چاپ مطلب چاپ مطلب

 استاندار گیلان یک طرفه قضاوت نکند/ تخفیف هجده میلیارد تومانی به شهرداری رشت ؟!

 استاندار گیلان یک طرفه قضاوت نکند/ تخفیف هجده میلیارد تومانی به شهرداری رشت ؟!

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از سخنان استاندار گیلان پیرامون وضعیت سراوان گفت: وضعیت فعلی سراوان نتیجه عملکرد دستگاه های دیگر است و استاندار گیلان یک طرفه قضاوت نکند .

به گزارش همای گیلان نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا در چهل و هشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تسلیت درگذشت شهادت‌گونه یکی از کارکنان شهرداری رشت اظهار کرد: این پرسنل زحمتکش شهرداری رشت، در حین انجام خدمت با یک خودرو تصادف و فوت کرد و این فاجعه را محضر خانواده داغدار و مجموعه خانواده بزرگ شهرداری رشت تسلیت عرض می کنم.

وی به سخنان اخیر استاندار گیلان پیرامون سراوان اشاره کرد و گفت: استاندار گیلان به عنوان نماینده عالی دولت حق ندارد به جایگاه شورا اهانت کند و اعضای شورا را ناکارآمد معرفی نماید .

استاندار گیلان یک طرفه قضاوت نکند

رئیس شورای رشت با بیان اینکه استاندار گیلان نباید یک طرفه قضاوت کند افزود: اعضای شورای شهر رشت را به جلسات پسماند دعوت نمی‌کنند تا به شکل مستقیم نظرات شورای شهر نیز شنیده شود و بعد در مشکل پسماند شورا را زیر سوال می برند.

کارگرنیا با اشاره به اینکه استاندار گیلان به جای فرافکنی عملکرد خودش را هم بگوید بیان کرد: استاندار گیلان تا کنون چه کاری در خصوص سراوان انجام داده است .

هماهنگی ما بین دستگاه ها وظیفه نماینده دولت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه شورا به وظیفه خود عمل کرده است، افزود: ما به وظیفه خودمان عمل کردیم، و استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در گیلان وظیفه هماهنگی دستگاه ها را بر عهده دارد و اگر قصوری هست باید با آنها صحبت کند نه اینکه علیه آنها
موضع بگیرد.

واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه استاندار نباید از تریبون خود یک پارلمان محلی را تضعیف کنید، تصریح کرد: در جایگاه و شأن یک استاندار نیست که علیه اعضای شورای شهر رشت اینگونه صحبت کنید و کلماتی در مورد شورا از جانب استاندار گفته شده که منتظر پاسخ گویی از سوی روابط عمومی استانداری هستیم و شاید برخی از پایگاه های خبری مطالب را مغرضانه نوشته باشند.

مردم سراوان حق دارند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شورا یک دوره فرصت سوزی را در دوره ششم داشته است تصریح کرد: مردم سراوان هر چه می‌گویند درست است و کاملا حق دارند اما باید بدانند که برای حل مشکل سراوان دستگاه‌ها و ادارات دیگری به جز شهرداری و شورا نیز نقش دارند که در راس همه این‌ها استانداری است و مکان دفن زباله برابر ماده ۱۲ قانون پسماند باید توسط استانداری به نمایندگی از وزارت کشور و جهاد کشاورزی و محیط زیست در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

عدم انجام مطالعات دقیق درباره جایگاه دفن زباله سراوان

وی با بیان اینکه مکان فعلی دفن زباله را ۳۸ سال پیش مجموعه استانداری و جهاد کشاورزی در اختیار شهرداری قرار داده اند افزود: آن زمان مطالعات دقیق انجام نشد و نباید چنین کاری را انجام می دادند و ما اکنون وارث عملکرد ضعیف مدیران قبلی هستیم.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه وزارت کشور در حال تغییر جایگاه دفن زباله و تعیین جایگاه جدید است گفت : در همین راستا رئیس جمهور نیز به استاندار فشار آورده است، اما نمی دانیم چرا ایشان توپ را به زمین شورا و شهرداری می‌اندازند.

کارگرنیا به قرار داد منعقد شده در سال ۹۲ پیرامون خرید تجهیزات زباله سوز سراوان اشاره کرد و گفت : این قرارداد به امضای استاندار وقت رسید و آلات و ادواتی که برای امحاء زباله از جمله زباله سوز مورد نیاز است باید از طریق منابع دولتی تأمین شود ولی به دلیل عدم تامین منابع مالی تا کنون این قرارداد به طور کامل اجرا نشده است.
وی با تاکید به لزوم اتحاد بین دستگاه‌ها افزود : استانداری نباید جهت کاهش فشارهای وارده توپ را به زمین شورای شهر بیندازد‌.

هشت میلیارد تومان اعتبار اورهال کودآلی در اختیار پیمانکار قرار نگرفته بود

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به بودجه در اختیار شهرداری برای اورهال دو فاز از کودآلی به مبلغ ۸ میلیارد تومان تصریح کرد: در دوره مدیریت گذشته به دلیل اختلافات با پیمانکار این مبلغ در اختیار پیمانکار قرار نگرفت اما پس از حضور خدمت بین دانا به عنوان سرپرست شهرداری، وی با مسئولیت خود به دلیل تسریع در کار این مبلغ را علی الحساب از بودجه شهرداری پرداخت کرد تا شرکت شهاب خودرو بتوانند کار را شروع کند.

کارگرنیا با بیان اینکه از سال گذشته حدود ۲۱ میلیارد تومان اوراق خزانه در اختیار شهرداری قرار داشت افزود: این اوراق باید به شرکت “تی تی اس” پرداخت می‌شد تا تبدیل به دلار شود و اگر شهردار در سال گذشته اقدام به این کار می‌کرد به لحاظ مالی نیز به صرفه و صلاح شهرداری بود. اما بدون هیچ دلیلی ۱۶ ماه زمان را از دست داد.

وی با اشاره به اینکه استاندار گیلان باید اقدامات رو به جلوی شهرداری را مشاهده کند بیان کرد: استاندار باید از اعضای شورا دعوت کند تا از آمارها دقیقا مطلع شود و وضعیت فعلی سراوان نتیجه عملکرد دستگاه‌های دیگر است اما برخی شورا را ناکارآمد جلوه می‌دهند.
رئیس شورای شهر رشت به بحث شیرابه سراوان اشاره کرد و گفت: در بحث شیرآبه شرکتی به عنوان شرکت نوبنیان در مناقصه سال ۱۳۹۵ انتخاب شد و اعتبار لازم در اختیار شرکت قرار داده شد اما پس از مدتی کار توسط شرکت طرف قرار داد متوقف شد.
‌کارگرنیا با اشاره به اینکه قرار بود براساس قرار داد محصول تصفیه آب در حد شرب باشد، تصریح کرد: شرکت فوق قصد دارد در این پروژه آب مصرف کشاورزی به ما تحویل دهد و این در حالی است که در قرار داد مبحث دیگری قید شده بود.

وی با بیان اینکه درباره پروژه بهسازی لندفیل سراوان نیز باید مواردی شفاف سازی شود افزود: در سال ۱۴۰۰ برآورد ریالی این پروژه حدود ۵۷ میلیارد تومان ارزیابی شد ، اما در آن سال به هر دلیلی این پروژه اجرایی نشد و در سال ۱۴۰۱ مجددا این پروژه ارزیابی و به روز رسانی شد و حدود ۶۰ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شد که یک شرکت با ۱۱۶ درصد پلوس و مبلغی بالغ بر ۱۳۷ میلیارد تومان برنده این مناقصه شد.که در کمیته فنی بعلت بالا بودن قیمت تایید نشد.
رئیس شورای شهر رشت با تاکید به اینکه در این مسئله باید شهردار وقت تجدید مناقصه می‌کرد گفت: شهردار سابق رشت بیش از یک ماه این پرونده را برای اینکه میخواهد از پیمانکار تخفیف بگیرد بلاتکلیف گذاشت و پس از آن در حدود ۱۸ میلیارد تومان تخفیف گرفت و حالا باید پرسید آیا تخفیف ۱۸میلیارد تومانی سوال برانگیز نیست ؟؟
ضمن اینکه بهمین خاطر سازمان ناظر مناقصه را باطل و درخواست تجدید مناقصه نمودند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه بسیاری از مباحث باید بررسی و شفاف سازی شود بیان کرد: شورای ششم تمام تلاش خود را به منظور مقابله با زد و بندهای پنهان و جلوگیری از تحمیل ضرر به بیت المال و پایمال شدن حق مردم به کار گرفته است انتظار داریم استاندار گیلان نیز به عنوان نماینده عالی دولت در استان با شورا مساعدت و همراهی بیشتری داشته باشد

About نسرین عشقی

Check Also

دکتر شفیعی: برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

دکتر شفیعی: برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از آموزش و پرورش شروع …