چاپ مطلب چاپ مطلب

واکنش به اقدام شهرداری چاف و چمخاله: شهروندان لنگرودی ۴۰۰۰ تومان پول چه چیزی را بدهند؟ / مهدی پور: هزینه اولیه ساخت و راه اندازی طرح سالمسازی به مبلغ ۴میلیارد تومان توسط شهرداری لنگرود تامین شده است

همای گیلان: عضو شورای اسلامی شهر لنگرود  به اقدام مسئولین طرح سالمسازی ساحل چمخاله در خصوص دریافت وجه از شهروندان لنگرودی انتقاد کرد.

index

منوچهر مهدی پور اظهار کرد: ابتدا اینکه دریا و ساحل زیبای چمخاله نه تنها متعلق به مردم منطقه بلکه به عنوان یک نعمت ملی متعلق به همه مردم است اما از آنجا که یک بخش از این دریا تحت عنوان طرح سالمسازی با امکانات جانبی در اختیار نهادهایی از جمله شهرداری و بخش خصوصی قرار دارد، این نهادها برای نگهداری از این امکانات و بعضا درآمد زایی اقدام به دریافت وجه ورودی به این طرح میکنند.
وی افزود: اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد اینست که این مبلغ (۴۰۰۰ تومان) از شهروندان لنگرودی که همیشه در این منطقه حضور دارند دریافت نشود و یا لااقل مبلغی بسیار کمتر از میزان تعیین شده از این همشهریان لنگرودی دریافت گردد.
وی خاطرنشان کرد: در این رابطه پیگیری های لازم را به عمل خواهیم آورد و در هفته آینده طی جلسه ایی با اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم شهرساحلی چاف و چمخاله این موضوع را مطرح خواهیم کرد تا حقوق شهروندان عزیز لنگرودی نیز حفظ شود.

مهدی پور در پاسخ به این سوال که هزینه اولیه ساخت و راه اندازی طرح سالمسازی ساحل چمخاله که به مبلغ ۴میلیارد توسط شهرداری لنگرود تامین شده بود ادامه داد: در سال ۸۷ و تا قبل از اینکه بر طبق تقسیمات جدید جغرافیایی، چاف و چمخاله به عنوان شهر معرفی شوند، ساحل چمخاله تحت اداره شهرداری لنگرود قرار داشت و از سال ۸۳ که طرح های سالمسازی دریاها استارت خورد طرح سالمسازی ساحل چمخاله نیز در دستور کار قرار گرفت و برای راه اندازی و بهره برداری از آن حدود ۴ میلیارد هزینه شد.
مهدی پور در پایان گفت: این هزینه زمانی انجام گرفت که اداره ساحل چاف و چمخاله در اختیار شهرداری لنگرود قرار داشت بنابراین اقدام خارج از قانون انجام نگرفت.
 شهرداری چاف و چمخاله توضیح دهد که دریافت مبلغ ۴۰۰۰ تومان هزینه از شهروندان بومی منطقه بابت چه چیزی است و این مبلغ در ازای چه خدمات ویژه ای از مردم منطقه اخذ می شود؟//تابناک

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

معاون وزیر نفت در امور گاز: سهم گاز طبیعی در سبد انرژی کشور ۷۰ درصد است/ سهم ۸۳ درصدی نیروگاه‌ها از گازرسانی در ایران

معاون وزیر نفت در امور گاز:   سهم گاز طبیعی در سبد انرژی کشور ۷۰ …