چاپ مطلب چاپ مطلب

سخنگوی دولت در رشت: امنیت با تکیه بر توان داخلی ایجاد می‌شود

سخنگوی دولت در رشت گفت: امنیت داخلی تنها مسئله‌ای است که خود مردم و بدون تکیه بر ظرفیت خارجی باید آن را ایجاد کنند.

همای گیلان: محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی در رشت گفت: توجه همیشگی جمهوری اسلامی ایران به جنایات در حال وقوع در میانمار، یمن و سوریه نشان از بزرگ‌منشی ملت ایران است.

وی با اشاره به سخنان ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل افزود: امروز آمریکا می‌گوید باید ایران را به دلیل محکوم کردن جنایات در حال وقوع در میانمار، یمن و سوریه تحریم کنیم و دلیل این اظهارنظر میزان نفوذ ایران در کشورهای منطقه است و آمریکا باید بداند دنیا پشت ما است.

معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت در آیین نواخته شدن زنگ مهر در جمع دانش آموزان با بیان اینکه دستیابی به موفقیت فردی آرزوی هر انسانی است اظهار داشت: باید تلاش کرد تا دید و نگاه خود را وسیع‌تر کنیم و نه تنها به فکر موفقیت خود بلکه به فکر موفقیت کشورمان باشیم.

محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه توسعه یکی از عوامل رتبه‌بندی در میان کشورهای جهان است اظهار داشت: یکی از ابعاد توسعه حفظ امنیت و استقلال مردم است.

وی افزود: ممکن است کشوری در زمینه‌های اقتصادی یا علمی دچار ضعف باشد و با جایگزین کردن ظرفیت خارجی آن را جبران کند اما امنیت داخلی تنها مسئله‌ای است که خود مردم و بدون تکیه بر ظرفیت خارجی باید آن را ایجاد کنند.

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه شرایط در سال ۹۲ و در هنگام آغاز به‌کار دولت یازدهم بسیار نامساعد بود تصریح کرد: در آن زمان ما را به‌عنوان کشوری مخالف امنیت می‌شناختند و علیه ما قطعنامه صادر می‌کردند اما امروز دنیا پشت ما است و مخالفان ما را نا به‌کار می‌دانند./باشگاه خبرنگاران

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

اهم مطالب خطبه های امروز رودسر به امامت حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه رودسر

اهم مطالب خطبه های امروز رودسر به امامت حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه رودسر …