همای گیلان: مهدی حاجتی با بیان اینکه ما نیازمند نقدهای سازنده و منصفانه هستیم، اظهار کرد: دولت روحانی فضای نقد را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر انتقاد سازنده باعث طی کردن پله های ترقی می شود، گفت: مردم سرمایه اصلی خودشان یعنی فرزندانشان را در اختیار اموزش و پرورش قرار داده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر اینکه باید نقاط ضعف را برطرف کرد، گفت: ۳۷۵هزار دانش اموز در استان گیلان از مخاطبان آموزش و پرورش هستند.
حاجتی با بیان اینکه خلاق ترین، نخبه ترین و فعال ترین عناصر کلیدی در آموزش پرورش هستند، بیان کرد: همه سیاست های اموزش پرورش در کف مدرسه اجرا می شود.
وی با بیان اینکه جایگاه رفیع مدرسه کاملا مشخص است، بیان کرد: هر تصمیم گیری در این مجموعه بر کل جامعه اثر گذار است و باید تلاش کرد تصمیمات ما در جهت آموزه های دینی باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مدرسه را باید چشم اندازه افق ۱۴۰۴ بدانیم، گفت:در دولت نهم و دهم نقدهایی داشتیم از جمله نظام ۶_۳_۳سندی عجولانه بود که راه های اجرای آن بر دایره منطق، کار کارشناسی و نظارت فنی و حرفه ای نبود و باعث شد با مقصد نرسیم.
وی با تأکید بر اینکه گام بلند برداشتن مهم نیست و نباید از مقصد دور شد، گفت: گام را باید در مسیر درست برداشت.
حاجتی با بیان اینکه نباید چیزی درباره دولت قبل بگوییم که آنها هم درباره ما همان را بگویند، گفت: ما با استفاده از ظرفیت نخبگان می توانیم گام های بلند و درستی برداریم.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش جولانگاه سیاسی نیست، بیان کرد: آموزش و پرورش از مدیران هردو جناح اصلاح طلبان، اصول گرایان و اعتدال گرایان استفاده می کند.
وی با بیان اینکه آموزش پرورش بدور از منازعات سیاسی مسیر تعلم و تربیت را دنبال می کند، گفت: برای تغییر یک مدیر آموزش و پرورش از نخبگان شهر، نمایندگان، ائمه جمعه و…. مشورت می گیریم و بعد عزل و نصب می کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر اینکه هر جا حس کنیم اشتباه کردیم جلوی اشتباه را می گیریم، گفت: آموزش پرورش شعبه ای مستقل از دولت است و در درجه اول به تعهدات دولت، پایبندی به ولایت، شهدا، قانون اساسی و تخصص لازم در مدیریت را در اولویت دارد.//خزر
مدیر کلی برای آقای مدیرکل واقعا کوچیکه، ایشون باید حداقل سفیر یا مقامات عالی وزارت خارجه می شدند چرا که تحلیلهای ژئوپلتیکی (البته ماهواره ای) فرد مزبور در جلسات تخصصی مدیران مدارس و کارگروهها نشان دهنده آن است که واقعا حقش را خورده اند. مگر او از آقای ظریف و یا نوبخت چه چیزی کم دارد.خب درست است گه وی که در حل مسائل حیطه کاری خود عاجز است و زیر دستانش به تاخت و تاز فرا قانونی در امور آموزشی و مالی می پردازند در عوض تحلیلها و سخنرانی های پر مغز که دارند؟ واقعا حیف نیست در حالی که مدیران مدارس و حتی دفترداران(معاونین اجرائی) ملزم به ۶ ساعت تدریس شده اند از توان فوق العاده این عجوبه استان استفاده ۲۴ ساعته (تدریس) نشود؟
این است هرز رفتن پتانسیل های کشف شده و نشده استان! اگر ژاپن بود تا کنون کرات دیگر را فتح کرده بود. اما حیف!!