چاپ مطلب چاپ مطلب

وقوع ۸۰ آتش‌سوزی در گیلان

همای گیلان: مدیرکل مدیریت بحران استاندار گیلان از وقوع ۸۰ فقره آتش‌سوزی به دلیل وزش باد گرم در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: وقوع 80 آتش‌سوزی در گیلان

 افشین عزیزی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وزش باد شدید در گیلان اظهار کرد: روز گذشته تعداد ۳۰ اصله درخت به دلیل وزش باد شدید در رشت سقوط کرده‌است.

وی به خسارت باد به سربندی هشت واحد مسکونی در رشت اشاره کرد و افزود: دو واحد مسکونی به دلیل وزش باد تخریب شده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از وقوع ۸۰ فقره آتش‌سوزی در نقاط مختلف این استان خبر داد و بیان کرد: روز گذشته ۷۵ مورد قطع برق به صورت مقطعی داشتیم.

عزیزی با بیان اینکه ۳۰ هکتار از جنگل‌های رشت، شفت، سیاهکل و لاهیجان به دلیل وزش باد گرم دچار حریق شده است، تصریح کرد: آتش‌سوزی‌های مذکور با تلاش نیروهای منابع طبیعی، مردمی، بسیج، فرمانداری‌ها و آتش‌نشانی مهار شده‌است.

وی به سرعت ۹۰ کیلومتری وزش باد در شهرستان‌های رشت و تالش در روز گذشته اشاره کرد و گفت: با تلاش و هماهنگی فرمانداران و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان خسارت جانی و مصدومیت در گیلان گزارش نشده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه وزش باد گرم از روز چهارشنبه هفته گذشته در استان آغاز شده‌است، اظهار کرد: عصر امروز نفوذ سامانه سرد و بارش‌زا طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی گیلان موجب کاهش دما در استان می‌شود ضمن اینکه وزش باد سرد و بارندگی در برخی از نقاط پیش‌بینی شده‌است.// فارس

 

About سردبیر

Check Also

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد” “بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار …