چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار دیلمان در جلسه معارفه خود: نداشتن ماشین آتش نشانی و مستهلک شدن آنها ،بدهی شهرداری، به تعویق افتادن چندین ماه حقوق پرسنل شهرداری،از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به شهرداری از جمله مهترین مشکلات شهرداری دیلمان می باشد

 جلسه تودیع و معارفه شهردار دیلمان با حضور ساحره میرسیدی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها، نیک فر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مهندس اسلامی فرماندارشهرستان سیاهکل ،اعضای شورای شهر دیلمان و سیاهکل، فرخی شهر دار سابق دیلمان، یکتا بخشدار دیلمان و جمعی از مردم و مسئولین محلی برگزار شد.
اختصاصی همای گیلان، در ابتدا مجری برنامه ضمن تقدیر از شهردار و اعضای شورای قبلی گفت: اگر دوران جوانی سید اسماعیل سادات شهردار جدید را ورق بزنیم جز پاکی و صداقت چیز دیگری از وی مشاهده نخواهیم کرد امیدواریم طی زمان مسئولیت خود، خدمات ونام نیکی از خود بر جا گذارد.
رئیس شورای شهر دیلمان گفت: ما از تاریخ ۱/۰۶/۱۳۹۶ که سکان هدایت شهر را به دست گرفته ایم اولین هدف ما آسفالت کوچه ها بود که با کمک مردم و همچنین دریافت قیر رایگان توانستیم با۲۷۰ میلیون تومان بودجه، کوچه های این شهر که برخی آنها شیب بالای ۵۰-۶۰ درصدی داشتند را آسفالت نماییم .

رئیس شورای شهر دیلمان: آسفالت کوچه ها و هدایت آبهای سطحی در برنامه کار شهرداری قرار دارد
سیامک دیانتی در ادامه با اعلام این خبر که با پیگیرهای فرماندار شهرستان، ۱۵۰ میلیون تومان برای آسفالت کوچه های سطح شهر و ۲۵۰ میلیون تومان نیز جهت هدایت آبهای سطحی در اختیار شهرداری قرار داده شده است افزود: در صورت مساعد بودن هوا از ماه آینده این دو پروژه عملیاتی خواهد شد.
وی در پایان سخنان خود از ۶ شهردار و شوراهای اداوار گذشته شهر دیلمان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

فرماندار شهرستان سیاهکل: انتظار بنده از مدیریت شهری این است که وضعیت را به صورت پروژه محور نگاه کنند تا کار سریعتر انجام گیرد
در ادامه فرماندار شهرستان سیاهکل ضمن تشکر از حاضرین در جلسه و تبریک غرور آفرینانه ایران اسلامی در مبارزه با کفر و داعش گفت: دیلمان احتیاج به تعریف و تمجید ندارد و از لحاظ قدمت و تمدن حرف زیادی برای گفتن دارد و تاریخچه ای کهن دارد.
مهندس اسلامی در خصوص اقدامات عمرانی دیلمان گفت: از جهت عمران و آبادانی خدمات مناسبی تا به حال در این شهر صورت نگرفته است و عمران و آبادانی فقط در آسفالت کردن نمی باشد بلکه عمران و آبادانی فرهنگی نیز ملاک است .
وی از خانم میرسیدی در خصوص تغییرات زیر ساختی و تحول تشکر به عمل آورد و افزود: تغییر مدیریتی نباید فقط صرف زمان شود بلکه باید از هر ثانیه ای استفاده اساسی نمود، شخصی مانند سردار سلیمانی بین کافر و مسلمان الگو می شود و ایشان الگویی برای جوانان در کل دنیا شده است بهترین مدیریت جنگ را نیز انجام داده است داعش خطرناکترین گروه تروریستی که در حد یک دولت رشد نموده بود.
وی در ادامه اضافه کرد: ایجاد اشتغال بهترین هدف است و در دوره ای که مسئولیتی بر عهده ما است باید کار را به دقت و درستی انجام دهیم که بعد ازگذشت زمان مدیریتی از آن رضایت داشت و لذت برد.
وی به شورای شهر قبلی دیلمان اشاره نمود و افزود: ما از شورای شهر قبلی دیلمان رضایت داشتیم زیرا کارشان خوب و اصولی بود ولی از دیلمان انتظار خاص و ویژه داریم.
فرماندار سیاهکل ادامه داد: شهر سیاهکل و دیلمان مکمل یکدیگر هستند و چه خوب می شود بین خود کمیته ای داشته باشند و نقاط ضعف و قوت همدیگر را بررسی کنند و تصمیمات درست واساسی اخذ نمایند و فرمانداری نیز از حمایت آنها چیزی کم نخواهد گذاشت .
فرماندار شهرستان سیاهکل در خصوص انتظاراتی که از مدیریت شهری دارد گفت: انتظار بنده از مدیریت شهری این است که وضعیت را به صورت پروژه محور نگاه کنند تا کار سریعتر انجام گیرد و برای انجام پروژه محور، مشاوره نیز لازم است. که هزینه آن از طرف فرماندار در کمیته برنامه ریزی جدای از اعتبارات تخصیص یافته شده به نحوی پرداخت خواهدشد لازم است که از مهندسین مشاوره قوی استفاده شود .
مهندس اسلامی: در صورتی که شهردار و شورای شهر هماهنگ با مقامات شهرستان و استان نباشند هیچ کمکی به آنان نخواهیم کرد
وی در پایان سخنانش به رابطه شهردار و شورا با فرماندار و مقامات اشاره نمود و گفت: بنده خیلی خوشحال خواهم شد که شهردار یک ارتباط خوبی با فرماندار داشته باشد و در صورتی که شهردار و شورای شهر هماهنگ با مقامات شهرستان و استان نباشند هیچ کمکی به آنان نخواهیم کرد و حساب کار خود را با این افراد مجزا خواهیم نمود.
در ادامه نماینده مردم شهرستان های لاهیجان، سیاهکل با بیان تشکر از شهرداری سابق و آرزوی توفیق برای شهردار جدید گفت: انتخاب شهردار جدید فرصت خدمتگزاری برای فرد جدید می باشد و در این راستا به طور قطع و یقین کسایی که نمی پذیرند ادامه راه باید به دیگران سپرده شود به طور قطع در افکار عمومی پذیرفته نخواهند شد.
دکتر نیک فر به هفته بسج اشاره نمود و اضافه کرد: این روزها روز فتح الفتوح پیروزی بر داعش در سکوت رسانه های خبری جهان می باشد. در گذشته نیز در زمان جنگ ایران و عراق در زمان پیروزی ها و فتوحات ایران اسلامی رسانه های دنیا همین سکوت را پیشه می کردند.
وی در ادامه به نقل از رهبر اذعان داشت: بسیج نیروی کارآمد در تمام عرصه ها می باشد عرصه هایی علمی همچون موشک ، انرژی صلح آمیز هسته ای، عمرانی و سد سازی که در این موارد جز کشورهای سرآمد دنیا می باشیم و اگر امور کشور با نیروی بسیجی اداره شود دیگر مشکلاتی نظیر کاسپین زده ها، اختلاس و نگرانی های مردم را نخواهیم داشت و کار به گونه ای دیگر پیش می رفت.

دکترنیک فر: اگر کسی با دولت مخالفت کند با نظام مخالفت کرده است
دکترنیک فر با بیان این جمله که دولت و نظام جدای از هم نیستند گفت: نظام در صورتی کارآمد خواهد بود که دولت، مجلس و قوه قضاییه در کنارهم قرار گیرند اگر کسی با دولت مخالفت کند با نظام مخالفت کرده است و شورا و شهردار با گریز ازاختلافات باید مردم ما را به نظام و آینده امیدوار نمایند و اگر قوا باهم اختلاف داشته باشند در قبال خون شهید حججی ها باید پاسخگو باشیم .
وی در آخر بیان داشت: باید فرصت خدمتگزاری در این عرصه به دیگران داده شود تا بتوانند با انگیزه بیشتر به نظام خدمت نمایند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها: گردشگری فقط ویلاسازی نیست گردشگری باید پایدار و مانا باشد
آنگاه مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها ضمن تشکر از حاضرین در جلسه گفت: از فرخی شهردار و اعضای شورای قبلی دیلمان تشکر می کنم و امیدوارم در مسیر جدید خدمت رسانی خود موفق باشند و اعضای شوراجدید با تعامل و همکاری و هدایت فرماندار روزهایی پر از موفقیت داشته باشند.
مهندس ساحره میرسیدی افزود: استان گیلان دارای ۱ میلیون وششصد هزارنفر جمعیت شهری و ۵۲ شهر می باشد که ۵۲% از شهرداران و ۴۳% از شوراها ،جدید الورود می باشند که این نگاه جدید به حوزه شهر و شهرداری با رویکرد توجه به وظایف قانونی می باشد.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها در خصوص اقدامات و تکالیف دولت به شهرداری ها گفت: سیاست دولت تدبیر و امید تمرکز زدایی، توزیع و توازن اعتبارات و شاخص مند نمودن این توزیعات بوده است که در سالیان اخیر اتفاق افتاده است .
مهندس ساحره میرسیدی اذعان داشت: افزایش مساعدت کشور با رشد ۲۶۱ درصد در حوزه شهرداری ها، ۴۸ هزار تن قیر رایگان با کمک وزارت کشور و اداره راه و شهرسازی و ۶ میلیارد تومان بودجه به شهرداری استان در خصوص بدهکاری شهرداری از جمله خدماتی بود که توسط دولت تدبیر و امید انجام گرفت.
وی در ادامه به وظایف شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: اولین بحث حقوق شهروند است که اگر مردم مطمئن باشند که کار بصورت خالصانه انجام می گیرد قطعا به ما اعتماد خواهند کرد.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها ضمن توصیه به شهرداران و شوراها جهت داشتن برنامه راهبردی و برنامه یک ساله به مفهوم گردشگری اشاره نمود و گفت: گردشگری فقط ویلاسازی نیست گردشگری باید پایدار و مانا باشد و منابع عمومی را در تمام مدت در برگیرد نه صرفا منابع شخصی و برای مدت محدود.
وی ادامه داد: در حوزه ی شهری اعضا مکلف هستند که ضوابط شهری و بحث طرح جامع وطرح هادی را رعایت نمایند و مقوله ی بعدی نیز بحث پسماند می باشد که باید به تفکیک و آموزش آن توجه شود و شهر دیلمان توانایی موفقیت در هر زمینه ای را دارد.
ساحره میر سیدی در پایان گفت: امروزه بحث شهردار صرفا عمرانی نیست باید در بحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی نیز کار صورت گیرد و مهمترین اصل توجه به نیروی انسانی در شهرداری می باشد.

در ادامه سید اسماعیل سادات شهردار دیلمان ضمن تشکر و خوشامدگویی گفت: از اعضای شورای شهر دیلمان تشکر می کنم که به بنده این فرصت داده شد که در خدمت مردم شهر دیلمان جایی که پوست و استخوانمان از آن است باشم و از همه کسانیکه برای شهر دیلمان قدم مثبتی برداشته اند تشکر می نمایم.
وی افزود: بنده سعادت این را داشته ام که ازهفته ی گذشته کار خود را آغاز نمایم وطی این مدت تلاش نمودم مجموعه را شناسایی نماییم.
وی در خصوص ساختمان آتش نشانی گفت: با کمک فرماندار و بودجه ای که برای این امر تخصیص داده شده است امیدواریم در سال آینده این پروژه اتمام یابد
شهردار جدید دیلمان به مشکلات عدیده اشاره کرد و بیان داشت: اکنون بهترین زمان برای بیان مشکلات شهرداری می باشد که امیدواریم مفید واقع شود.
وی اذعان داشت: نداشتن ماشین آتش نشانی و مستهلک شدن آنها ،بدهی شهرداری، به تعویق افتادن چندین ماه حقوق پرسنل شهرداری،از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به شهرداری از جمله مهترین مشکلات شهرداری دیلمان می باشد.
وی در ادامه افزود: باید برای حل این مشکلات حسابرسی مهندسی انجام گیرد و بعد از آن بنده کارهای خود را طبق روال و قانون انجام دهم و از فرماندار خواستاریم که به بخش دیلمان توجه ویژه ای نمایند تا بتوانیم دراین راه موفق باشیم.
سادات در خصوص بدهی شهرداری عنوان کرد: متاسفانه ۸۰ درصد مراجعین به شهرداری دیلمان طی یک هفته کاری اینجانب طلبکاران می باشند و چک دادن با حساب خالی تخلف اداری محسوب می شود.
وی در پایان گفت: در مورد بحث تشکل های مردم نهاد، قطعا طبق برنامه ریزی که به شورا داده شده است انشاالله انجمن همیاران شورا و شهردار تشکیل خواهد شد. و امیدواریم گام مثبتی همراه با شورای شهر دیلمان و حمایت های فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور شهری و شوراها خواهیم برداشت.

فرخی شهردار سابق دیلمان: بودجه شهرداری را با ۶۰۰ میلیون تومان تحویل گرفتم و بعد از ۴ سال به ۲میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان رساندم
در پایان فرخی شهردار سابق دیلمان در جلسه تودیع خود ضمن تشکر از حاضرین گفت: از اعضای شورای شهر قبلی دیلمان به جهت اعتماد به بنده و ۴ سال خدمتگزاری قدردانی می کنم و از شورای شهر جدید نیز به جهت فراهم نمودن فرصت خدمتگزاری برای سادات جوان جویای نام هم تشکر می نمایم.
وی در ادامه به سخنان سادات اشاره نمود و جهت دفاع و پاسخ به سخنان شهردار جدید گفت: زمانی که بنده شهرداری دیلمان را برعهده گرفته بودم بودجه شهرداری ۶۰۰ میلیون تومان بود و بعد از ۴ سال به ۲میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است و ریز مطالبات موجود می باشد در صورت نیاز بنده پاسخگوی تمامی سوالات و ابهامات خواهم بود و از کار خود مطمئن می باشم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …

۲ comments

  1. سلام من درتاریخ جمعه ۱۳اردیبهشت ۹۸ از مشهد مسافر شهر شما دیلمان بودم منطقه خیلی قشنگی داشتید ولی متاسفانه یک فلاکس ابجوش به مبلغ ۵۰۰۰۰ تومان به من فروختن در جواب اعتراض من اعلام کردن شهرداری از ما عوارض خیلی زیاد می گیرن وما هم مجبوریم از مردم بگیریم من از مشهد راه افتادم تا دور ترین نقاط کردستان ابجوش ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰۰تومان خردیم ولی دیلمان ۵۰۰۰ تومان

  2. سلام ادرس مغازه رو بگیدلطفا