چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لنگرود در بازدید از محل جمع‌آوری سنبل آبی در رودخانه رادارکومه چمخاله گفت: سنبل آبی تهدید و چالش جدی برای اکوسیستم ۳۵ هکتار از اراضی آبی شهرستان است

فرماندار لنگرود در بازدید از محل جمع‌آوری سنبل آبی در رودخانه رادارکومه چمخاله گفت:

سنبل آبی تهدید و چالش جدی برای اکوسیستم ۳۵ هکتار از اراضی آبی شهرستان است

محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود؛ “سنبل آبی تهدیدی برای منابع آبی و کشاورزی شهرستان است و باید اقدامات پیشگیرانه برای کنترل رشد بی‌رویه این گیاه مهاجم صورت بگیرد”

به گزارش همای خبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری لنگرود، محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود، امروز دوشنبه در بازدید از محل جمع‌آوری گیاه مهاجم و سمعی سنبل آبی در رودخانه رادارکومه چمخاله، به بررسی وضعیت این گیاه مهاجم و تأثیرات آن بر اکوسیستم منطقه پرداخت.

 

فرماندار لنگرود در این بازدید با اشاره به مشکلات ناشی از هجوم سنبل آبی گفت: “یکی از آسیب‌هایی که در شهرستان به وجود آمده، هجوم گیاه مهاجر، مهاجم و سمعی سنبل آبی است که به تلاب‌ها، رودخانه‌ها و آب بندان‌های شهرستان نفوذ کرده و باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی و کاهش کیفیت آب می‌شود. این گیاه به سرعت رشد می‌کند و می‌تواند به اکوسیستم‌های آبی آسیب جدی وارد کند.”

 

وی افزود: “به منظور کنترل و کاهش رشد بی‌حد این گیاه، اقدامات لازم باید انجام شود و ادارات حوزه پدافند غیرعامل شهرستان تدارکات لازم را برای مقابله با آن دیده‌اند. ما به دنبال همکاری با تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط هستیم تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن این مشکل را حل کنیم.”

 

جلالی همچنین به وضعیت بستر رودخانه‌های منتهی به دریا در منطقه رادارکومه چمخاله اشاره کرد و گفت: “این بستر که حدود یک کیلومتر طول و بیست متر عرض دارد، مملو از سنبل آبی است. با توجه به نارضایتی موجود از وضعیت فعلی، برای پاک‌سازی رودخانه باید از ظرفیت‌های شهرستان بهره‌برداری کنیم و از حوزه بسیج سازندگی شهرستان درخواست کرده‌ایم که به ما کمک کند تا بتوانیم سنبل آبی را جمع‌آوری و پاک‌سازی نماییم.”

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: “این اقدام از یکی دو روز گذشته آغاز شده و امیدواریم به فضل خدا بتوانیم در موعد معین و مشخص، این بستر را پاک‌سازی کنیم و مانع از افزایش سنبل آبی در بخش شویم. ما به دنبال ایجاد یک برنامه جامع برای مدیریت و کنترل این گیاه مهاجم هستیم.”

 

فرماندار لنگرود همچنین به وسعت اراضی درگیر با سنبل آبی اشاره کرد و گفت: “حدود سی و پنج هکتار از اراضی آب بندان‌ها و رودخانه‌های شهرستان درگیر گیاه مهاجم سنبل آبی است. امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری تمامی نهادها و سازمان‌ها، اقدامات مؤثری برای مقابله و پاک‌سازی این مناطق انجام دهیم.”

 

در پایان این بازدید، اعضای شورای تأمین، شهردار شهر چاف و چمخاله و رؤسای ادارات آب منطقه‌ای، حفاظت محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیز حضور داشتند و بر اهمیت همکاری بین نهادها برای حل این مشکل تأکید کردند

 

About مدیر خبر1

Check Also

خودمراقبیتی لازمه ی مراقبت از بیت المال است

خودمراقبیتی لازمه ی مراقبت از بیت المال است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *