چاپ مطلب چاپ مطلب

واکنش کمیته برگزاری جشن نوروز بل دیلمی نسبت به سخنان “شاهنوری استادموسیقی


همای گیلان، پس از اینکه جشن نوروز بل در آسیابر برگزار گردیدشاهنوری استاد موسیقی نسبت به عدم دعوت خود ونیز اینکه موسیقی ای که در این محفل نواخته شد مربوط به اینجانب است پیمان قلی زاده که یکی از اعضای فعال کمیته برگزارکننده این چشن بود وهمچنین خود از هنرمندان ویکی از مدیران وطراح صحنه سینمای کشوری می باشدنسبت به این ادعا ودلایل عدم دعوت ایشان واکنش نشان داددر زیل عین سخنان وی را می خوانیم:
با سلام و درود بر پاسداران
هنر و موسیقی فلکلور گیلان زمین در خصوص جواب آقای شاهنوری

جناب آقای شاهنوری !
سالهاست که ادعای میراثداری موسیقی فلکلور گیل و دیلم را می کنی و بزرگان این عرصه در برابرادعاهای حضرتعالی سکوت اختیار می کنند و اهانت های شما را
نادیده می گیرند.
چند مورد مهم در مبحث جوابیه شما وجود دارد که برخود لازم دانستم جواب بدهم:اولا؛ شما از یک ماه قبل از برگزاری جشنواره ؛ده ها نفر را واسطه کردید تا به شما وقت اجرا داده شود. کمیته برگزاری جشنواره نپذیرفتند. شما چندین بار مطالب مختلفی که همراه با طلب و توهین بود نوشته و به دیگران دادید تا در گروه های تلگرامی پخش کنند.
وقتی به یقین رسیدید که دعوت نخواهی شد تبلیغ کردید که مردم آسیابر از شما دعوت کردند ولی شما نرسیدید یا زمان اجرا کم بود و قبول نکردید .
مردم آسیابر؛اگر شما را دعوت می کردند باید با برگزارکنندگان جشنواره هماهنگی می کردند
که جواب و مواضع کمیته برگزاری نسبت به شما مشخص بود.ثانیاً؛وقتی که دعوت نشدید ، شروع کردید به کوچک و بیسواد نشان دادن گروه های هنری دیگر که در جشنواره نوروزبل اجرا داشتند.
ادعا کردید که موسیقی و گوشه های موسیقی آسیابر را نمی شناسند و بلد نیستند.
آنچه هم اجرا شد تکراری و مربوط به آهنگهای شما بود. همچنین به تمسخر آقای
فرضی نژاد پرداختید که اجرای فوق العاده اش؛ رضایت مردمی را در بر داشت.
البته ادعا کردید که آقای فرضی نژاد کارهای شما را اجرا کرده یعنی این که ایشان هم چیزی بلد نیست. بگذریم .
پس نیاز بود تا به حسادت و تخریب شما نسبت به گروه های هنری پاسخ دهیم .
ثالثاً ؛بر گردیم به من و شما،آقای شاهنوری!سی سال من و شما با هم کار کردیم،
شما ساز می زدید،مردم شادی و رقص داشتند،من هم فیلم می گرفتم.زمانی که هیچ کس شمارا نمی شناخت .
آن کسی که باعث شد تا شما در مراسم دعوت شوید جناب آقای محمود هندی بود .
آقای محمود هندی شما را پرآوزه کرد. شما در حق آن شخص چه کردید؟
حق با شماست من بلد نیستم ساز بزنم ولی ذات درون شما و این که آنچه اجرا می کنید چیست؟از کجا آمده را خوب می دانم و می شناسم .
جناب آقای شاهنوری! چرا در میان مردم آسیابر جلسه بگذاریم تا قضاوت سره و ناسره کنند؟! جلسه در سالن وزارت ارشاد می گذاریم با حضور اهالی هنر و موسیقی فلکلور گیل و دیلم تا با هم گفتمان کنیم.آنها قضاوت کنند حق و حقیقت را .تا کی باید اجرا کنندگان و پاسداران موسیقی فلکلور گیل و دیلم را زیردست و کپی بردار کارهای خود بدانی؟! و همه اش در صدد تخریب آنها باشی؟! آنها به خاطر بزرگمنشی که دارند سکوت اختیار کنند و جواب شما را نمی دهند؟!
اگر در خود توان بحث و گفتگو می بینید زمانی را مشخص و تا با حضور تمامی هنرمندان موسیقی گیل و دیلم گفتگو نماییم تا ببینیم محبوبیت حضرتعالی را ؟!
شرمنده شویم و عذرخواهی کنیم.جناب آقای شاهنوری!هنر و افتخار این نیست که ما
بخواهیم در عرصه موسیقی و هنر دیگرهنرمندان را تخریب کنیم تا شاید ما دیده شویم و
جایگاهی پیدا کنیم ؟!بلکه باید در عمل این اثبات گردد. فرض کنیم که تمامی آهنگهای
فلکلوریک گیل و دیلم متعلق به شما و خاندان شما بوده شما در انتقال و حفظ و نگهداری
آن چقدر شاگرد تربیت کرده اید؟هنر و افتخار متعلق به آقای آق پرور(آوای مهر )هست که با تحقیق و جمع آوری آهنگهای و آوازهای محلی گیل و دیلم و بازسازی و تدوین آن موسیقی حقیقی و واقعی را بوجود آورده و هزاران شاگرد را در این عرصه
برای پاسداری از این هنر تربیت کرده و همچنان در حال تربیت شاگردان است.
هنر و افتخار متعلق به جوان پرتلاش و خوش ذوق دیار گیل و دیلم جناب آقای فرضی نژاد است که به صورت علمی و پژوهشی در حال جمع آوری و ساخت و اجرای موسیقی
فلکلور گیل و دیلم می باشد و برای انتشار و بزرگداشت آن تا آن سوی مرزها با هزینه
شخصی می رود با توجه به اینکه هنوز مستاجر هست. چون نگاه ابزاری برای پولدار شدن
از این هنر ندارد . با عشق وجودی خود نسبت به آن احساس مسئولیت و انتقال به آیندگان می کند.هنر و افتخار متعلق به عموصفر رمضانی است که با مطالعه هزاران
جلد از کتابهای تاریخ و موسیقی و تحقیق و تفحص در زمینه موسیقی به دنبال حفظ و نگهداری و انتقال موسیقی فلکلور گیل و دیلم به دیگران و همچنین در فکر حفظ و برگزاری آئین های ملی و مذهبی این دیار می باشد.

با توجه به اندک حقوق معلمی که دارد نگاه ابزاری به آن برای رسیدن به ثروت ندارد.
هنر و افتخار متعلق به آقای مازیار امیدی است که با توجه به اینکه نمی تواند ساز بنوازد ولی با عشق تمام برای پاسداری از موسیقی و آئین های گیل و دیلم زندگیش را فدا می کند تا بتواند یک جشنواره برگزار کند .
هنر و افتخار متعلق به آقای محمدولی مظفری آقای پورضا ، آقای وحدتی ، آقای نباتی ، آقای اسد نوری ، عبداللهی ، عشقی ، سردابی ، بالایی ، گیلان خان ، وو هزارن نفر دیگر ، نام بردنشان خارج از حوصله می باشد که بدور از هر نوع تخریب و ادعا در حال اجرا و حفظ و انتقال موسیقی فلکلور بدیگران بوده و می باشند
جناب آقای شانوری شما از اینا درس اخلاق و معرفت یاد بگیرید ، شما خود را هنرمند می شناسید و به ادعای خودتون میراث دار ، ولی متاسفانه از نظر اخلاقی جای تاسف دارید ، بزرگ و بزرگمنش باشید تا قدر شما را بدانند ، گفتید در یک ثانیه می شود دل کسی را شکست ولی یک عمر نمی شود جبران کرد ، درست گفتید ، بله آقای شاهنوری یک عمر دل همکارانت را شکستی حداقل این چند صبا عمر، دلشون را بدست بیاور ، من پیمان قلی زاده نیازی نداشته و ندارم تا با تو بحث کنم ولی چون دل شکستی این گونه شد که می بینی .

امیدوارم تا خداوند همه ما را به راه درست هدایت کند

پیمان قلی زاده آسیابر کمیته برگزار کننده جشن نوروز بل آسیابر
مورخ ؛ ۳/ ۶ / ۹۸ .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …

۴ comments

  1. مدیربت و سردبیر محترم سایت همای گیلان :
    با سلام و با تقدیر از درج مطالب ارزنده شما ؛
    مقاله ای در سایت خبری همای گیلان به سمع و نظر مخاطبین رسید تحت عنوان :

    “واکنش کمیته برگزاری جشن نوروز بل دیلمی نسبت به سخنان “شاهنوری استادموسیقی”

    البته سخنان آقای شاهنوری چه بوده است در این سایت اشاره ای به آن نشده و یا عینا درج نگردیده است .
    و شاید از رسانه های غیر رسمی اقتباس گردیده باشد . اما آنچه در این سایت درج گردیده ؛ رسمی تلقی می شود .

    بسیاری از مخاطبین این اخبار شاید با چهره های درخشان این دو بزرگوار ؛
    بزرگواران جنابان : پیمان قلیزاده و محمدرضا شاهنوری ؛
    آشتایی نداشته و از بیوگرافی و منزلت و جایگاه اجتماعی شان بی اطلاع و لازم و شایسته می نماید که از همین سایت از بعد “بی طرفی” ، نسبت به معرفی بیشتر این دو عزیز پرداخته شود ؛ که به نظر میرسد طبق مطالب درج شده ؛ این دو بزرگوار مدت مدیدی در بخش فرهنگی و هنری با هم همکار بوده و همکاری داشته اند . از آنجایی که هنرمندان در بخش فرهنگ و هنر یک خانواده واحد بوده و بی شک در هر خانواده ای اختلاف نظرها وجود داشته و دارد ، در این راستا بر بزرگان و ریش سفیدان همان خانواده است که پا پیش نهاده و نسبت به رفع کدورت احتمالی و اختلاف نظرها و ایجاد صلح و سازش اقدام نمایند و خانواده بزرگ فرهنگ و هنر نیز از این قاعده مستثنی نیست .
    در جوابیه مندرج در این سایت از بسیاری از هنرمندان و چهره های درخشان هنر موسیقی در منطقه دیلمانات نام برده شده است که این عزیزان در بین مخاطبین این سایت ناشناخته هستند و چقدر خوب بود که این عزیزان برای مخاطبین در همین سایت توصیف شوند . تامردم عزیز منطقه بیشتر با این عزیزان و هنر موسیقی شان آشنایی پیدا کنند .

    عرض بنده به عنوان یکی از مخاطبین مطالب سایت رسمی شما این است که برای آشنایی بیشتر مخاطبین ؛ بیوگرافی و رزومه فعالیت هنری این دو بزرگوار آقایان پیمان قلیزاده و محمدرضا شاهنوری را خود نویسندگان و تحریریه این سایت گرداوری و درج نمایند . و
    یا از هر دو بزرگوار خواسته شود تا بیشتر خود و هنر موسیقی شان و منزلت و جایگاه اجتماعی آثار هنری خود و هنرمندان یاد شده در آن مقاله را بیشتر معرفی بنمایند که مایه مسرت مخاطبین خواهد بود .
    با سپاس و آرزوی توفیق برای مدیریت محترم سایت “همای گیلان” و هنرمندان فرهنگ و هنر در بخش “موسیقی فولکلور” منطقه دیلمان و سراسر استان گیلان که سرمایه های این مرز و بوم هستند . /علی عبدی “مخاطب”

  2. با سلام
    مطلب مندرج در دیدگاه به کجا می رسد و شرایط رد یا قبول آن برای انتشار چگونه است . چگونه از نتیجه انتشار یا رد آن توسط کارشناسان سایت با خبر شویم و نتیجه آنرا در کدام صفحه دنبال کنیم