چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در همایش تجلیل از پزشکان بیان داشت؛ پزشکان پویندگان علم و دانش و تلاش کنندگان برای سلامت آحاد مردم هستند

فرماندارشهرستان آستانه اشرفیه گفت: جامعه ی پزشکی از پویندگان علم و دانش و تلاش کنندگان برای سلامت آحاد مردم هستند.
همای گیلان،به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه؛ مهندس حیدری در آیین تجلیل از جامعه پزشکی شهرستان در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت شهادت دولتمردان رجایی و باهنر گفت: فعالان حوزه بهداشت و درمان به ویژه پزشکان با سلامت مردم که یکی از مهمترین مولفه های اصلی امنیت و توسعه پایدار است در ارتباط هستند و فعالیت این قشر شایسته تقدیر و احترام است.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه بخش سلامت را در دولت تدبیر و امید بسیار مهم و مورد توجه دانست و افزود: اقدامات انجام شده برای ارتقاء سطح سلامت و آرامش خاطر مردم از مهمترین اقدامات قابل تأکید در دولت است و ما نیز در شهرستان با پر رنگ کردن این بخش و برقراری ارتباط با متولیان اصلی امر، در تلاش هستیم از این قشر نخبه در مسایل پیچیده و مهم شهرستان بهره مند شویم.
حیدری افزود: پزشکان با جایگاهی که نزد خداوند و مردم دارند که از تلاش برای سلامت و نجات زندگی مردم ناشی می شود، باید با بردباری و صبوری و تلاش بیشتر برای رعایت مسائل حرفه‌ای و اخلاقی خود اهتمام داشته باشند و برای ارتقاء جایگاه شغل شریف پزشکی تلاش کنند.
فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به ارزیابی شاخص های سلامت در جامعه در ابعاد فرهنگی ، اجتماعی ، زیست محیطی و…تصریح کرد: طبیعتاً نمی توان از قشر تاثیر گذار جامعه پزشکی در حوزه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی غافل شد زیرا همین جامعه پزشکی بودند که جانشان را به خطر می زدند تا مجروحان جنگ تحمیلی را نجات دهند .
نماینده عالی دولت در شهرستان به تاثیر گذاری جامعه پزشکی در بروز حوادث طبیعی اشاره کرد و افزود : در تمام حوادث مانند سیل ، زلزله ، آتش سوزی وسایر بلایا یک پای ثابت جامعه پزشکان هستند تا التیام بخش همنوعانی باشند که در این بحران ها دچار آسیب ها ی روانی و جسمانی شده اند.
وی اعتماد سازی دو قشر پزشکان و قضات را از موضوعات مهم جامعه برشمرد و گفت: اگر اعتماد به قضاوت در دادگاه ها و یا جامعه پزشکی در درمان از بین برود جامعه حالت پریشان به خود خواهد گرفت.
حیدری با بیان اینکه بسیاری از پزشکان آمدند و رفتند ولی نام دکتر دشتستانی را نمی توان از نام این شهرستان حذف کرد اظهار کرد : آن چه باعث ماندگاری دکتر دشتستانی شد علاوه بر طبابت نوع رفتار وبعد اعتماد سازی در بین مردم بود که گاهی علاوه بر محل طبابت ، با نشستن بر روی چهاپایه ، مردم را معاینه و ویزیت می کرد.
نماینده عالی دولت در شهرستان تقویت اعتماد به قشر پزشکان، منجمله پزشک خانواده را ضروری دانست و اظهار داشت: اگر پزشک خانواده بتوانند در ابعاد مختلف اطلاعات لازم را از خانواده داشته باشد و مورد اعتماد و امین خانواده ها قرار بگیرد مسلما در سلامت خانواده و ارجاع آنان می تواند نقش موثری را ایفا کند.
فرماندار آستانه اشرفیه از مجموعه پزشکی شهرستان درخواست کرد از حیث فکری ، برنامه ریزی و نظارت به شهرستان کمک کنند و برگزاری این نشست را فتح البابی عنوان کرد تا جامعه پزشکان با وقت بیشتر مسایل خود را بیان کنند و مسائل و پیشنهاد های آنان به استان و کشور ارائه شود.
وی در پایان از تلاش های جامعه پزشکی به ویزه متخصصین و فوق تخصص ها در تمامی شبانه روز تلاش می کنند تقدیر و تشکر کرد.
پایان بخش این همایش تجلیل از دکتر فرسام به عنوان پزشک دارو ساز / دکتر مرتضی اصفیا دندانپزشک / دکتر علی سهراب خان متخصص داخلی / دکتر محمد رضا منصوری پزشک عمومی ودکتر رقیه حق جو متخصص مامائی بود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان: ۶ پروژه بزرگ پست فوق توزیع با ظرفیت ۶۰۰ مگاولت آمپر در کلان‌شهر رشت به عنوان مرکز اصلی ثقل بار استان احداث خواهد شد

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان: 6 پروژه بزرگ پست فوق توزیع با ظرفیت 600 مگاولت آمپر در کلان‌شهر رشت به عنوان مرکز اصلی ثقل بار استان احداث خواهد شد