چاپ مطلب چاپ مطلب

مهران دوستدار رئیس سازمان حمل ونقل شهرستان لاهیجان : افزایش نرخ کرایه تاکسی افزایش پایدار درآمد نیست

همای گیلان: شاید چیزی حدود ۱۰سال از تاسیس سازمان حمل و نقل همگانی کشور می گذرد ،این سازمان یکی از متولیان اصلی امور مربوط به ناوگان حمل و نقل درون شهری ست که البته به لحاظ مدیریت شهری وظیفه مهم و اساسی آن ایجاد خطوط و توسعه وکنترل کمی و کیفی حمل و نقل درون شهری و کنترل وکاهش ترافیک است و برای شهرهای زیر صد هزار نفر تعریف گردیده است و با توجه به ویژگی های منحصر به فرد شهرستان لاهیجان از نظر توریستی و شهر نمونه گردشگری می توان به حساسیت این سازمان پی برد.

مهندس مهران دوستدار صنایع ،مدیر عامل این سازمان در لاهیجان ، از بدو تاسیس این سازمان حضور داشته و بیش از هر مسوول دیگری به اهمیت و و ظایف این ناوگان در ارائه خدمات صحیح و شایسته به مردم واقف است ،مدیری که دغدغه  ارائه با کیفیت خدمات و همینطور حمایت از رانندگان را ،توامان دارد.

به اعتقاد او ناوگانی می تواند خدمات درست ارائه دهد که اولا” با علم روز دنیا پیش برود و ثانیا” از مشاوره شرکتهای صاحب نظر در این زمینه و همینطور مراکز دانشگاهی و محققان به صورت هم زمان بر خوردار شود.

به اعتقاد وی، کمک به کاهش هزینه ها و بالابردن میزان در آمد رانندگان یکی از مهمترین وظایف این سازمان به قول او حمایتی ست ، با تاکید بر این نکته که راه کسب در آمد بالا ،ازدیاد مسافرتهای درون شهری و برنامه ریزی صحیح مسیرها در سطح شهر است ونه بالابردن نرخ کرایه ، و البته نوسازی ناوگان فرسوده شهر هم یکی از مهمترین دغدغه های اوست ،دوستدار صنایع این ناوگان فرسوده را در شان مردم این شهر نمی داند و همه تلاشش را معطوف به اخذ وام های با بهره کم برای نوسازی این ناوگان فرسوده کرده است .

مصاحبه ذیل گفتگوی تفصیلی و البته تخصصی ست با این مدیر پر انرژی و تلاش گر …

 ضمن معرفی خودتان ، هدف از تشکیل سازمان حمل و نقل همگانی را تشریح بفرمایید.

مهران دوستدار صنایع هستم ؛ دارای مدرک کارشناسی عمران ودر حال دریافت ارشد عمران آب ،  از سال ۷۹ وارد شهرداری شده ودارای سمتهای کارشناس ساختمانی ، مسئول منطقه ، طرح و برنامه و فضای سبز ، مسئول امور حفاری ، مسئول رسیدگی به شکایات و تخلفات ساختمانی ، ناظر عالی عمران و همچنین مدیریت عامل سازمان حمل و نقل همگانی را در کارنامه خود دارم. دارای مدرک و گواهی های مختلف در امور حمل و نقل و ترافیک از جهاد دانشگاهی و نظام مهندسی می باشم .

به عنوان نماینده استانهای شمالی کشور (گلستان ، مازندران و گیلان ) در برپایی سومین دوره آموزشی مدیران عامل سازمانهای حمل و نقل همگانی و همچنین مسئول کمیته فرهنگی ،رفاهی، اجتماعی اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور ومسوول برگزاری فوتسال فعالان حمل و نقل همگانی در استان گیلان  و همچنین عضو هیأت مدیره اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشورو عضو هیئت مدیره تعاونی تولیدی و توزیعی تاپ وابسته به اتحادیه می باشم .

ودر طول خدمتم افتخار دریافت تقدیر نامه های مختلف از مسئولین کشوری نظیر معاونت عمرانی وزارت کشور ،مدیر عامل اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور ،استاندار معزز گیلان ،فرمانداران محترم دوره های مختلف و روسای محترم شورای اسلامی شهر لاهیجان و شهرداران ادوار مختلف لاهیجان را دارم.

در گذشته متولی تاکسیرانی ( در دهه شصت و هفتاد ) بر عهده شهرداری از جنبه اداری و شرکت تعاونی تاکسیرانان لاهیجان از بابت توزیع ملزومات خودرویی بوده است و در دهه هشتاد مسئولین کشوری به این نتیجه رسیدند که باید ارگان و نهادی جدید مجری و مستقل و مختص به رسیدگی حمل و نقل و ترافیک هر شهری تاسیس گردد و برای آنها اساسنامه و قواعد و قوانین مخصوص تهیه و مصوب گردید. این سازمانها برای شهرهای زیر صد هزار نفر و بالای سی هزار نفر تاسیس گردید و شهرهای زیر سی هزار نفر بصورت واحد نظارت بر تاکسیرانی و شهرهای بالای صد هزار نفر با سازمان تاکسیرانی و در کلانشهرها بصورت معاونت حمل و نقل و ترافیک مدیریت گردید . سازمانهای حمل و نقل همگانی وابسته به شهرداری ها بوده و شهرداری ها موظف به تهیه ملزومات اولیه نظیر ساختمان اداری ، ملزومات اداری و مبلغی اولیه به جهت گرداندن مجموعه بوده و در دراز مدت همانطور که در اساسنامه مشخص گردید به شهرداری ها بازپرداخت می گردد. سازمان حمل و نقل همگانی دارای اساسنامه ای بوده که به تصویب وزارت کشور و استانداری ها و شوراهای اسلامی هر شهری رسیده و به شهرداری ابلاغ گردیده است و اطز وظایف اصلی آن نظارت دقیق ومستمر بر ناوگان حمل و نقل نظیر تاکسی های درون شهری و برون شهری ، ون شهری ،تاکسی بیسیم ها ، آژانس ها، پیک موتوری و…و تاسیس خطوط جدید ، نوسازی و نگهداری و توسعه ناوگان و…می باشد.

 

چگونگی تأسیس و راه اندازی سازمان و مسیری را که تاکنون پیموده اید را شرح دهید.

در زمان شهرداری اقای مهندس گنجه خسروی شهردار پرتلاش و عزیز لاهیجان دستورات مربوط به راه اندازی آن داده شد و توسط آقای دیلمی مسئول اتش نشانی و واحد نظارت بر تاکسیرانی وقت شهرداری پیگیری گردید و نهایتا بنده بعنوان اولین مدیر عامل سازمان معرفی و شروع به کار نمودم.سازمان در یک اتاق ۱۵  متری در پایین ساختمان شهرداری با ۳ نفر و یکدستگاه رایانه و تعدادی پرونده های پراکنده تاکسیرانی شروع به کار نمود وو سپس با توسعه منابع انسانی و تجهیزات به توسعه وظایف سازمان پرداختیم . در زمان شهرداری مهندس کحالی سازمان دارای ساختمان مستقلی گردید بطوریکه تعداد پرسنل آن به ۱۴ نفر و ۷ ذستگاه رایانه و دو دستگاه خودروی اختصاصی مجهز گردید .در طول سالهای ۸۹ تا ۹۱ مجموعا بیش از ۶۵ دستگاه تاکسی نوسازی شد و خودروهای فسفری و روآ بصورت بی سیم به تعداد ۵۵ دستگاه وارد ناوگان حمل و نقل گردید .در ابتدای راه ۳۶۰ دستگاه تاکسی درون شهری ،۴ دستگاه ون شهری ، ۱۹۵ دستگاه تاکسی برون شهری ،۵۵ دستگاه تاکسی بی سیم  و ۳۹ پروانه بهره برداری آژانس تاکسی تلفنی داشتیم اما امروز به حمد و قوه الهی دارای ۳۹۶ تاکسی درون و ۲۷۵ یستگاه تاکسی برون شهری ،و ۱۴۰ تاکسی بی سیم و ۴۸ فقره پروانه بهره برداری آژانس تاکسی تلفنی و ۱۷۵ دستگاه وانت بار شهری و بیش از ۲۰۰ دستگاه سرویس مدارس در غالب ۳ فقره پروانه بهره برداری سرویس مدارس جزو اعضای سازمان محسوب میشود .

 پروژه های در حال اجرا را به طور اختصار توضیح بفرمایید.

افتخار این را دارم که بگویم ؛اکنون کلیه امور اداری ناوگان حمل و نقل ، ثبت ، تشکیل پرونده وصدور کارت و پروانه بهره برداری ومحاسبه تعرفه و عوارض سایر امور اداری آن  توسط نرم افزار صورت می گیرد  و همه رانندگان دارای لینک هستند و هر کسی می تواند در منزل با رایانه شخصی ورود کند و امور اداری را انجام دهد.پارکینگ های سه گانه ما امروز به دوربین پلاک خوان مجهز بوده و دارای کارت الکترونیکی میباشد و این از مزیت های این طرح بخصوص برای جلوگیری از سرقت است .

 بنابر این ازشرکتهای مشاور بهره گرفتیم ، سال گذشته از شرکت ” برازمان گستر پایدار ” به مدیر عاملی آقای دکتر سهراب  پور نصیری که شرکت بومی حمل و نقل ترافیکی هست ، بهره مند شدیم

بطوریکه برای  اولین بار قراردادطرح مطالعات سازمان دهی و تخصیص بهینه تاکسی در ایستگاههای تاکسی لاهیجان منعقد گردید و در نیمه اول سال ۹۴ تحویل سازمان شد و با ارائه به شورای ترافیک و تصویب اجرای این طرح بغل نویسی تاکسی های درون شهری در دستور کار قرار گرفت .طرح بعدی که توسط این شکت مشاوره در حال پیگیری و مطالعه است بررسی تقاطع ها و میادین لاهیجان بوده که انشاالله تا پایان سال به نتیجه برسد.

طرح اپلیکیشن یعنی نرم افزار کلیه اطلاعات حمل و نقل و ترافیکی هم هست ، طرحی که نشان می دهد چند ایستگاه تاکسی ، چند ماشین داریم ، اطلاعات پایانه ها، زمان و مکان بلیط ها، مراکز توریستی، خدمات آژانسی و هرگونه مسایل مربوط به حمل و نقل و ترافیک ، که در نرم افزار مذکور هست ، ان شالله از ماه آینده که این برنامه کلید بخورد تمام گوشی های اندروید آیکونی روی گوشی خواهند داشت که با کلیک روی آن می توانند به این نرم افزار دسترسی پیدا کنند.

حتی هتل ها و تعمیر گاههای مجاز، آژانس ها، تاکسی بی سیم ،خطوط تاکسیرانی درون و برون شهری ،قیمت ها و نرخ های کرایه تاکسی نقاط مختلف شهر و استان  در این برنامه وجود دارند و قابل دسترس خواهند بود ،که این طرح فقط در کلانشهر ها انجام شده و مهم تر اینکه ارتباط مستقیم با مدیر عامل و روابط عمومی هم از طریق همین نرم افزار و تنها با یک کلیک امکان پذیر خواهد بود.

