چاپ مطلب چاپ مطلب

شیخ احمد شعربافان “جانبازورزمنده دوران دفاع مقدس”: رانت ،فساد واختلاس سه بیماری کشنده تر از کرونا

همای گیلان:دوران دفاع مقدس ،یادآور دوران عزت، افتخار وسربلندی ملت بزرگ ایران است؛ این دوران با همه سختی هایی که داشت اما ایثاروفداکاری جوانان این مرز وبوم موجب شد تا از آن زمان به عنوان دوران پرافتخاراین کشوریادشود.با فرارسیدن هفته دفاع مقدس خبرنگار ما گفتگویی با “حاج احمدشیخ شعربافان “یکی از رزمندگان دفاع مقدس(از۱۴سالگی روانه جبهه شدبا۸۰ماه جبهه ) وهمچنین جانباز۵۰درصدجنگ تحمیلی ترتیب داده است که باهم پای درد دل ایشان می نشینیم:

حاج احمدبا بیان اینکه این انقلاب هرچه دارد از شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است، گفت:دردوران پرافتخار دفاع مقدس، تفکرات مردمی حاکم بودکه امروزکم رنگ شده است، مسئولین آنروز باجان ودل برای مردم خدمت می کردندواز خدمت کردن به مردم لذت می بردند.یادم می آیدکه در آن دوران شخص اول اجرایی کشور ،نامه ای به استاندار گیلان نوشت ،استاندار بوسه ای برآن نامه زدودستور سریع وجهادی صادر نمود، تا هر چه سریعترآن کار خیر وخداپسندانه انجام گیرد؛اما امروز اگر همان نامه از شخص اول اجرایی کشور صادرگردد زیر مجموعه ایشان توجهی به آن نمی کنند.
فاصله زیادی بین مردم ومسئولین
جانباز جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه امروز فاصله زیادی بین مردم ومسئولین وجود دارد اظهارداشت:درب اتاق مسئولین درآن زمان به روی مردم باز بود و مسئولین بین مردم زندگی می کردند.اگرتوجه ظریفی داشته باشیم متوجه می شویم یکی از دلایل ترور مسئولین(ایت الله خامنه ای،هاشمی و..) درآن زمان که تروریست ها راحت می توانستند به اهداف شوم خود برسنددر دست رس بودن مسئولین وحضور دربطن مردم بود.

رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد:درآن زمان مردم نسبت به مسئولین به دلیل تسریع در انجام کار دلگرم بودند؛اما امروز براثردموکراسی های بی مورد اداری، مردم وقت زیادی را صرف حضور پشت در های بسته ی ادارات می کنند.
تفکرات بسیجی وجهادی درآن زمان باعث همدلی وهم زبانی مسئولین گشته بود.آیا این افکار امروز در جامعه حاکم است؟! امروز مردم براثرفقر،گرسنگی،بیکاری،معیشت وفاصله طبقاتی به ستوه آمده اند.
شعربافان اذعان داشت:مسئولین مملکت ما وام دار خون شهداهستند.مگر می شود حرف از جنگ زد اما از شهدای لشکر ۱۶قدس گیلان و۲۵ کربلا نامی نبرد،مگر می شود ازشهدای این انقلاب نام برد اما از شهدای غواص و شیمیایی اسمی برزبان نیاورد؟!
چگونه می شود در مملکتی که این همه در تاریخ خودافتخار،فداکاری وایثاردارد،عده ای به خون این شهداخیانت کنند؟
سوال من از مسئولین این است که چه عاملی باعث شد تا مردم ازشما فاصله بگیرند، یا به تعبیری چه عاملی باعث فاصله شما از مردم گشته است؟
آیا غیراز تفکرات مادی ودل بستن به امیال دنیوی دلایلی دیگر هم وجود دارد؟
جانباز جنگ تحمیلی عراق اذعان داشت:اگر در این مملکت ،《۸سال دفاع جانانه رزمندگان اسلام 》نبود،چه کسی الان می توانست برمسند قدرت تکیه زند؟ آیا حق این مردم فداکار و از جان گذشته این است که این گونه زندگی کنند؟
وی خاطرنشان کرد:امروز بزرگترین دشمن ما ،تفکرات حاکم برجامعه است. چرا وبه چه دلیل هرروز بایدقیمت کالا افزایش یابد؟ قابل پذیرش نیست که دولتی بخواهدچنین کارنامه ای برای خود ثبت کند،مگر اینکه دست های پشت پرده ومافیایی هستند که دولت توان مقاومت با آنان را ندارد.امروز تفکراتی مبنی بر نارضایتی مردم توسط برخی از عوامل به راه انداخته شده است.رانت ،فساد واختلاس بزرگترین دغدغه این انقلاب است.
مردم نظام را به دلیل استقلال طلبی دوست دارند
وی اضافه کرد : دردوران دفاع مقدس دغدغه ای همچون گران فروشی ،کم فروشی واحتکارنبود.این مردم نظام را به دلیل استقلال طلبی دوست دارند و به همین خاطر،برای آن از جان و مال خود هزینه کرده اند، این مردمِ تشنه به خدمت لایق بهترین ها هستند.

