگی کشاورزان تامل کنید، خواهید دید که چگونه کشاورزان از زمین های خود حراست می کنند. اینجانب عرض می نمایم در روستا زمین به عنوان ناموس کشاورز به حساب می آید.
س: جایگاه شورا در پیشگاه مسئولین را چگونه ارزیابی می کنید؟
ج: نمی شود گفت که شوراها در پیشگاه مسئولین جایگاهی ندارند .حقیقتا مسئولین هم به حرفهای ما گوش می دهند و هم در وسع خود عمل می کنند. اما امروز سیل تقاضاهای مردم فراوان است با توجه به اینکه طی سه سال اخیر اعتبار دولتی کاهش یافته است. اینجاست که مسئولین به تقاضاهای ما نمی توانند پاسخ دهند. در گذشته تقاضاهای مردم اندک بود و اعتبارات دولتی هم زیادتر، اما امروزهعکس آن را مشاهده می کنیم.
س:به طور کلی بفرمایید بیشتر تقاضاهای مردم در چه امری خلاصه می شود؟
ج:اگر مسائل روزمرگی را کنار بگذاریم بیشتر تقاضاهای مردم در امر عمران و آبادانی و فراهم آوردن زیرساختها برای روستا خلاصه می شود. مشکل گاز یک از آرزوهای دیرینه مردم است .اگر ما زیرساختهای روستا را برطرف نماییم می توانیم زمینه توسعه بخش خصوصی را مهیا نماییم.
س: طی عمر یکساله شورا ی دوره چهارم چه اقدامات مفیدی برای مردم انجام داده اید؟
ج: از ابتدای دوره شورای چهارم عزم ما جزم شد به امر گازرسانی به روستا که در این راه هم عوامل دولتی و غیر دولتی که مهترین آنها نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود را با خود همراه کردیم که الحمدا.. با کمک ابوذر ندیمی هم اکنون قرارداد با پیمانکار جهت ساخت ایستگاه تقلیل فشار گاز منعقد شده است.همچنین یکی دیگر از اقدامات ما صدور سند روستایی بود که همزمان با دیگر روستاها این کار شروع شد و در حال حاضر شاهد صدور سند ۳۵۰ نفر از مردم روستا می باشیم. ضمن آنکه شن ریزی کوچه ها ، تهیه زمین والیبال و آسفالت زمین آن وحفاظت از جنگل ها از دیگر اقدامات ما می باشد.
س: مهمترین اقدام پیش روی شما چیست ؟
ج: همانطوریکه در گزارش قبلی با همای گیلان عرض کردم در دولت آقای خاتمی مقرر بود در مراکز دهستانها پاسگاه احداث شود که این امر محقق نشد اما در دولت تدبیر و امید جرقه کار زده شد،ضمن آنکه ما از ابتدا زمین جهت ساخت پاسگاه را فراهم نمودیم و طبق توافقی که با فرماندار و نماینده انجام شد منتظر اخذ اعتبار هستیم. همچنین اجرای آبنمای مسجد جامع دیگر پروژه در دست اقدام ماست که هم اکنون در شرف آغاز آن هستیم و اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه صدمیلیون تومان می باشد.
دیگر برنامه ما ساخت مجموعه ورزشی است که زمین آن تهیه و جاده هم زده شده است که هم اکنون منتظر تامین اعتبار از سوی اداره ورزش و جوانان هستیم.

DSCN1084 DSCN1079 DSCN1077 DSCN1090 19442_121 DSCN1064 DSCN1075 DSCN1058 DSCN1086

About

Check Also

با هدف تکمیل سیستم اندازه‌گیری دقیق مقدار انرژی خالص تولیدی نیروگاه لوشان

با هدف تکمیل سیستم اندازه‌گیری دقیق مقدار انرژی خالص تولیدی نیروگاه لوشان: ۶ دستگاه ترانس …

One comment