چاپ مطلب چاپ مطلب

چرا کالای ایرانی؟/جابر زمانی جلیسه

همای گیلان، اگر حضرت نبی فرموده است ، حب الوطن من الایمان و اگر مقام معظم رهبری پس از تاکیدات و راهبردهای فراوان امسال را سال حمایت از کالای داخلی نامگذاری نموده است و اگر ریاست محترم جمهور به این امر اهتمام جدی دارد همه و همه دلالت بر این مطلب و این واقعیت دارد که باید برای اشباع حس میهن دوستی و ادای تکلیف دینی و انقلابی خود و به جهت رفع نیاز های همیشگی خویش به کالای داخلی روی آوریم تا دولت بیش از پیش در اجرای سیاست های خود برای اشتغال و کار آفرینی و استقلال کشور مو فق گردد.

اصولا ملتی که عزم اقتدار و هوای سر بلندی در سر دارد نمی تو اند نسبت به استحکام اقتصاد ملی خود- که همان جریان تولید و توزیع و مصرف است – بی خیال و فاقد مسؤولیت باشد و بجای تقویت بازار داخلی خود ،خواسته ناخواسته به تقویت بازار بیگانگان بپردازد و سرمایه های ملی خویش را به جیب سرمایه داران خارج نشین و چه بسا دشمنان اسلام و وایران بریزد .البته وقتی از چیزی تحت عنوان ضرورت مصرف میهنی استفاده از کالای ملی سخن می گوییم قطعا باید به ملزومات و پیش شرط های لاینفک آن هم توجه کنیم که از جمله این الزامات و پیش شرطها ی محتوم ، مرغوبیت و مطلوبیت کالاهای داخلی ست .
باید با احساس مسؤولیت تمام و وجدان کاری به بهینه سازی کالاها بپردازیم و کالاهای بنجل و نامرغوب را هر چه سریع تر از فرایند تولیدات وچرخه مصرف خود کنار بگذا ریم که این مهم نیاز دارد به واقعی سازی اقتصاد داخلی و جلو گیری از رانتهای اقتصادی و ایجادرقابت سالم با خصوصی سازی واقعی( نه خصوصی سازی نمایشی) . قطعا یکی از علت های اصلی روی آوردن به کالاهای خارجی از سوی مردم ما کیفیت و دوام آن کالاهاست . اگر شهروند ایرانی دریابد که کالای ایرانی برخوردار از برند و کیفیت بالا و استانداردهای لازم است بی درنگ مشتقانه به استقبال خرید و مصرف کالای داخلی روی می آورد و چه بسا خود مبلغ کالای باکیفیت داخلی هم شود.
کشورهای توسعه یافته در جهان کشورهای بودند که به جای وابستگی به بازار مصرف بیگانه روی پای خود ایستادند و از منابع و استعدادهای خود بهره جستند و به مرور با اتکای به حمایت از کالای داخلی خود، به استقلال و خود کفایی لازم دست یافتند.

 

 

انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

About عطیه نصرتی

Check Also

حیات وحش.. حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که اجازه بهره کشی و سوددهی به ما ندادند و در برابر سوءاستفاده های نابجای ما ایستادند یا فرار کردند.. به همین دلیل بیجا، انسان هایی که متمرد و سرکش و نافرمان بودند هم صفت “وحشی” گرفتند!

حیات وحش..   حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که …