جانباز ۵۰درصدانقلاب یادآورشد:تحریم های چیزی نیست که تازه شکل گرفته باشد،ما۴۱سال است که تحریمیم.دولت ظالم آمریکا با ملت ایران مشکل دارد و این به خاطر هراس آنان از مردم ایران است.دولت امریکا بداند اگر ما یک قاسم سلیمانی را از دست داده ایم، هزاران سلیمانی دیگر (که سربازان گمنام آیت الله خامنه ای هستند) داریم.
شعربافان بیان داشت: با شعار نمی شود کشوررا اداره کرد.مردم متوجه همه چیز هستندومی دانند چه کسانی خدمتگزار وچه کسانی به دنبال پر کردن جیب خود هستند.وای به روزی که کاسه صبر این مردم به سرآید،آن وقت این دسته افراد، باید سوراخ موشی برای خود انتخاب نمایند.
نظام نباید تاوان خود خواهی وزیاد خواهی برخی رابدهد
وی افزود: این نظام با این کارانامه نباید تاوان خود خواهی وزیاد خواهی برخی رابدهد.بارها گفته ام هرچه کشیده ایم از بازی های سیاسی وجناح بندی می باشد.دربسیاری موارد این طرز فکرمانع توسعه کشورشده است.در اوایل انقلاب، شایسته سالاری حرف اول را می زد و هیچ مسئولی جرات نداشت که فرزند ،داماد،نوه ونتیجه خود رابدون تشریفات قانونی به کار گیرد،یا سهمی از این نظام به او بدهد.حرف من این نیست که اقتصاد هیچ کشوری با مشکل مواجه نیست، مشکل اقتصادی در همه جا هست؛اما در هیچ کشوری این همه اختلاس نیست، هرکس در هرجایی از کشور دستش برسدبه بیت المال دست درازی می کند.این ملکت با این سرمایه خدادادی همچون کوه ،دریا، معادن مختلف و… نباید حتی یک بیکار داشته باشد.
صراحت مصاحبه من به دلیل تعصب وارادتی است که نسبت به این نظام دارم
شعربافان ادامه داد: من سرباز این نظام هستم، دلم برای این نظام می سوزد،اگر امروز این مصاحبه را انجام دادم به دلیل تکلیفی است که نسبت به این نظام دارم.
به نظر می رسد مسئولین خبری از حجم بیکاری ومعیشت مردم ندارند،مردم تحت فشار اقتصادی سختی هستند. یکی باید به داد این مردم برسد.نباید به خون این شهدا خیانت کرد.این مردم فهیم نعمت ما هستند.این انقلاب هرچه دارد از مردم است.
وی با تاکید بر این موضوع که مدتی است که براثرظهور این ویروس منحوس کشور در شرایط سختی قرار گرفته است، گفت:به عنوان یک رزمنده وجانباز از مردم خوب این کشوردرخواست دارم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی کوشا باشندومهربانی رابین هم تعارف کنندتا بتوانیم همچون دوران دفاع مقدس براین دشمن هم(ویروس کرونا)غلبه کنیم.
پخش ۲۳ هزار غذا گرم در محلات فقیر نشین تهران واستان گیلان درایام محرم
شعربافان در رابطه با کارهای انجام شده در محرم امسال گفت: با توجه به وجود این ویروس امکان برگزاری مراسم سینه زنی وجود نداشت ؛اما امسال به کمک برخی از دوستان که تمایلی به ذکر نام خود ندارند،توانستیم ۲۳ هزار غذا گرم در محلات فقیر نشین تهران واستان گیلان بین هیات ها برحسب امار از قبل تهیه شده بین مردم تقسیم نماییم.

وی اظهار داشت: هیات ثارالله تهران(لاهیجان)اولین هیاتی است که در دنیا با موتور۱۴۰۰سی سی به بالا اعزام کربلاشده است.

وی درپایان عنوان کرد : جادارد از نیروی انتظامی ،سپاه پاسداران وهمه کسانی که در امر خدمات رسانی به دوستداران حسینی یار ویاور ما بوده اندتشکر داشته باشم.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

تحصیلات راه یافتگان به مجلس دوازدهم چیست؟! + نمودار

تحصیلات راه یافتگان به مجلس دوازدهم چیست؟! + نمودار  همای خبـر – نقل از فرهیختگان:نگاهی …

۲ comments

  1. بسمه تعالی نام برده زحمت بسیار کشیده بودن برای انقلاب ولی چه شد اینطورشد ان شاالله حاکمان ظالم راخداوندمثل یزیدشام لعنت نمایدمردم بی دفاع نجات پیداکنن آمین ما اکنون منتظر حضرت قائم هستیم خداوندبهمه مارحم نمایدوبراه راست هدایت کند

  2. بسیار عالی
    البته با شناختی که من از حاج طی سالها دارم غیر از ین هم انتظار نمی رفت.
    امیدوارم همیشه در جهت خدمت به خلق موفق باشید
    مثل همیشه در خدمت به مردم نمره ایشان از نظر من بیست میباشد.