چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی :  انتخاب موضوع پایان نامه های دانشجویی ،کاربردی شود

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی :

انتخاب موضوع پایان نامه های دانشجویی ،کاربردی شود

دکتر علی اکبری در نشست هم اندیشی مدیران گروههای آموزشی استان گیلان گفت: انتخاب موضوع پایان نامه های دانشجویی ،کاربردی شود و از ارائه پایان نامه های بی محتوی خودداری شود.

 

به گزارش همای خبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دکتر محمد علی اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هم اندیشی مدیران گروههای آموزشی استان گیلان که در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم با حاضرین ، مشارکت حداکثری دانشگاهیان را در انتخابات در پیش رو خواستار شد و گفت: ما به عنوان یکی از اقشار جامعه حداقل کاری را که می توانیم انجام دهیم آن است که در انتخابات مشارکت داشته باشیم و حال اینکه چه گزینه ای نهایتا رای خواهد آورد ، کسی باید انتخاب شود که بتواند در شرایط کنونی، به کشور کمک کند تا روز به روز به سوی بهتر شدن پیش رویم .

وی افزود: مدیران گروههای آموزشی در استانها به عنوان بازوان مشورتی دانشی حوزه معاونت علوم ، مهندسی و کشاورزی دانشگاه باید فعالیت کنند و در بحث های علمی ، به سازمان مرکزی مشاوره دهند. اعضای هیات علمی وابسته واحد های آموزشی، نظارت بر مجلات علمی و دستیاران آموزشی باید مورد تایید علمی مدیران قرار گیرند.

علی اکبری خاطر نشان کرد: مدیران گروههای آموزشی باید صرفا بدنبال تحقیق ، دانشی وآموزش باشند و علاقه ای نداریم تا در کارهای اجرایی ورود کنند. باید بتوانید با بررسی دقیق، ضمن کیفیت مجلات علمی چاپ آن را تایید و تضمین نمائید . پایان‌نامه‌ها و پروپوزال‌های استان باید بطور کامل مورد بررسی قرار گیرد تا بدانیم چه نوع پایان نامه هایی از نظر محتوایی در استان ارائه می گردد. مدیر گروه، عضوی از یک ساختار دانشی در دانشگاه خواهد بودکه تمام وظایف نظارتی، آموزشی و پژوهشی را انجام خواهد داد و از آنها مشاوره گرفته خواهد شد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این ساختار دانشی ما انتظار داریم نظرات مدیران گروه،- تخصصی و با توجه به گروه آموزشی و رشته تخصصی باشد و خروجی این اتفاقات خوب یا بد در استان ، به دانشگاه انتقال داده شود. اگر این اتفاقات در استان دارای خروجی خوبی بود ، نسبت به تقویت آن اقدام کنیم. انتخاب موضوع پایان نامه های کار شده در استان ، باید کاربردی باشد و از ارائه پایان نامه های بی محتوی خودداری شود.

علی اکبری، بررسی عملکرد مراکز آموزشی را خواستار شد و بیان داشت: ما در بعضی از مراکز دانشگاهی خود در سراسر کشور مشکلات را داریم که با نظارت کامل و حضور در این مراکز ، می توان مشکلات را به صفر رساند تا حقوق دانشگاه در این مراکز ضایع نگردد و با بررسی عملکردی این مراکز ، حقوق دانشگاه رعایت گردد.

وی با اشاره به راه اندازی دانشکده های موضوعی ، تاکید کرد: ما در دانشگاه در تلاشیم تا دانشکده تک رشته‌ای به دانشکده موضوعی تبدیل شود یعنی در دانشکده هایی که رشته محور بود مثلا دانشکده شیمی، دانشکده ریاضی و یا دانشکده مهندسی برق ،این رشته ملاک ما در انتخاب دانشکده بود ولی با انتخاب دانشکده هایی مانند دانشکده هوش مصنوعی ، این موضوع مطرح می شود ولی دلیلی در وجود این رشته دانشگاهی در آن نیست و نوع رشته هایی که می توان در این دانشکده ها تعریف کرد بستگی موضوعی با رشته های تخصصی دارد مانند رشته های مهندسی پزشکی و فیزیک و روانشناسی که با نامگذاری دانشکده ها سنخیت داشته باشد.

علی اکبری تصریح کرد: نگاه ما به دانشکده های موضوعی ، نوع مشارکتی است که رشته های تحصیلی درآن دانشکده می توانند داشته باشند و باید تلاش کنیم تا دانشکده های تک رشته ای به دانشکده های موضوعی تبدیل شوند

About مدیر خبر1

Check Also

نوام چامسکی درگذشت

نوام چامسکی درگذشت 🔹«نوام چامسکی» زبان‌شناس، فیلسوف، دانشمند علوم شناختی، مورخ، منتقد اجتماعی و فعال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *