چاپ مطلب چاپ مطلب

نمونه ای از خرافات در شبه جزیره عربستان قبل از اسلام/علی غلامرضایی

اختصاصی همای گیلان،۱- گاهی به نیت ریزش باران در شرایطی که منطقه به علت خشک سالی دچار کم آبی می شد،چوب هایی را به دم گاو می بستند و حیوان را تا بالای کوه می راندند، سپس چوب ها را آتش می زدند، گاو بر اثر سوختگی شروع به دویدن می کرد و نعره می زد.

در این هنگام شعله های آتش را به برق و نعره گاو را به رعد تشبیه می کردند و این کار را برای باریدن مؤثر می دانستند!

۲- اگر مرد بزرگی فوت می شد ،شتری را در کنار قبر او در میان گودالی حبس می کردند و آب و علف به حیوان نمی دادند تا بمیرد و معتقد بودند مرده در روز رستاخیز بر آن سوار شده، در محشر حاضر می شود.

۳- برای معالجه بیماران مثلاً در بیماری «هاری» با مالیدن خون بزرگ قبیله بر روی زخم، او را مداوا می کردند و برای اینکه بچه ها جن زده نشوند، دندان روباه و گربه را به گردن بچه می آویختند!

۴- موقعی که وارد دهی می شدند، برای رفع نگرانی، در برابر دروازه روستا، ده بار صدای الاغ در می آوردند و اگر در بیابان گم می شدند، پیراهن خود را پشت و رو می پوشیدند!

۵- زنی که بچه اش نمی ماند، اگر هفت بار بر کشتۀ مرد بزرگی قدم می گذاشت، مطمئن می شد که بچه اش باقی می ماند.

منبع: درآمدی برتاریخ اسلام ازآغاز تا سال ۴۱هجری ،دکتربهمن خویی زاده ،چاپ پایاکرج،۱۳۸۲

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …

One comment

  1. احمد کسروی تبریزی : بدبخت ملتی که تاریخ کشورش را نداند؛ شوربخت تر از آن ملتی که نخواهد تاریخ کشورش را بداند؛ تیره بخت تر از آن ملتی که تاریخ کشورش را به ریش خند بگیرد؛ و سیاه بخت تر مردمی که بخاطر تاریخ ننگین کشوری دیگر بر فرق می کوبد