چاپ مطلب چاپ مطلب

ما رفع تحریم شدیم یا جهان ؟/ سیدمحمدعلوی

همای گیلان: مدیریت واردات مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌ریزی منابع ارزی کشورهاست که باعث تثبیت و ایجاد اشتغال پایدار می شود ، همواره باید بصورت کلان و جامع به آن توجه کرد و اجازه نداد فرصت‌های شغلی در داخل کشور با واردات برخی کالاها از بین برود.

alavi

آمار گمرک در شش ماه منتهی به شهریور ماه سال جاری بیانگر آن است که بیش از ۸۶ تن ظروف تفلون از چین و ترکیه ، دو تن دستگاه ضربان قلب جنین از امریکا و تایوان و چین وارد کشور شده است . همچنین در حالی که کارخانجات ساخت بشکه کشور در حالت نیمه ‌تعطیلی اند ، در شش ماه اول امسال بیش از ۱۷۶ تن بشکه وارد کشور شده است.

براساس آمار رسمی در هفت ماهه نخست سال ۹۵، بیش از ۲۱۸ تن سنجاق قفلی از کشور های چین(۲۱۷تن) و ترکیه( ۱ تن) وارد کشور شده است، علاوه‌بر کالاهای مذکور در لیستهای واردات؛ ۵۲ تن کلوخشکن، ۹۲۸ تن سرپیچ لامپ، ۲۳ تن توپ بدمینتون ، ۱/۵ تن رطوبت‌سنج و کالاهای عجیبتری مانند خاک گربه ، سنگ قبر، کاهوی چینی، چوب بستنی، خون حیوان و انسان، کالاهای جشن کریسمس و هالوین و… نیز به چشم می‌خورد. واردات اشیا مثل کلاه‌گیس و ریش مصنوعی ،مانکن از چین، امارات، آلمان، اسپانیا و ترکیه از نمونه‌های دیگر این لیست عجیب و غریب به کشور است.
همچنین آمارهای گمرکی نشان می‌دهد مبالغ قابل توجهی صرف وارد کردن شن و ماسه طبیعی از چین، آلمان، ترکیه و هلند شده است، حال سوال اینجاست آیا روند واردات کالاهای عجیب و غریب بیشتر خواهد شد یا دولت با برنامه‌ریزی صحیح مانع از تکرار اشتباهات قبلی می شد؟

// سیدمحمدعلوی

About سردبیر

Check Also

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر خواهد بود

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر …