حسن شاخصی، رضا صالح، سید مهدی صادق و حتی محمد حسین قربانی نمایندگان فعلی و پیشین استانه اشرفیه و بندر کیاشهر بارها به خطرناک بودن جاده آستانه به کیاشهر اشاره کردند ولی هرگز اقدام عملی مشاهده نشد و این جاده همچنان بر آمارهای کشته شدگان خود می افزاید.
همای گیلان:، پیش ترها در خاطرمان نیست ولی صادق نماینده قبلی آستانه اشرفیه سال ۸۹ در حضور معاون وقت وزیر راه خبر از اختصاص ۵ میلیارد تومان برای چهار بانده کردن این جاده داده بود، ولی در عمل آنچه که مشاهده شد تنها عریض کردن محدوده ای اندک آن هم در شانه خاکی جاده است تا همچنان پلیس نام این جاده را در زمره محورهای خطرآفرین استان داشته باشد.
البته نخستین بار نیست که به این خواسته به حق مردم منطقه جامه عمل پوشانده نمی شود بلکه بیش از بیست سال است که این جاده بی تکلیف رها شده است و هر بار سهمگین ترین تصادفات منجر به فوت در آن رخ می دهد، یکی از تاسف بار ترین آن هم درگذشت بازیکن نوجوان تیم فوتبال داماش گیلان در همین جاده بود.
خوشبختانه این جاده مسطح است و فقط به زیرسازی و آسفالت نیاز دارد و هزینه های سرسام آور احداث پل های بین راهی را ندارد و احداث آن هم توجیه اقتصادی دارد و هم توجیه اجتماعی و مطمئنأ همه ایرانیان از آن بهره مند خواهند شد و فقط اختصاص به مردم شهرستان ما ندارد و طرحی ملی است، اما باز در ورطه فراموشی است تا انتخابات دیگری پیش آید تا کاندیداها آن را چماقی برای تخریب رقیب بکار برند.
پس مردم عزیز شهرهای آستانه اشرفیه و کیاشهر و مسافران گرامی این مناطق، تا انتخاباتی دیگر فعلا آرام برانید./خزرآنلاین