چاپ مطلب چاپ مطلب

رییس شورای شهر کلاچای : مردم از تصمیم شورای شهر خوشحال شدند /بومی بودن _ میزان عملکرد و کاهش هزینه ها از اولویت های خروج چهارتن از پرسنل شهرداری است /اگر نظر شهردار مخالف باشد مطمئنا برایش برنامه خواهیم داشت

همای گیلان: از سه روز گذشته زمزمه هایی در شهر کلاچای مطرح شد مبنی بر تعدیل نیرو در شهرداری کلاچای که واکنش بسیاری از شهروندان و پرسنل شهرداری را در پی داشت ، رسانه امید رودسر بجهت شفافسازی اذهان عمومی و همچنین پاسخگویی به بسیاری از سوالات مردمی گفتگویی با رییس شورای شهر کلاچای ترتیب داد .
?محمد پورحسین  گفت : از زمانیکه وارد شورای شهر کلاچای شدیم ، شهروندان از ما خواستند اگر قرار است نیرو برای کار در شهرداری جذب کنید از شهروندان کلاچایی و بومی باشد که این مسئله از چند روز گذشته در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است .
?وی اظهار داشت پرسنل زیادی غیربومی از نقاط مختلق گیلان ، کومله ، رامسر ، لنگرود و آستانه اشرفیه بدون آزمون و رعایت سیکل قانونی وارد شهرداری شدند که بنا به خواسته مردم باید نسبت به تعدیلشان اقدام نماییم‌.
?رییس شورای شهر کلاچای بااشاره به اینکه من در پنج شهر از شهرهای گیلان بعنوان شهردار فعالیت داشته ام افزود : در تمامی شهرها لیسانسه ها در خدمات شهر مشغول به جارو زدن هستنداما اکنون در شهرداری کلاچای زبر دیپلم ها هم بعنوان کارمند مشغول به کار هستند .
?پورحسین ادامه داد : چندین نامه از استانداری مبنی بر تعدیل نیرو به شهرداری کلاچای ابلاغ شده است اما هر بار نسبت به نیروهای مختلف با پاسخ واهی نامه ها روبرو شدیم و به هر طریقی پاسخ های نادرست و ناصحیح داده اند .
♻️وی با تاکید بر اینکه شهرداری کلاچای با بدهی ۶ میلیاردی دست و پنجه نرم می کند و برای حقوق ماهیانه پرسنل خود نیز مانده است افزود : تعداد ۶۲ نیروی شرکتی در شهرداری کلاچای مشغول به کار هستند که لزوم این همه نیرو در شهرداری باعث شده تا هزینه سنگینی به دوش شهرداری بیفتد .
♦️وی اشاره کرد : در دور چهارم شورای شهر بتعداد ۳۵ نیرو جذب شده اند که بصورت شرکتی فعالیت دارند و بسیاری از آنها غیربومی هستند و عملکرد خوبی هم ندارند که با صلاحدید شورا در ماههای آتی نسبت به خروج ۱۵ نفر از آنها اقدام خواهد شد .
?پورحسین با اشاره به زمان حضورش در شهرداری واجارگاه بعنوان شهردار اظهار کرد : با ۶ کارگر شهرداری قسمت های مختلف خدمات شهر، عمران و فضای سبز شهرداری را مدیریت میکردیم و بجهت مدیریت در هزینه ها هیچ وقت به خودم اجازه ندادم تا نسبت به جذب نیروهای جدید اقدام نمایم اما شورای دور چهارم براحتی ۳۵ نفر را وارد شهرداری کردند و اکنون با حجم زیاد بدهی ها روبرو هستیم و نمی توانیم حقوق و مزایای آنان را پرداخت نماییم .
?رییس شورای شهر کلاچای با تاکید براینکه بومی بودن ،میزان عملکرد و کاهش هزینه ها دلیل محکمی برای تعدیل ۴ پرسنل شهرداری است عنوان کرد : بومی بودن از مهم ترین ملاک ها برای خروج این نیروها از شهرداری است و با پیگیری های صورت گرفته دریافتیم مردم از این عمل بسیار خوشحال شدند و امیدی در دلشان جای گرفته است .
♦️وی ادامه داد : همین که مردم به این نتیجه رسیده اند که شورای دور پنجم برای جلوگیری از رانت خواری آمده اند برایمان ارزش دارد
?خبرنگار : آیا شورا می تواند نسبت به خروج نیروهای شهرداری بدون درخواست و یا نامه شهردار اقدام کند ؟
پورحسین گفت : چه کسی می گوید شورا نمی تواند چنین اقدامی انجام دهد ؟شهردار برای تمدید قرارداد پرسنل نامه زده است که نظر شهردار را درباره خروج پرسنل در رسانه خوانده ام، اگر نظرشان مخالف است مطمئنا برایشان برنامه خواهیم داشت ./امید رودسر

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار به رد اعتبارنامه می رسد؟

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار …

One comment

  1. سلام. همانطور که مردم شهر کلاچای هم شاهدند متاسفانه شورای شهر بی کفایت این شهر جز منزوی کردن و پر کردن جیب خود و اطرافیان به طرق مختلف در چند سال گذشته قدم مثبتی برای این شهر بر نداشته است که با ساز و کار فعلی قطعن هر روز این شهر رو به زوال بیشتر پیش خواهد رفت