چاپ مطلب چاپ مطلب

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت: با کمک پلیس راهور در صدد رفع نقایص ترافیکی شهر در کمترین زمان هستیم/ 🔹️ لزوم حمایت سازمان برنامه و بودجه گیلان برای رفع معضلات جدی ترافیکی و ایمن‌سازی شهر رشت/ 🔹️۱۹ فوتی حاصل از تصادفات شهری در شش ماه اخیر رشت! 🔹️عملکرد مثبت ترافیکی شهرداری منطقه سه در نصب چراغ راهنمایی هوشمند عابر پیاده

اختصاصی همای گیلان_ کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با حضور اعضا کمیسیون، مشاوران و چند تن از مدیران شهرداری رشت تشکیل گردید.سرهنگ طالبی _ ریاست پلیس راهور گیلان و سرهنگ کریمی_ رییس راهنمایی رانندگی رشت مدعوین این جلسه بودند.

مسعود عباس‌نژاد، رییس کمیسیون در این جلسه اظهار کرد: برای نصب تجهیزات ترافیکی و رفع معضلات حمل و نقلی به همکاری سازمان برنامه و بودجه نیازمندیم. وی افزود: با خبر شدیم که متاسفانه در شش ماه گذشته در سطح شهر رشت ۱۹ تصادف منجر به فوت داشته‌ایم که ۱۳ مورد آن برای عابران پیاده اتفاق افتاده( بطور متوسط یک فوتی در هفته در طول سال) وی گفت: ما بعنوان مدیران حل ترافیک شهر موظفیم با فعالسازی پلهای مکانیزه که متاسفانه بدلیل کسری بودجه از کار افتاده‌اند و تمهیدات موثر دیگر در جلوگیری از این فاجعه کاری انجام دهیم.
عباس نژاد گفت: بدیهی است هر اقدامی در این راستا نیازمند تخصیص بودجه و صرف هزینه است در حالیکه با وجود تورمهای صعودی هر ساله، متاسفانه روند تخصیص بودجه به شهرداری هر سال کاهشی بوده است !!
وی تاکید کرد: برای حل مشکلات ترافیکی و ایمن سازی ترددهای شهری نیازمند تخصیص بودجه از سازمان برنامه بودجه هستیم و ما از همین تریبون توجه مسئولان امر را به این معضل خطیر جلب مینماییم‌.

در ادامه این جلسه سرهنگ طالبی- رییس پلیس راهور گیلان با ارائه پنلی که نشان دهنده معایب و نارساییهای تجهیزاتی معابر کلان‌شهر رشت بود اظهار کرد: در حوزه ترافیکی شهر رشت کارهای روی زمین مانده زیاد است و وظیفه پلیس این است که ضمن ایجاد ترافیک روان در سطح شهر و استان، سلامت شهروندان خطر مرگ و معلولیتهای ناشی از تصادفات را رفع نماییم؛
وگرنه در رسالت خود موفق نبوده‌ایم.
وی تاکید کرد: طبق بازدیدهای میدانی که پلیس راهور انجام داده است ۷۵ درصد تصادفات منجر به فوت در رشت، مربوط به عابران پیاده است و در بخش آسیب‌شناسی مکانی، مشخص گردید بیشترین تصادفات در چهار ورودی مهم شهر رشت از سوی جاده تهران، جاده انزلی، جاده فومن و جاده لاهیجان میباشد. سرهنگ طالبی افزود: بلوار خلیج فارس_ حدفاصل ورودی شهر صنعتی تا میدان گیل خود به تنهایی در ماههای اخیر سه فوتی، عابر پیاده داشته است که این امر لزوم ایجاد تمهیدات ایمنی و فوری را نشان میدهد. وی گفت: بلوار خرمشهر( فاقد نرده‌کشی زیر پل)، تقاطع حمیدیان، بلوار لاکان، بلوار شهید افتخاری، بلوار استاد معین و فلکه گاز نیز جزو دیگر مناطق پرخطر و حادثه خیز شهر هستند.
سرهنگ طالبی گفت: در حال حاضر شهر رشت دارای ۱۸ پل عابر پیاده است که که ۱۳ عدد از آنها مکانیزه غیرفعال و عملا بدون کاربری است و در حال حاضر در کل شهر رشت فقط یک پل مکانیزه فعال می‌بینیم.

سرهنگ طالبی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم هماهنگی بین سه تقاطع منبع آب، توتونکاران و میکاییل اشاره نمود و گفت این هماهنگی در حال حاضر وجود ندارد که سبب ایجاد ترافیک است که لازم به رسیدگی است.
این مسئول استانی در ادامه به عملکرد خوب و قابل تقدیر شهرداری وقت منطقه سه رشت در نصب چراغ راهنمایی مخصوص عابر پیاده فعال در چهارراه گلسار رشت اشاره نمود و گفت: این هماهنگی در تردد بین وسایط نقلیه و عابران در چهارراه گلسار سبب کلاس کاری و ایجاد نظم تردد، در آن محل گردیده و چنانچه این پروسه در سه خیابان دیگر در همان میدان نیز ایجاد گردد، میتوان گفت این تقاطع کاملا هوشمند و طبق معیارها و استانداردهای ترافیکی روز اداره میگردد.

وی همچنین به معضل بسیار مهم عدم وجود پارکینگ در خیابان نواب رشت اشاره نمود و گفت: عجیب است که شهرداری رشت برای دو مجتمع بزرگ پزشکی “آتیه و باران” واقع در خیابان کم‌عرضی چون نواب، پارکینگ در نظر نگرفته و این بدور از وجدان است که خانواده‌های بیمارانی را که به اضطرار در خیابان نواب دوبله پارک میکنند را اعمال قانون نماید! لذا از شهرداری محترم توقع حل معضل پارکینگ در خیابان نواب رشت را داریم.
وی اشاره کرد: پلیس راهور ۳۲ مامور حاضر در سطح شهر در تمامی ۲۴ ساعت شبانه روز دارد که تقریبا در تمامی تقاطع‌های شهر رشت مشغول به خدمتند.

در ادامه جلسه جزییات بیشتری از نارساییهای میان پلیس و شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون نقطه‌‌نظرهای خود را اعلام نمودند.

دستور جلسه دوم کمیسیون حمل و نقل و ترافیک رشت، اهدای احکام دبیر و مشاوران کمیسیون بود.

مسعود عباس‌نژاد، واثق کارگرنیا، مهدی نوری، هادی رمضانی و نادر حسینی اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای ششم رشت هستند. دبیری این کمیسیون را نیز سید علی میرشهیدی بر عهده دارد.

انتهای پیام

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …