چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان لاهیجان: شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد .

اختصاصی همای گیلان:برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری ممنوع است.

تالاهار و سالن ها با ظرفیت ۵۰٪ خود کار کنند.
قلیان سراها تا اطلاع ثانوی تعطیل می شوند.
جلسه ی ستاد مقابله با کرونا به ریاست دکتر اکبری در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد .
طی این جلسه که با حضور مدیران شهرستان صورت گرفت به اعلام وضعیت کرونا اشاره ومصوبات اعلام شد .
معاون سیاسی فرمانداری شهرستان در این جلسه با اشاره به اینکه اعلام وضعیت قرمز و سفید بر عهده ی خود شهرستان است گفت :چیزی که اعلام میشود وضعیت شهرستان لاهیجان قرمز است و رعایت همه ی پروتکل های بهداشتی قابل اجراست و از شهرداری تقاضا میشود که نسبت به گند زدایی معابر عمومی وبه ویژه حاشیه ی استخر اقدام شود و همچنین تیم نظارتی بت مسئولیت شبکه ی بهداشت وارد عمل شده زیرا به همه ی مشاغل پروتکل ها اعلام شده است و ابتدا به صورت خبر و توصیه و اگر رعایت نشد برخورد محکم صورت پذیرد.
اکبری در خصوص پلمپ واحدهای صنفی و گردشگری متخلف خاطر نشان کرد:
تالار ها و سالن ها با ظرفیت ۱/۲به کال خود ادامه دهند ،قلیان سراها تا اطلاع ثانوی تعطیل میشوند و هر کجا که شبکه ی بهداشت تایید کند با دستور دادستانی پلمپ خواهد شد .
اکبری همچنین برگزاری هرگونه مراسمات عروسی ،عزاداری و تجمعات مذهبی را ممنوع اعلام کرد و افزود :
تجمعات مذهبی در محیژ های مصوب ممنوع است به جز نماز جماعت که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گزاری اجتماعی صورت میگیرد.
وی در ادامه به وضعیت ثبت نام در حوزه ی آموزش و پرورش پرداخت و گفت:ثبت نام دانش آموزان باید به آسانی صورت گیرد و مدیران در مدارس حضور داشته باشند و به ثبت نام های ورودی زمان داده شود و احتمال این که مدارس به صورت حضوری کار خود را آغاز کنند بسیار کم است .
اکبری به اهمیت موضوع استفاده از ماسک اشاره کرد وگفت :
همه ی ادارات دولتی ،شهرداری ها ، بانک هاو مراکز عمومی که خدمات ارائه میدهند باید از ماسک استفاده کنند و حتی به ارباب رجوعی ک ماسک نداشته باشد خدمات ارائه نمیشود .
در پایان به موضوع آرامستان خالوباغ اشاره کردو گفت :آرامستانهای فعلی لاهبجان دیگر پاسخگوی تدفین بیماران کرونایی نمی باشد ،آرامستان نیاز اساسی و ضروری برای شهرستان است که در این خصوص اقدامات خوبی برای آرامستان خالو باغ انجام شد .

خبرنگار:شقایق و آتنا کیهان

باکانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

 

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …

One comment

  1. ده ساله که قراره آرامستان احداث بشه. آسید محمد و آسید مرتضی دیگه داره تکمیل میشه. با این موج کرونا و مرگ و میر اوضاع از کنترل خارج میشه و بیماری گسترش پیدا می کنه. الان ۱۵مهره و این خبر مال تیرماهه. مسئولین گزارش بدهند که چیکار کردند. سپاس از همای خبر.