طرح مهم دیگر، احداث ترمینال ۴ گانه در چهار محور شهر میباشد که با بررسی علمی از ترافیک شهر به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از ناوگان تاکسیرانی درون و برون شهری ، به صورت هسته ای در مرکز شهر متمرکز می شدند و به صورت شاخه ای از مرکز شهر به تمام معابر اطراف و متصل به مرکز انتشار داده می شدند ، این مسأله معضلات ترافیکی ایجاد می کرد و بسیاری از امور شهری را مختل می نمود ، در حال حاضر ترمینال برون شهری الغدیر در یوسف آباد و ترمینال برون شهری سیاهکل ،سرشکه لفمجان در میدان انتظام احداث گردیده است و ترمینال بزرگ دیگری در میدان گیل در حال احداث است ، چون بیش از ۸ خط عمده در مسیر شمال لاهیجان به این ترمینال انتقال داده می شود و در آن متمرکز می گردد ، ان شالله در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

 از دیگر کارهای در حال انجام سازمان حمل و نقل، توسعه ساختمان اداری ست که امیدوارم به زودی کمبودهای این ساختمان از جمله نمازخانه به بهره برداری برسد.

 

 چشم اندازتان برای فردای لاهیجان چیست؟

ما در حال بررسی و تهیه طرح های مختلف حمل و نقل و ترافیک هستیم ، از اولین کارهایی که باید انجامش دهیم و از گذشته هم پی گیرش بوده ایم و به عنوان اولویت ماست ، نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی لاهیجان می باشد و اقدامات خوبی هم تاکنون صورت گرفته است ، با توجه به اینکه بنده عضو هیأت مدیره کشوری هستم و از جلساتی که بر گزار می شود اطلاع دارم ، نکته ای که باید به آن اشاره کنم و بسیار حائز اهمیت است پیشرفت سازمان حمل و نقل شهرستان لاهیجان و کلیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشوردر طول یک دهه تا حدود زیادی مرهون مدیریت مهندس ” سعید قیصر ” ، مدیر عامل اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور است ،فردی بسیار کوشا و ساعی که با توجه به اقتداری که دارند و پی گیری هایشان ،توانستند در طول این سالها سازمان را به خوبی پوشش دهند و به استقلال و اقتدار برسانند، بنده افتخار می کنم به عنوان عضو کوچکی از این مجموعه راه و روش کار را به خوبی از ایشان آموختم در عین حال که خود ایشان به لاهیجان عنایت ویژه دارند و تاکنون منشأ اثر بسیار برای شهرستان بوده اند ، با توجه و عنایت ایشان  همایش مدیران عامل سازمانهای حمل و نقل همگانی شمال کشور ، به میزبانی لاهیجان برگزار شد که با حضور شهرداران گیلان نیز بود ،دوره آموزشی نیز برگزار شد ، بسیار خوب ، قوی و محکم که با سخنرانی و تدریس اساتید برجسته همراه بود و در پایان دوره هم گواهی نامه اعطا شد، جا دارد  به پاس علاقه و توجه ایشان به لاهیجان ، از طرف خودم و مردم شهرستان و ناوگان حمل و نقل همگانی ، از ایشان کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

مبحث مهم دیگر ، نوسازی ناوگان حمل و نقل است ، نشستهای خیلی خوبی برگزار شد ، بیش از ۵۵ دستگاه نوسازی انجام شد ، آن هم زمانی که چنین مساله ای به ندرت اتفاق می افتد ،به لطف مهندس قیصر بدون هیچ محدودیتی ، کلیه ناوگان فرسوده لاهیجان در سایت ثبت نام کردند، حدود ۳۲۵ دستگاه ، و حدود ۱۷۰ نفر هم مراحل اداری شان به پایان رسیده و در مرحله واگذاری هستند و به دنبال این هستند که به زودی با اعطا وام با  نرخ بهره پایین، خودروی سمند و پژو از ایران خودرو دریافت کنند و در اختیار راننده ها بگذارند ، که امیدوارم تا پایان امسال انجام گیرد .

نکته دیگر اینکه ما به دنبال این هستیم که حمل و نقل همگانی  لاهیجان را به سمت الکترو نیک شدن ببریم و پس  از نوسازی ناوگان ، ” جی پی اس “، دستگاه خود پرداز و موارد اینچنینی را مورد استفاده بیشتر قرار دهیم .

باتوجه به اینکه تمام لاهیجان تحت پوشش تاکسیرانی نیست(چیزی حدود ۴۰ در صد) بنابراین به دنبال این هستیم که این خطوط تأسیس شوند و برای آن مسیرها تاکسی در نظر گرفته شود .

مسأله حائز اهمیت دیگربرگزاری کلاسهای آموزشی ست ، مشاوران شدید” اعتقاد دارند که باید برای راننده های دوره های آموزشی برگزار کرد ، رایزنی هایی با دانشگاه و مراکز آموزشی انجام شده  که این مسایل آموزشی هم به سرانجام برسد> کلاسهایی که بتواند در زندگی عادی و روز مره شان مورد استفاده قرار گیرد.

طرح بغل نویسی تاکسی ها هم طرحی ست که باعث می شود نظم بیشتری به ناوگان حمل و نقل داده شود، خوشبختانه از طرف وزارت کشور  بخشنامه ای ابلاغ شده که در آن مدیریت واحدآژانس ها به استانداریها ابلاغ شد و از آنجا هم به فرمانداریها ،اخیرا” نشستی داشتیم برای بررسی مدیریت واحد ،  در حال رایزنی هستیم و اخیرا” هم جناب ندیمی در سخنرانی روز۲۶ آذر به مناسبت روز حمل و نقل ، عنوان کردند ؛قرار است در جلسه ای مطرح شود و پس از توافق این مدیریت واحد تا پایان سال اجرائی شود تا دو گانگی و دو دستگی به مردم صدمه نزند.

 

برای پرداخت الکترونیکی تاکسیرانی چه برنامه ای دارید و در چه مرحله ایست؟

بهتر بود سوال را اینگونه مطرح می کردید که در مورد شهر الکترو نیک و امور کارت شهروندی و اتصال آن به ناوگان تاکسیرانی شهرلاهیجان ، چه اقدامی صورت گرفته و می شود ؟!

در سال ۹۲ از طرف سازمان شهرداری ها به ما ابلاغ شد که باید طرح کارت خوان را پیاده کنیم ،ما مطالعات را شروع کردیم و با شرکتهای مختلف رایزنی انجام دادیم ، ساعتهای متوالی و طولانی ،در نهایت این طرح را آماده کردیم و برای اجرایی کردنش اقدام لازم انجام شد ، لیکن در شورای شهر مورد رسیدگی قرار گرفت ، به دلیل اینکه خودروها فرسوده بودند و معمولا” تاکسی ها پیکان هستند و فاقد داشبورد برای مکان لازم برای نصب بوده ، در نتیجه اجرا به صورت موقت ، متوقف شد ولی امید وار هستیم  پس از اتمام نوسازی  این طرح را به ثمر برسانیم، چون این طرح طرح بسیار خوبی ست و از نقل و انتقال پول بین شهروند و راننده جلوگیری می کند و هم مسأله پول خرد هم به نوعی حل می شود ، بنابراین داشتن کارت الکترونیکی باعث می شود که به راحتی کرایه در نرخ دقیقش قابل پرداخت می شود ، امیدواریم این طرح خوب ، مجهز و عالی در این شهر اجرا شود .

 تا چه حد روی دریافت کرایه تاکسی نظارت دارید ؟

نرخ تاکسی ها طبق اساسنامه و آئین نامه شوراها ، هر ساله بعد از اعلام  وزارت کشور به پیشنهاد مدیر عامل سازمان حمل و نقل و شورای شهر ، مطرح می شود و در شورای شهر بررسی و مصوب می شود و بعد به راننده ها ابلاغ می شود و به صورت بر چسب روی خودروها الصاق می شود .

در مورد نظارت بر کرایه ها ، اولین که ما دایره ای به نام تعزیرات حکومتی داریم و در خود اصناف هم نظارت بر قیمتها هم وجود دارد ،در سازمان حمل و نقل هم توسط  بازرسی به صورت روزانه و مرتب کنترل می شود ، چنانچه شکایتی در این زمینه باشد ثبت می شود و مورد بررسی قرار می گیرد .

 موانعی را که سازمان حمل و نقل همگانی پیش روی دارید ، بیان کنید ؟

کار اجرائی ، بدون مانع نمی شود و اصولا ” در هر جایی ، زمانی که  فعالیتی در حال صورت گرفتن است ، نقاط  ضعف و قوتی وجود دارد ، به صورت کلی ، هم سازمان و هم  ناوگان حمل و نقل همگانی ، باید بدانیم که به لحاظ علمی به روز شویم تا بتوانیم شاهد افزایش در آمد باشیم و همینطور رفاه عمومی جامعه را بالا ببریم بدون تظلم و بدون اینکه حق مردم ضایع شود ، افزایش در آمد هم یعنی اینکه ما همه مسافران را جمع کنیم نه فقط در جای پر ازدحام شهر ، با توجه به تنوعی که در ناوگان داریم ، در نتیجه تقسیم تعدد زیاد مسافر ، باعث کاهش در آمد می شود ، برخی رانندگان گمان می کنند با افزایش نرخ کرایه می توانند به در آمد بالا دست پیدا کنند ، در حالیکه اینطور نیست ، ما باید کل سطح شهر را پوشش بدهیم ، حتی باید به شهروندان آموزش بدهیم که از آوردن خودروی شخصی تا حد امکان خودداری کنند ،اگر ما بتوانیم درست رفتار کنیم و درست پوشش بدهیم ، مطمئنا” مردم ما دوست ندارند ماشین گران قیمت را برای مسائل جزئی مورد استفاده قرار دهند.

ما برای وحدت رویه به همدلی نیاز داریم ، متأسفانه برخی عزیزان به صورت سنتی فکر می کنند و می خواهند که این ناوگان به صورت سنتی اداره شود و نمی توانند خودشان را با اوضاع احوال جدید وفق دهند ، در نتیجه با ایجاد موانعی به صورت مقاومت در مقابل هر گونه اجرای پروژه ها و این مقاومتها گاهی اوقات باعث تنش هایی می شود که باعث تعویق افتادن برخی پروژه ها می گردد .

البته این دوستان تعدادشان زیاد نیست ،ولی جا دارد که همینجا تقاضا کنم که رو یکردشان را تغییر دهند ، خوشبختانه ما امسال رویکرد متفاوتی در شهرستان داشتیم و آن اینکه بهتر دانستیم با بدنه ناوگان حمل و نقل ارتباط مستقیم داشته باشیم ، در ایستگاههای مختلف حضور پیدا کردیم با صحبتهای چهره به چهره و رو در رو از مشکلات آنها با خبر شدیم ،بسیاری از این مشکلات رفع شد، در حال حاضر هیچ ایستگاهی بدون خط کشی ، بدون تابلوو بدون سایه بان  وجود ندارد ، فقط ۱۵ دسته سایه بان  در یک سال نصب شده ،به غیر از احداث ترمینال ها ، همه اینها اتفاقات خوبی ست که برای همه می تواند مژده خوبی باشد ، ما شهروندان خوب و با فرهنگی داریم که خودشان را با شرایط وفق می دهند ،ما باید شرایطی را فراهم کنیم و سرویسی بدهیم که  شایسته شهروندان ما باشد، باید یاد بگیریم که با شهروندان با احترام هرچه بیشتر رفتار کنیم و در نتیجه تعدادسفرهارا زیاد کنیم..

و اینکه می خواهم موردی را عنوان کنم که می تواند شعار سال باشد :عزیزان ، افزایش تعدادسفر افزایش در آمد است ، افزایش نرخ کرایه افزایش پایدار درآمد نیست.

 

 تعامل شما با شرکت تعاونی تاکسیرانی شهرستان لاهیجان چگونه است؟

ما اصلا” مشکلی با هیچ گروهی نداریم ، ما از اول بیان کردیم سازمان حمل و نقل همگانی سازمان مربوط به خود شماست و تشکیلات قانونی شما . درنتیجه ما می توانیم از این تشکیلات قانونی حرفها و مشکلاتمان را بیان کنیم و از مجرای قانونی برای رفع آنها بکوشیم ،من خواهش می کنم تعامل بیشتری  برقرارشود و با ایجاد تقرقه و نپذیرفتن تغییرات و تأکید بر شکل سنتی عمل کردن ،دردی از مشکلات رانندگان حل نخواهد کرد ،این قشر  بسیار زحمت کش هستند ، ساعات کار طولانی ودر آمد به نسبت کم ،ما در صدد هستیم با مذاکره با مراکز درمانی و کلینیکها ، طرح خدمات درمانی ایجاد کنیم و تا تخفیف های ۵۰ در صدی در برخی امور هم پیش رفتیم برای برخی امور رفاهی مثل استخر هم همینطور ، از نظر سازمان و از نظر ما هدف افزایش درآمد راننده ست ،به این شکل در واقع با کاهش هزینه سعی می کنیم تا حدودی افزایش در آمد ایجاد کنیم ،ما باید این تفکر را کنار بگذاریم که فقط با افزایش نرخ کرایه در آمد افزایش پیدا می کند ، وقتی خودرو نوسازی شود و هزینه تعمیر گاه کمتری پرداخت کند ،یعنی افزایش در آمد و سایر امورمثل مذاکره با آموزش و پرورش که در صددش هستیم تا تخفیفی برای فرزندان رانندگان که در مدارس غیر انتفاعی مشغول تحصیل هستند گرفته شود.

 و سخن آخر ؟

در پایان به کلیه شهروندان فرهیخته و فهیم لاهیجان و کلیه رانندگان زحمتکش و شریف تاکسی های این شهر اعلام میکنم بعنوان پروژه مقدم و خط اول ، پیگیر نوسازی ناوگان و تبدیل ناوگان فرسوده شهر به ناوگانی مجهز و در شان شهر زیبا و سرسبز لاهیجان خواهم بود و با توجه به اینکه هر ۱۵ روز یکبار جلسات هیئت مدیره کشوری با حضور مهندس قیصر مدیر عامل مقتدر اتحادیه و مهندس کفاش ارجمند مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت کشور و همچنین دکتر جعفر پور مدیر کل محترم حمل و نقل ترافیک سازمان شهرداری و دهیاری کشور و سایر مدیران ارشد کشوری تشکیل میگردد و این مساله بطور جد دنبال گیری میشود و از اینکه سازمان حمل و نقل شهرداری لاهیجان چنین جایگاهی دارد مرهون زحمات و الطاف اشخاص زیاد همچون فرماندار محترم ، شهردار پرتلاش و نیروی انتظامی و راهور زحمتکش و از همه بارزتر ریاست و اعضای محترم شورای اسلامی شهرلاهیجان و هیئت مدیره محترم  و پرسنل زحمتکش سازمان است که این پرسنل همواره بطور تمام وقت در خدمت سازمان و اعتلای اهداف متعالی آن هستندکه از همه تقدیر و تشکر نموده و دستان آنان را به گرمی میفشارم. 

 اسامی خدمت شما عنوان می شود ، در یکی دو کلمه برای ما تشریح بفرمائید.

مقام معظم رهبری: مرجع ، پیشوا ، رهبر ، مقتدا

دکتر روحانی :  با سیاست و دقیق

دکتر نو بخت : افتخار گیلان

دکتر نجفی( استاندار ) : هوشمند و درستکار

سعید قیصر :  مقتدر و با معرفت

سعید آگشته :  شهر ساز و صادق

مهندس کسرائی (فرماندار لاهیجان ) :  مدیر ، مدبر و کاردان

ابوذر ندیمی ( نماینده شهرستان لاهیجان ) :  سخت کوش ، پر تلاش و پی گیر

//تدبیر شرق

About سردبیر

Check Also

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را تبریک گفت

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را …