چاپ مطلب چاپ مطلب

مراسم اهداء و واگذاری رایگان ۵۰۰ جلد سند املاک بنیاد علوی در روستای قاسم آباد علیا بخش چابکسر

همای گیلان:فرمانداررودسر با قدردانی از عنایت رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به جهت پیگیری مجدانه و به سرانجام رساندن یکی از مطالبات مهم این شهرستان که در دور قبل تشریف فرمائی ایشان با واگذاری اسناد املاک علوی به مردم روستای بازنشین رحیم آباد و همچنین مرتفع شدن مشکل زمین دانشگاه صنعتی شرق گیلان گفت : بر خود لازم می دانم از حضور مجدد حضرتعالی و رسیدگی به امور مرتبط که باعث نشاط و شادمانی مردم منطقه خواهد شد تشکر و قدردانی داشته باشم .

mail.google.com
  امیر جانبازی رودسری در مراسم اهداء و واگذاری رایگان ۵۰۰ جلد سند املاک بنیاد علوی در روستای قاسم آباد علیا بخش چابکسر با اشاره به ظرفیت ها و توانمندیهای این شهرستان در حوزه های مختلف یکی از این ظرفیت ها را در حوزه آبزی پروری ذکر و گفت : با توجه به تعدد و کثرت اراضی ساحلی متعلق به اداره اموال و
املاک و دارائی های استان ، می توان با انجام مطالعات و بهره گیری ازظرفیت های موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر که در شهرستان رودسر مستقر می باشد آنها را به فعلیت درآورد .
وی ادامه داد :  همچنین با اندک سرمایه گذاری می توان از پتانسیل ۴۵
کیلومتر نوار ساحلی شهرستان رودسر بهره برداری بهینه داشت از جمله سرمایه گذاری آن نهاد برای اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس های دریایی و نیزمزارع پرورش ماهیان خاویاری در ساحل اشاره نمود .
نماینده عالی دولت درشهرستان رودسر دیگر ظرفیت منطقه را در حوزه کشاورزی عنوان و گفت :  شهرستان رودسر بعنوان قطب کشاورزی استان در برخی ازمحصولات کشاورزی نظیر فندق و گل گاو زبان حائز رتبه اول کشوری می باشد وبالغ بر ۱۲۷۰۰ هکتار از اراضی رودسر را باغات فندق حوزه های اشکور علیا واشکور سفلی تشکیل می دهد و جمعیتی بالغ بر ۸۵۰۰ خانوار در این عرصه فعالیت دارند .
وی تولید سالیانه این محصول را حدود ۱۰۰۰۰ تن کرد و افزود: در شرایط مساعد این رقم تا ۱۵۰۰۰ تن که در سال ۹۴ شاهد آن بودیم قابلیت ارتقاء دارد .
به گفته وی تا کنون سرمایه گذاری مناسبی در جهت فرآوری این محصول صورت نگرفته و کارگاه و کارخانه موجود در سطح شهرستان فقط قابلیت فرآوری حدود۲۵۰ تن از فندق تولیدی سطح شهرستان را دارا می باشند ، بنابراین ضمن امکان سرمایه گذاری مطمئن در فرآوری محصول ، با اندکی سرمایه گذاری دربخش تأمین شرایط مساعد تولید از جمله تأمین آب و شرایط مناسب باغ داری ،امکان افزایش کمی و کیفی محصول نیز وجود دارد .
فرماندار رودسر در ادامه سخنان خود یکی دیگر از مزیت ها و توانمندیهای منطقه را در حوزه صنایع دستی و گردشگری برشمرد و گفت : صنایع دستی روستای قاسم آباد سفلی با بیش از ۶۰۰ نفر هنرمند یکی از مراکز عمده فعالیت صنایع دستی استان را به خود اختصاص داده و با تبدیل این روستا به دهکده صنایع دستی ، در حال حاضر صنایعی چون چادر شب بافی ، دوخت البسه محلی ، ‌نمدمالی ، قلاب بافی و … در این روستا فعال است .
وی همچنین در زمینه توسعه صنعت گردشگری نیز یادآور شد : آثار تاریخی ومناطق بکر طبیعی با جاذبه های کم نظیر گردشگری ، نزدیکی به کوه و دریابه همراه ۴۶ رشته انواع مختلف صنایع دستی موجود در منطقه از دیگر قابلیت های سرمایه گذاری شهرستان می باشد .
ایشان در خاتمه ضمن قدردانی مجدد از حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور جهت رفع مشکل آسفالت محور زیاز به شوک بخش رحیم آباد که دراثر تردد کامیون های حمل سیمان کارخانه سیمان دیلمان تخریب شده است تقاضای مساعدت نمودند

About سردبیر ارشد

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …