چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور در نشست با مددکاران لاهیجان:توانمندسازی مددکاران یعنی توانمندسازی سازمان، اجتماع و اقتصاد

اختصاصی همای گیلان:معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور پس از بازدید از واحدهای کمیته امداد لاهیجان در نشستی با حضور مددکاران شرکت نمود.

DSCN1274
در این نشست که اکبری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان حضور داشت رئیس کمیته امداد لاهیجان گفت: لاهیجان دارای دو بخش و ۷ دهستان می باشد این شهرستان با ۱۶۸ هزار نفر جمعیت دارای ۵۵ هزار خانوار است و شهری گردشگری به حساب می آید.
بختیار بازگیر با بیان این مطلب که شغل اصلی مردم این شهرستان کشاورزی است افزود: همانطوری که می دانید لاهیجان به نام شهر ابریشم نامیده شده است اما متأسفانه این محصول طی سال های اخیر کم رنگ شده است.
وی شالیکاری را شغل اصلی مردم دانست و اظهار داشت: به جهت انحصار وراثت اکثر مردم دارای زمنیهای اندک جهت کشت برنج هستند.
مدیر کمیته امداد لاهیجان اذعان داشت: این شهرستان به شهر چای معروف است که متأسفانه این محصول هم -با اینکه امسال دولت قدمهای خوبی برداشته است- نسبت به گذشته کم تر شده است.
بازگیر تصریح کرد: گیلان از حیث سالمند بودن رتبه اول کشور را دارا است.
وی با اشاره به این مطلب که کلیه نیازهای مددجویان توسط مددکاران تشخیص داده می شود خاطر نشان کرد: خودکفا شدن مددجویان در گرو تحقیق و بررسی درست مددکاران قرار دارد.
آنگاه معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور گفت: من رویکردی را بیان می نمایم امیدوارم در این رویکرد به نتایجی در امر خدمت رسانی به مردم برسیم.
ذوالفقاری با بیان این مطلب که هرکس در هر جایی باشد وظیفه دارد کار انجام دهد افزود: وظیفه ما در حوزه اجتماع ی این است که در قبال فقرا، مسئول و جوابگوی افراد نیازمند باشیم.
وی وظیفه شناسی را از شرایط اولیه یک مددکار دانست و اضافه نمود: تشخیص و تحقیق و بررسی در لوای وظیفه شناسی انجام خواهد شد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور توانمندسازی سازمانی، اجتماعی و اقتصادی را توانمندسازی های قابل اجرا در کمیته امداد عنوان کرد و اضافه نمود: اگر این توانمندیها در کمیته امداد اجرا شوند بسیاری از مددجویان ما خودکفا خواهند شد.
ذوالفقاری توانمندسازی سازمانی را یکی از این موارد دانست که شامل سخت افزار، نرم افزار، نیروی انسانی، عوامل تولید و مدیریت می باشد.
وی اذعان داشت: محال است که ما یک سازمان ضعیف داشته باشیم ولی در عمل کار بزرگی انجام دهیم و بتوانیم دهکهای فقیر جامعه را توانمند سازیم.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور کارمندان را محور توانمندسازی سازمانی در دورن کمیته امداد خواند و تصریح کرد: برای رشد کارمندان باید آموزش لازم در نظر گرفته شود تا بتواند از پس کار و شغل برآید.
وی در زمینه قادرسازی سازمانی کمیته امداد اضافه نمود: انتظار اینست که کارمند در سقف ارزش کار کند زیرا توانمندسازی افراد کمیته امداد توانمندسازی سازمان است.
معاون حمایت و سلامت خانوادگی کمیته امداد کشور یادآور شد: توانمندسازی اجتماع در حین توانمندسازی کمیته امداد است که در این مرحله باید جامعه را نسبت به فقر آماده کرد و مسئولیت اجتماعی را گوشزد نمود.
ما باید از تأثیر رسانه و مشارکت اجتماعی در توانمندسازی اجتماعی بهره ببریم اگر هر فرد یا سازمانی خود را در مقابل فقر مکلف بداند بسیاری از مشکلات کمیته امداد حل خواهد شد
وی یکی از مشکلات امروز را انزوای اجتماعی دانست و افزود: حاصل این انزوا فقر است که درمان آن در مشارکت اجتماعی است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور تأکید کرد: کمیته امداد مسئول فقر است و باید با اطلاع رسانی دقیق در رسانه ها بتواند میزان مشارکت اجتماعی را افزایش دهد.
ذوالفقاری اذعان داشت: فقیر کسی است که داشته های خود را نمی شناسد حتی هوش و استعداد فرزندش برای او ارزش نیست لذا توانمندسازی فرایندی است که در آن داشته های نامشهود مددجو به داشته های مشهود تبدیل شود و بتواند توان بالقوه را به بالفعل برساند.
وی امدادگر را یک کارافرین و درمانگر فقر عنوان کرد و اضافه نمود: تقدم توانمندسازی توانمدسازی فکر است.
وی افزود:مددجویان ما در بسیاری از موارد حتی در پخت غذا مشاوره می گیرند اما در مسائل اساسی زندگی خود مثل ازدواج و تحصیل بدون مشاوره عمل می کنند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور بیان داشت: در کشور ایران ۶۰۰ هزار دختر دم بخت و ۳۰۰ هزار زن بی سرپرست وجود دارد ما باید با آموزش، یاددادن مهارت و توانمندسازی آنها را به سمت ازدواج سوق دهیم و مزیت های آنها را افزایش دهیم.
ذوالفقاری سومین توانمندسازی را توانمندسازی اقتصادی خانواده بیان کرد و اضافه نمود: در این گونه توانمندسازی، اشتغال با نگرش و بازده اقتصادی دیده می شود در این مرحله باید مدیریت هزینه و درآمد رعایت شود.

DSCN1285 DSCN1283 4 DSCN1294 2 3

About

Check Also

مرحله تحویل ملک، یکی از فرآیند‌های بسیار مهم در حوزه معاملات املاک است، اطمینان از مطابقت ملک با شرایط توافق‌شده در قرارداد، بررسی دقیق وضعیت ظاهری و فنی ملک، و مستندسازی تحویل از نکات کلیدی هستند که باید در این مرحله مورد توجه قرار گیرند. مرحله بسیار مهم بعد از اجاره یا خرید با رعایت ملاحظات حقوقی، رعایت نکات مربوط به مرحله تحویل ملک است. تحویل ملک یکی از فرآیند‌های پیچیده در حوزه معاملات املاک است که نیازمند دقت و شناخت از قوانین و مراحل قانونی است. در مرحله تحویل ملک، اطمینان از مطابقت ملک با شرایط توافق‌شده در قرارداد، بررسی دقیق وضعیت ظاهری و فنی ملک، و مستندسازی تحویل از نکات کلیدی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. همچنین، توجه به تسویه حساب‌های مالی و بررسی بدهی‌های احتمالی و اخذ رسید یا صورتجلسه تحویل ملک نیز ضروری است. نکات ضروری و مهم در مرحله تحویل ملک زمان تحویل ملک، باید مطمئن شوید که تمام شرایط تحویل مطابق با قرارداد است. برای اطمینان از این تطبیق و جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده، توصیه می‌شود افراد، نکات مهم ذیل را در مرحله تحویل ملک بعد از قرارداد اجاره یا بیع مد نظر قرار دهند. بررسی دقیق ملک: بررسی دقیق ملک به این معناست که موارد ذیل به دقت از سوی خریدار یا مستاجر مورد بررسی قرار گیرد: اطمینان از تخلیه کامل ملک توسط مستاجر یا فروشنده و عدم اکتفا به صرف تحویل کلید ملک بررسی وضعیت ظاهری ملک مانند: رنگ، کاشی‌ها، در و پنجره‌ و دیوارها، پکیج، کولر، شوفاژ، گازرومیزی، شیرآلات، و …. بررسی وضعیت فنی ملک نظیر: لوله‌کشی، برق، گاز، و سیستم گرمایش و سرمایش بررسی عملکرد کلید و پریزها، قفل‌ها و درب‌ها در صورت وجود لوازم و تجهیزات خاص، اطمینان از عملکرد و تحویل آنها در صورت وجود مستاجر، بررسی قرارداد اجاره و انتقال تعهدات مستندسازی تحویل ملک: مستندسازی تحویل ملک با انجام اقدامات ذیل صورت می‌گیرد: صورتجلسه کردن تحویل ملک، در دو نسخه با امضای طرفین تنظیم صورتجلسه تحویل ملک با ذکر دقیق وضعیت ملک و هرگونه نقص یا مغایرت با قرارداد درج شماره کنتور‌های آب، برق و گاز در صورتجلسه امضای صورتجلسه توسط خریدار و فروشنده یا نماینده قانونی آنها دریافت رسید تحویل کلید‌ها و ریموت‌ها بهتر است تحویل ملک با حضور اشخاص دیگری مانند مشاور املاک و یا شخص ثالث انجام شود تا در صورت استنکاف از تحویل، شهودی برای صورتجلسه کردن حضور داشته باشند. تسویه حساب‌های مالی: بررسی وضعیت ملک از لحاظ تسویه حساب‌های مالی از جمل نکات مهم دیگری است که باید در مرحله تحویل ملک به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا موجب ضرر تحویل‌گیرنده نشود. این مورد با انجام اقدامات ذیل صورت می‌گیرد: بررسی تسویه حساب شارژ ساختمان و بدهی‌های احتمالی بررسی تسویه عوارض شهرداری بررسی و تسویه حساب قبوض آب، برق و گاز تحویل مبلغی که خریدار در زمان تحویل متعهد به پرداخت آن شده، صرفا به طرف مقابل و یا وکیل قانونی وی موارد دیگر: موارد دیگری که باید در زمان تحویل مد نظر قرار گیرند عبارتند از: دریافت کلید‌ها و ریموت‌های درب‌های اصلی و پارکینگ بررسی عملکرد دزدگیر و دوربین‌های مداربسته (در صورت وجود) اطمینان از تسویه حساب با مدیر ساختمان در مورد بدهی‌های احتمالی تعویض قفل‌های ملک بلافاصله بعد از تحویل ملک در صورت وجود مستاجر، اطمینان از انتقال قرارداد اجاره به خریداربه این معنا که اگر ملک دارای مستاجر است و در زمان تحویل هنوز قرارداد اجاره به اتمام نرسیده، در صورت توافق طرفین، می‌توان با انتقال قرارداد اجاره به خریدار و انتقال تعهد پرداخت ودیعه مستاجر به وی، ملک را تحویل داد. در نهایت توصیه می‌شود خریدار یا مستاجری که ملک را تحویل می‌گیرد در صورت لزوم، با یک مشاور املاک مجرب و یا یک وکیل متخصص در امور ملکی مشورت کند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کند. رعایت این نکات، به جلوگیری از بروز اختلافات و مشکلات احتمالی در آینده کمک می‌کند و تحویل ملک را به فرآیندی شفاف و مطمئن تبدیل می‌کند.

مرحله تحویل ملک، یکی از فرآیند‌های بسیار مهم در حوزه معاملات املاک است، اطمینان از …