چاپ مطلب چاپ مطلب

طرح تعویض لامپ­های کم مصرف سوخته با لامپ­های تعمیری سالم

همای گیلان: این سازمان در راستای ساماندهی و اجرای طرح تفکیک پسماندهای الکترونیکی نسبت به اجرای طرح تعویض لامپ­های کم مصرف سوخته با لامپ­های کم مصرف تعمیر شده اقدام خواهد نمود.

100953582155-768x548

توسعه فناوری­های نوین همراه با افزایش تولید و مصرف روز افزون کالاهای الکترونیکی از یک سو و تنوع طلبی مردم در کنار عمر کوتاه استفاده از این لوازم از سوی دیگر موجب شده است که پسماندهای الکترونیکی در حجم زیاد تولید و مشکلات ناشی از آن­ها به چالش بزرگی در حوزه مدیریت پسماند تبدیل شود.

روش­های کنونی مانند دفن پسماند علاوه بر ایجاد آلودگی محیط­زیست، سبب هدر رفتن قسمت­های ارزشمند این نوع قطعات نیز می­شود که متاسفانه بخشی از این پسماندها دارای خواص بیماری­زایی و سمیت بالایی می­باشند که تنها یکی از عوامل ایجاد آلودگی­های پایدار در محیط­زیست می­باشند.

بخش عمده­ای از این قطعات شامل عناصر سنگین از قبیل: جیوه، آرسنیک، کادمیوم، مس، کبالت و نیکل می­باشند که بعضی از این عناصر دارای ارزش بالا و قابل بازیافت هستند و می­توان با بررسی و به­کار بردن روش­های مدیریت پسماندهای الکترونیکی در جلوگیری از آلودگی محیط­زیست نسبت به بازیافت قطعات الکترونیکی و استحصال عناصر ارزشمند با تفکیک آن­ها از پسماندهای خانگی اقدام نمود.

در این راستا سازمان مدیریت پسماند در طرح اولیه و تشویق مردم، نسبت به دریافت لامپ­های کم مصرف و تعویض آن با لامپ­های تعمیری اقدام کرده است لذا شهروندان می توانند با مراجعه به ایستگاههای تحویل پسماند خشک در سطح شهر و تحویل لامپ های سوخته نسبت به دریافت لامپ های تعمیری اقدام نمایند//گیل خبر

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …