چاپ مطلب چاپ مطلب

پورقربان: ۹ پروژه عام‌المنفعه شهرداری املش دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش همای گیلان شهردار املش از افتتاح ۹ پروژه عام‌المنفعه این نهاد در دهه فجر امسال خبر داد.

حسن پورقربان با اشاره به پروژه‌های دهه فجر این شهر اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر شهرداری املش پروژه‌ و طرح‌های عمرانی و خدماتی مفیدی را برای افتتاح و هدیه به شهروندان فهیم املشی به افتتاح می رساند.

شهردار املش هزینه این پروژه‌ها را بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل روکش آسفالت خیابان ورودی شهر، زیرسازی و آسفالت ورودی جاده تابستان‌نشین است.

وی زیرسازی و موزائیک فرش پیاده‌روهای سطح شهر، راه‌اندازی اتوماسیون اداری، لکه‌گیری آسفالت معابر شهری، بهسازی و اصلاح بخشی از رفوژ وسط بلوار شهدا را از دیگر پروژه‌ها ذکر کرد.

پورقربان، ساماندهی محل دپوی زباله شهرداری، تهیه و کاشت گل‌های فصلی و اصلاح چیدمان گونه‌های گیاهی بلوارها و شن‌ریزی معابر خاکی سطح شهر را از دیگر پروژه‌ها برشمرد.

وی ساماندهی محل دپوی زباله شهر املش را از پروژه‌های عظیم و بسیار موثر دانست و ادامه داد: این پروژه در این ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

شهردار املش از نصب تلویزیون شهری در این شهر خبر داد و گفت: نصب تلویزیون شهری در راستای ارتقای فرهنگ اطلاع‌رسانی و تبلیغات شهری و ایجاد بسترهای مناسب و مطمئن برای تبادل اطلاعات و تبلیغات شهری نصب می‌شود.

وی ارائه پیام‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی به شهروندان، اجرای تبلیغات بازرگانی، پیام‌های اطلاع‌رسانی مربوط به اداره‌ها، درج پیام‌های تبریک و تسلیت، اصناف و شرکت‌ها را از دیگر اهداف نصب تلویزیون شهری ذکر کرد.

پورقربان ادامه داد: تلویزیون شهری با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود و عملکرد دستگاه‌های اجرایی، پخش تبلیغات، انیمیشن‌های آموزشی و تبلیغات مؤسسات و شرکت‌ها از این طریق انجام می‌شود.

وی به ضرورت زیباسازی و مبلمان شهری تأکید کرد و افزود: زیباسازی و بهسازی فضای شهری در راستای بالا بردن نشاط، شادابی و بهداشت روانی شهروندان در راستای ایجاد شهر سالم و بهره‌وری بالا از تأسیسات و تجهیزات عمومی شهر می‌تواند در ایجاد نشاط اجتماعی مؤثر باشد.

شهردار املش با تأکید بر حمایت مدیریت شهری از بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: در برنامه زمانبندی شده، سازه مذکور به‌زودی در سطح شهر نصب می‌شود.

وی از توسعه ساختمان اداری شهرداری و ایجاد تغییرات کلی در ساختمان و نمای ظاهری شهرداری املش خبر داد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری املش دارای بافت قدیمی است نوسازی و اصلاح در ساختار را می‌طلبد و این امر علاوه بر استفاده بهینه از فضای موجود و تکریم ارباب رجوع، در زیباسازی سیمای شهری موثر است.

وی اجرای این پروژه را برای رفاه حال شهروندان و ارائه خدمات بهتر عنوان کرد و گفت: با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال انواع گل و گیاه و درخت و درختچه خریداری شده است.

پور قربان، خاطرنشان کرد: اکنون تعداد ۵۰ اصله درخت سرو شیراز، ۲۵ اصله درخت کاج طلایی، ۵۰۰ گلدان گل کلم، ۶۰۰ گلدان گل همیشه بهار و ۶۰۰ گلدان گل بنفشه برای فضای سبز املش تهیه شده است.

وی تصریح کرد: ۲۰ اصله کنف ابلق، ۲ هزار و ۵۵۰ اصله شمشاد طلایی، ۴۰۰ اصله شمشاد سبز، ۲۲ اصله «آگاو ابلق» و ۱۰۰ اصله قلم «فور» در اندازه‌های مختلف به مجموع گل و گیاه فضای سبز شهر املش اضافه شده است.

به گفته شهردار املش تعداد ۲۲ گلدان سفالی منقش در بلوار آزادگان جای‌گذاری شده که گل‌های «آگاو» در آنها کاشته شده است.

پورقربان تغییر لباس فرم نیروهای شهرداری را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: تمام لباس‌های فرم نیروهای خدماتی، فضای سبز، آتش‌نشانی، نگهبانان و نیروهای رفع سد معبر به صورت متحدالشکل طراحی و با دارا بودن برخی ویژگی‌ها به این کارکنان تحویل داده شد.

وی از جمله ویژگی‌های این لباس‌های متحدالشکل را دارا بودن طرح شب‌نما دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع خود عاملی برای افزایش ضریب ایمنی نیروهاست که از جمله اهداف اجرای این طرح، ساماندهی و سازماندهی فعالیت نیروهای انسانی است.

به گفته شهردار املش، همسانی لباس‌های منابع انسانی در یک سازمان علاوه بر ایجاد حسن قانون‌پذیری، ‌تبعیت‌پذیری اجتماعی را تقویت می‌کند و موجب اتحاد بیشتر بین نیروهای انسانی می‌شود./فارس

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …

One comment

  1. باتشکر به شهردار املش خواهشمندم جاده های املش رو درست کنید واقعا خرابند وچاله چوله زیاد دارندومخصوصا جاده اطاغور به املش واملش به رحیم آباد که من نمیدونم مسول رسیدگی به آن شما هستید یا نه اما از شما ومسولین تقاضا دارم که برای بهبود آن اقدامی انجام دهید اولین چیزی که یک مسافر یا مردم به این شهر وارد میشوند وبه آن توجه میکنند آسفالت و خیابان های آن است با تشکر