چاپ مطلب چاپ مطلب

رضوان پناه مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان: در بحث شفافیت های مالی انجمن کلیوی گیلان از بهترین های کشور است

 

مردم خدا باور، فهیم، با فرهنگ و نوعدوست استان گیلان از یاوران همیشه همراه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی هستند. هوشنگ رضوان پناه مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان با اعلام مطلب فوق در گفتگوی مطبوعاتی با تنی چند از مدیران نشریات و روزنامه های گیلانی گفت: کارفرمای چنین مکان های خیریه خداوند تبارک و تعالی است و مردم عزیز و خداباور مدیریت را عهده دار هستند.وی افزود: توفیق یار شد تا از شهریور سال ۱۳۹۴ به عنوان خادم بیماران کلیوی استان گیلان منصوب شوم و از بدو تصدی به عنوان سرباز نظام، سرباز مردم و سرباز نیازمندان با همه توان با توکل به خداوند و حمایت مردم حرکت کردیم.

رضوان اضافه کرد: با توجه به سوابق کاری و آشنایی که با سیستم حسابرسی داشتیم چگونگی روند کاری در زمینه امور مالی، دارایی ها و امکانات و سوابق موجود مورد بررسی قرار گرفت. در بدو تصدی با ضرر و زیان ناشی از هزینه پردرآمد و بدهی معوقه ۴۰۰ میلیون تومانی روبرو شدیم در چنین شرایطی با توکل به خداوند و حمایت های خیرین و نیکوکاران طی ۲۷ ماه گذشته بدهی های معوقه پرداخت شد و سیستم مالی انجمن به روز شد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان یادآور شد: شفاف ترین سیستم مالی در انجمن پیاده شد و حالیه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان به لحاظ سیستم مالی شفاف سازی درآمدها و هزینه ها یکی از بهترین انجمن های کشور محسوب می شود و این شفافیت ها برای همه قابل رویت و دسترسی است.

وی ادامه داد: شفافیت های مالی باعث ایجاد اعتماد و اطمینان می شود و سود این کار به بیماران کلیوی می رسد که این حرکت یکی از افتخاراتی است که باعث پویایی انجمن و کاهش بخشی از مشکلات بیماران شده است.

رضوان پناه در مورد پیوند کلیه بیماران نیازمند گفت: نیازمندان به پیوند کلیه به ۲ صورت پیوند می شوند یا پیوند زنده است که ۹۵ درصد از بیماران کلیوی نیازمند پیوند توان خرید کلیه زنده را ندارند و پیوند از مرگ مغزی دومین نوع پیوند کلیه است که هیچگونه هزینه ای برای بیماران ندراد بلکه همه هزینه ها را دولت پرداخت می کند.

وی افزود: در بدو تصدی در این انجمن ۳۳۰ نفر از بیماران کلیوی برای پیوند کلیه در نوبت انتظار بودند که به شکلی مورد پیوند قرار گیرند.

مدیر انحمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان اضافه کرد: با مساعدت و همکاری پزشکان نفرولوژیست بیمارستان رازی رشت و ریاست آزمایشگاه رازی ۴۰ درصد هزینه ها آزمایشگاهی بیماران پیوند کلیه به بیماران هبه شد و ۴۰ درصد دیگر از هزینه ها را انجمن تقبل کرد و بیماران پیوند کلیه فقط ۲۰ درصد هزینه ها را آن هم با دفترچه بیمه پرداخت می کنند که این حرکت و اقدام روزنه امیدی برای نیازمندان خاموش جامعه بوجود آورد.

رضوان پناه در مورد پیوندهای کلیه طی دو سال گذشته اظهار داشت: طی دو سال گذشته (از بدو تصدی تاکنون) ۱۱۲ پیوند کلیه مرگ مغزی صورت گرفت که در مقایسه با قبل ۷۰ درصد رشد داشت و ۵۱ مورد نیز پیوند کلیه زنده انجام شده است.

وی افزود: در بحث پیوند مرگ مغزی از مردم بافرهنگ، خداباور و نوعدوست استان گیلان با هیچ کلام و زبانی نمی شود قدردانی کرد، چون این عزیزان در سخت ترین شرایط پس از مرگ مغزی عزیزان خود تصمیم بزرگ و ستودنی اتخاذ می کنند و با اهدای عضو عزیز از دست رفته خود به دیگران زندگی می بخشند.

رضوان پناه خاطر نشان کرد: با تشکیل واحد مددکاری در انجمن هرآنچه که در توان باشد در خدمت خانواده ها و بازماندگان این عزیزان هستیم و دریغ نخواهیم کرد و اقدامات بسیار کوچکی هم صورت گرفت که نیاز به واگویه نیست و امیدواریم در بخش ایجاد اشتغال و اعطای سرمایه کار نیز بتوانیم حرکتی برای این عزیزان داشته باشیم.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان در مورد اهدای سبد کالا به نیازمندان تحت پوشش انجمن و بیماران کلیوی گفت: با لطف خداوند و حمایت های خیرین و نیکوکاران اعم از بانوان هیات بانوان نیکوکار قائمیه تهران، مدیریت آسایشگاه کهریزک و مجموعه ای از دیگر یاوران همیشه همراه طی دو سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان سبد کالا شامل گوشت ـ مرغ ـ برنج ـ روغن ـ حبوبات ـ البسه به افراد نیازمند تحت پوشش انجمن اهداء شد و این روند تداوم دارد.

وی افزود: به مناسبت شب یلدا نیز سبد کالایی به ارزش حداقل هر سبد ۴۰۰ هزار تومان بین نیازمندان تحت پوشش انجمن توزیع شده که در اینجا باید از بانوان نیکوکار قائمیه تهران، میادین بار ولیعصر، آزادی و … صمیمانه تشکر و قدردانی کنم که انجمن و بیماران کلیوی را در شب یلدا یاری کردند.

رضوان پناه تاکید کرد: به لطف خداوند و با همت و یاری خیرین و نیکوکاران همیشه همراه ۱۲۰۰ نفر از بیماران کلیوی نیازمند تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان هستند و در حد توان بخشی از نیازهای این عزیزان تامین می شود.

وی در مورد بیماران دیالیزی نیز بیان داشت: در سال ۹۴ تعداد بیماران دیالیزی طبق آمار ۹۰۰ نفر بود ولی همین آمارها نشان می دهد که تا پایان ۶ ماهه اول امسال این رقم به ۱۰۸۰ نفر افزایش یافته و این در حالی است که هر بیمار کلیوی پس از ۶ جلسه دیالیز حسب گواهی پزشک کارت دیالیز خواهد گرفت و قطعا آمار این جمعیت بیشتر است.

مدیر انجمن بیماران کلیوی گیلان افزود: طی دو سال گذشته برای ۸۴۱ نفر کارت دیالیز صادر شده است که با توجه به اینکه هر بیماری دیالیزی در سال ۶۰ میلیون تومان هزینه برای دولت دارد در مجموع اگر ۸۴۱ مورد ۶۰ میلیون تومان محاسبه شود رقم سنگین و هنگفتی را نشان می دهد اگر با پیشگیری و سایر اقدامات لازم بیماری کلیوی کاهش داده شود با این ارقام پولی می توان در بخش های اشتغال، تولید، بهداشت و درمان، فرهنگ توسعه راههای کشور، احداث بیمارستانها و عمران و آبادانی و … وارد عمل شد و مجموعه ای از مشکلات را کاهش داد.

وی اضافه کرد: پیشگیری و اطلاع رسانی باید جدی گرفته شود در مباحث اطلاع رسانی حرکت های بسیار خوبی از طریق صدا و سیما و رسانه های گیلان، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی، استانداری و … آغاز شده است و در تداوم روند با توجه به عوامل بیماری کلیوی که حسب نظر پزشکان دیابت، فشار خون، مصرف بی رویه دارو، دخانیات، مشروبات الکی، عامل ژنتیکی و … باعث این بیماری می شوند، می توان با آزمایشات سالانه از چگونگی روند سلامتی خود باخبر شویم و با رعایت نکات پزشکی به میزان قابل ملاحظه ای از بروز بیماری کلیوی جلوگیری می شود

رضوان در مورد موقعیت دستگاههای دیالیز در گیلان نیز گفت: هم اکنون علاوه بر بیمارستان رازی رشت که بیماران دیالیزی هفته ای ۳ بار دیالیز می کنند، ۲ بخش خصوصی و دیالیز کاسپین با ظرفیت ۳۰ تخت و مرکز دیالیز کیانمهر با ظرفیت ۱۴ تخت در خدمت بیماران دیالیزی هستند که این ۲ مرکز بخش خصوصی هم اکنون بیش از دو سوم از بیماران را بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای دیالیز می کنند.

مدیر انجمن بیماران کلیوی گیلان ادامه داد: با کمک خیرین و نیکوکاران ۷ دستگاه دیالیز خریداری شد که ۳ دستگاه به شهرستان آستارا، ۳ دستگاه به بیمارستان تازه تاسیس رضوانشهر و یک دستگاه به بیمارستان سیاهکل اهدا شده که در حقیقت بین مردم و انجمن پل صداقت ایجاد شده است.

رضوان اضافه کرد: با افتتاح و راه اندازی دفاتر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در شهرستانهای املش – آستانه اشرفیه و صومعه سرا، در همه شهرستانهای تابعه استان گیلان دفاتر و شعبات انجمن فعالیت دارند

وی در مورد صندوق های جمع آوری کمک ها گفت: از ۵۴ صندوق سال ۹۴ هم اکنون ۸۰۰ صندوق انجمن در سطح استان نصب شده است و علاوه بر آن ۱۰ هزار صندوق کوچک پلاستیکی در بین خانواده ها برای جمع آوری کمک های نقدی توزیع شده است.

رضوان پناه مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان در مورد طرح بزرگ مرکز خدمات درمانی انجمن در مسکن مهر رشت گفت: با همراهی و مساعدت مسکن و شهرسازی و سازمان بهزیستی در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در مسکن مهر رشت یک مرکز خدمات درمانی در ۴ طبقه احداث خواهد شد.

در این مرکز همچنین علاوه بر درمانگاه شبانه روزی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، ۴ واحد سوئیت برای بیماران دیالیزی از استان و دیگر استانهای کشور احداث خواهد شد که ضمن ارائه خدمات لازم به بیماران و نیازمندان برای جوانان منطقه نیز اشتغال ایجاد می شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان از دکتر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه خواست تا در احداث این پروژه مردمی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان را حمایت کند، همچنین از دکتر علی نوبخت عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی که یاور همیشه همراه انجمن هستند برای ساخت و ساز و توسعه و تجهیز این مرکز همراهی خواستند.

رضوان پناه با توجه به نظر استاندار گیلان که دستگاههای خدمات رسان طرح ها و پروژه های خود را معرفی کنند ضمن تشکر و قدردانی از استاندار گیلان خواستار تامین بخشی از هزینه های ساخت و تجهیز این مرکز خدمات درمانی انجمن در مسکن مهر رشت شد.

وی در پایان از همه همراهان و یاوران همیشه همراه، خیرین و نیکوکاران تشکر و قدردانی کرد و خواستار تداوم همکاری ها شد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

اهم مطالب خطبه های امروز رودسر به امامت حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه رودسر

اهم مطالب خطبه های امروز رودسر به امامت حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه رودسر …