چاپ مطلب چاپ مطلب

سومین جشنواره ملی ، بین المللی و رسانه ای بانوان حریم رسالت در گیلان برگزار خواهد شد

سومین جشنواره ملی ، بین المللی و رسانه ای بانوان حریم رسالت در گیلان برگزار خواهد شد


 

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار و متخصصین عنوان کرد :  سومین جشنواره ملی ، بین المللی و رسانه ای بانوان حریم رسالت در گیلان برگزار خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری همای خبر، به نقل از پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سرهنگ عباس حسینی ، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار و متخصصین در نشست خبری سومین جشنواره ملی رسانه ای بانوان حریم رسالت ، با اصحاب رسانه گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت ، سید شهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای خدمت ، رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان ، بیان داشت : امسال سومین جشنواره ملی ، بین المللی و رسانه ای بانوان حریم رسالت در گیلان برگزار خواهد شد.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار با اشاره به اینکه دو بار این جشنواره در گیلان برگزار شد، گفت : ۲۷ آبان سال گذشته دومین جشنواره حریم رسالت در مجتمع زیبا کنار برگزار شد و انشالله امسال بنا داریم این جشنواره را در روز میلاد باسعادت حضرت زینب (س) به صورت ملی و بین المللی برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه مقام زن در اسلام از منزلت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود : یکی از مهمترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران هویت بخشی به زنان و روایت حضور موفق زنان در انقلاب اسلامی از اهداف جشنواره حریم رسالت است.

 

سرهنگ حسینی تصریح کرد: در ابعاد مختلف مقام زن دارای اهمیت است و تاثیرگذاری ویژه ای در سطح جامعه و خانواده دارد .

 

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار و متخصصین اظهار داشت : زنان جامعه ما علاوه بر مسئولیت هایی که درون خانواده دارند ، نقش های مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سطح جامعه ایفا می کنند .

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب(س) الگوی های زنان ما هستند که جایگاه و شخصیت برجسته ای داشتند و شخصیت های بزرگی را تحویل دنیای اسلام دادند ، تاکید کرد: جایگاه زن در نگاه اسلام آنقدر بالا هست که خداوند متعال سوره نساء را به معنای زنان نام نهاد.

 

سرهنگ حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: خبرگزاری ها و اصحاب رسانه می توانند نقش مهمی را ایفا کنند و آن بحث جهاد تبیین است.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار تاکید کرد : اصحاب رسانه با «جهاد تبیین » در افزایش مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح نقش آفرین هستند.

 

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین می تواند نقش موثری در مشارکت مردم در انتخابات داشته باشد، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری دغدغه دارند باید در جامعه امیدآفرینی ایجاد کنیم .

 

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار و متخصصین نقش اصحاب رسانه را تبیین و روشنگری برای مردم دانست و ادامه داد: سپاه و بسیچ هیچ ورودی به صورت مصداقی در انتخابات نخواهد داشت و فقط بحث تبیین و شاخص هایی است که حضرت آقا مشخص کردند برای انتخابات ما وظیفه داریم برای مردم تبیین کنیم.

 

وی با اشاره به سه محوری که در انتخابات می توان نقش آفرینی کرد افزود : سه محور جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و جهاد خدمات رسانی که از طرف بسیج به مردم ارائه می شود.

 

وی با اشاره به اهداف جشنواره بین المللی حریم رسالت تصریح کرد: تبیین و تقویت هویت اسلامی زن مسلمان، ایجاد بستر رسانه‌ای برای روایت دستاورد زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد بستر مناسب برای ثبت خاطرات، نظرات، تجربیات، مهارت‌ها و توانمندی‌های زنان در اقشار مختلف به منظور جمع آوری، سندسازی تاریخی و پژوهش، معرفی چهره زن در تراز انقلاب جهت الگو سازی و معرفی به نسل جوان ، معرفی و تجلیل از بانوان موفق رسانه ای از اهداف جشنواره است.

 

جانشین فرمانده سپاه در بسیج اقشار و متخصصین سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد فعالان رسانه در گیلان بانوان هستند افزود: این نشانه فعالیت بسیار خوب بانوان در این عرصه است.

 

وی با اشاره به هفت محور و یک محور ویژه در جشنواره حریم رسالت تصریح کرد‌: زن، روحیه خودباوری، جهش تولید، مردمی سازی، ایران قوی_ زنِ عفیف، نجیب و متدین ایرانی و هویت زن مسلمان – روایت زنان موفق والگوی سوم زن مسلمان – زن در حقوق بشر غربی و واقعیت نقش رسانه ها دردفاع از حقوق زنان _ زنِ جامعه ساز، نقش آفرینی درتمدن نوین اسلامی و زمینه سازظهور _ زن محورخانواده، فرزندآوری و سبک زندگی اسلامی ایرانی – نقش زن در ترویج فرهنگ

ایثار، شهادت ومقاومت از محورهای مشخص شده در جشنواره و محور ویژه جشنواره حریم رسالت نیز مقاومت، شجاعت و ایستادگی زنان جبهه مقاومت است.

 

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از سه هزار اثر به جشنواره ارسال شد، گفت : امیدواریم امسال با پیگیری و همت و تلاش همه دوستان آثار ارسالی به این جشنواره به بالای پنج هزار برسد و انشالله اختتامیه سومین جشنواره حریم رسالت در روز ۱۷ آبان مصادف با میلاد حضرت زینب (س) به صورت ملی و بین المللی در گیلان برگزار شود.”

About مدیر خبر1

Check Also

گزارش اختصاصی؛ عسگر اسلامدوست نماینده ادوار تالش بزرگ در مراسم شهردار شاندرمن: پارک جنگلی ۲۷ هکتاری یک سرمایه عظیم برای شاندرمن است

گزارش اختصاصی؛ عسگر اسلامدوست نماینده ادوار تالش بزرگ در مراسم شهردار شاندرمن: پارک جنگلی ۲۷ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *